بورس‌های تحصیلی آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی در ۲۰۲۰

فرصت های تحصیلی رایگان از برلین تا فرانکفورت در سال ۱۳۹۹

بورس‌های تحصیلی آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی در ۲۰۲۰

بورس تحصیلی آلمان برای متقاضیان تحصیل در رشته های فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و حتی پسا دکتری، سال به سال افزایش می یابد و متقاضیان تحصیل رشته های فنی در اقتصاد اول اروپا، می‌توانند از این فرصت ها در سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده کنند.

بورس تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۰ از نظر رقم، بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است و برای متقاضیان، یک فرصت برای تحصیل مجانی در کشور صنعتی با اقتصاد پر رونق در شمال اروپا است.

آلمان، صدها دانشگاه داشته که بسیاری از آن ها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران بوده و بسیاری از دانشگاه های پزشکی آن نیز به تایید فهرست ارزشیابی دانشگاه های پزشکی خارج از کشور وزارت بهداشت ایران رسیده است. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است اما برای دریافت بلو کارت آلمان و پیدا کردن فرصت های شغلی، صرفا تسلط شما به زبان انگللیسی، یک مزیت بالا نیست و باید حتما به زبان آلمانی هم در سطح B1 مسلط باشید.

برای پیدا کردن بورس تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی بایستی به سایت دانشگاه های آلمان مراجعه کنید و بخش بورسیه که در قسمت: SCHOLARSHIP سایت دانشگاه ها قرار دارد و هم‌چنین بخش فرصت‌های شغلی که VACANCY‌ است را بررسی کنید.

در هر دو بخش، شما با روش های اپلای برای دریافت بورسی تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی آشنا خواهید شد. متقاضیان تحصیل رایگان در رشته های فنی و مهندسی در آلمان، این امکان را دارند که از فرصت های کارآموزی گه شرکت های تولید کننده و صنعتی و خدماتی آلمانی که در اختیار دانشجویان منتخب دانشگاه های آلمان قرار می دهند، بهره مند شوند.

به هر حال، تحصیل در کشوری که اقتصاد اول اروپا و یکی از قطب های صنعتی جهان محسوب می شود، یک مزیت عالی برای دانشجویان و محققان در رشته های فنی و مهندسی است.

چگونه بورس تحصیلی آلمان را بدست آوریم؟

آلمان صدها دانشگاه فنی و مهندسی دارد که بودجه های خیلی خوبی برای جذب و استخدام دانشجو و محقق بین المللی دارند. مثل نروژ و سوئد، دانشگاه های فنی آلمان، در فهرست بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی اروپا قرار دارند.

برای دریافت بورس تحصیلی آلمان، موارد زیر را در نظر داشته باشید و سپس به لینک هایی که در ادامه این گفتار سرویس دانستنی های روزیاتو معرفی کردیم، مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

هیچ نیازی به ارتباط با وکیل و تعامل با موسسات مجاز یا غیر مجاز اعزام دانشجو در سال ۱۳۹۹ برای پیدا کردن فرصت های بورسیه تحصیلی آلمان نیست و شما قادرید با مکاتبه معمولی و ارسال مدارک، در فهرست short list دانشگاه های این کشور برای اعطای بورس قرار بگیرید.

بورس تحصیلی آلمان
یکی از سایت های عالی آلمان برای آشنایی با فرصت های بورسیه
  • کلیه مدارک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد را ترجمه رسمی کنید.
  • رزومه اکادمیک خوب تهیه کنید.
  • مشخص شود که شما چه قابلیت های علمی و پژوهشی به عنوان یک محقق مستقل دارید.
  • حتما ۲ توصیه نامه تحصیلی خوب به زبان انگیسی از اساتید قبلی خود آماده کنید.
  • هر بورس، برای جذب یک دانشجو در یک حوزه خاص است. شرایطی دارد که باید به آن توجه کنید.
  • بورس های تحصیلی آلمان هم توسط شرکت ها ارائه می شود و هم دانشگاه ها. لذا به سایت های اصلی معرفی بورس های آلمان توجه کنید.
  • آشنایی به زبان آلمانی برای تحصیل و زندگی در این کشور، چه قبول کنید چه قبول نکنید!، یک مزیت برای استخدام و دریافت بورس است. اما نه شرط لازم است و نه شرط کافی.
  • حتما فرصت های بورسی سایت daaad.de را دنبال کنید.

بورس های دانشگاه های مهندسی آلمان 

دانشگاه TU BERLIN فرصت های بورسیه خود را در این لینک معرفی کرده  است.

صفحه بورس تحصیلی آلمان در رشته های مهندسی دانشگاه TU

فرصت های بورسیه دانشگاه گوته فرانکفورت در این نشانی در دسترس  است.

صفحه معرفی فرصت های بورسیه دانشگاه گوته فرانکفورت

برای آشنایی با صدها فرصت بورسیه تحصیلی آلمان در رشته های مهندسی در دانشگاه RWTH  به این لینک بروید.

صفحه معرفی برنامه های بورسیه و اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خارجی دانشگاه مهندسی آخن

حتما بخوانید: جزییات اعزام نیروی کار به آلمان 

اگر به دنبال اخذ ویزای شنگن و اقامت بلند مدت و کسب گذرنامه آلمانی هستید، بورسیه تحصیلی آلمان در رشته های فنی، یک مزیت بزرگ برای متقاضیان است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • افشین دی ۱۱, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید
    بنده دانشجوی کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت هستم زبان انگلیسی در حد ایلتس ۷ یا تافل ۱۰۰ راحت میتونم بگیرم معدلم هم معمولا ۱۶ به بالا هستش سوالم اینه برای ارشد کدوم کشور میتونم بهترین بورسیه رو بگیرم برام بهتره چون پول زیادی برای تحصیل خارج ندارم