چند راهکار ساده برای پر پشت کردن موها

چند راهکار ساده برای پر پشت کردن موها

موهای ما مانند هر عضو دیگری از بدن مان نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. کم پشتی و آسب دیدگی موها می تواند نکات زیادی درباره ی سلامت ما آشکار کند، از ابتلا به مشکلات جسمانی و بیماری های مختلف گرفته تا نامناسب بودن عادت های غذایی. اما راه هایی هم برای پر پشت کردن موها و از آن مهم تر کمک به حفظ سلامت و زیبایی موها وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این راهکارها خواهیم پرداخت.

۱- با تخم مرغ و ماست چکیده ماسک مو درست کنید

راهکارهای پر پشت کردن موها

تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین و ویتامین B12 است که همگی برای تقویت موهای کم پشت و چرب ضروری هستند. شاید در نگاه اول ایده ی شستن موها با تخم مرغ ناخوشایند به نظر برسد، اما تأثیر ترکیبات آن حتی بعد از بار اول شما را شگفت زده خواهد کرد. مقداری تخم مرغ را با ماست چکیده مخلوط کنید، این ترکیب را حدود یک ساعت روی موهای خود بگذارید. بعد از آن موهای خود را بشویید و با یک حوله ی میکروفایبر خشک کنید.

۲- قبل از حمام کف سر خود را با یک روغن سبک ماساژ دهید

تحقیقات نشان داده ماساژ کف سر با افزایش گردش خون می تواند به رشد و پر پشت شدن موها کمک کند. قبل از شستن موهایتان، کف سر خود را به آرامی و با حرکات مدور ماساژ دهید. از یک روغن مراقبت مو یا چند قطره روغن نارگیل استفاده کنید که برای موهای وز و آسیب دیده مفید هستند.

۳- میوه ها و سبزیجات و پروتئین بیشتری مصرف کنید

نازکی موها نه تنها روی حجم موها تأثیر می گذارد بلکه باعث شکستگی آن ها هم می شود. بدون شک برای داشتن موهایی سالم و محکم باید میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. موهای ما به آهن، بیوتین و ویتامین نیاز دارند تا بتواند رشد سالمی داشته باشند. بسیاری از سبزیجات از جمله اسفناج و لوبیا، مملوء از آهن هستند و البته میوه ها از منابع بسیار خوب ویتامین به شمار می روند.

علاوه بر این، موز، بادام زمینی و گل کلم حاوی ماده ی بیوتین هستند. پروتئین برای داشتن موهایی ضخیم ضروری است. تمامی غلات و همینطور دانه های سویا منبع پروتئین هستند.

 ۴- برای انجام معاینه به پزشک مراجعه کنید

گرچه چندان رایج نیست اما این احتمال وجود دارد که علت اصلی کم پشتی و ریزش موهای شما یک مشکل پزشکی باشد. عمده دلایل پزشکی این مسأله نقص عملکرد تیروئید، کمبود ویتامین یا آهن، کم خونی و مشکلات هورمونی است. مشکلی هم به نام ریزش موی آندروژنیک وجود دارد که ژنتیکی است و می تواند در دهه ی بیست زندگی یا بعد از یائسگی بروز پیدا کند. بنابراین مراجعه به پزشک همیشه می تواند کارساز باشد.

۵- کمتر از دستگاه های فر موی حرارتی استفاده کنید و به جای آن ها از بیگودی استفاده کنید

موهای ما میانه ای با حرارت ندارند چون می تواند باعث شکنندگی شدید آن ها شود. بعد از شستن موها، آن ها را با یک حوله به آرامی خشک کنید و سپس از یک سشوار با حرارت کم استفاده کنید. به جای استفاده از دستگاه های فر موی حرارتی، موهای خود را با بیگودی های معمولی بپیچید. موها را چند دسته کنید و هر دسته را با یک بیگودی بپیچید. بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و سپس بیگودی ها را باز کنید. برای ماندگاری فرها می توانید قبل از پیچیدن بیگودی ها مقداری اسپری مو به موهای خود بزنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود