پایان ملکه داروی ایران با ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق

آنچه از شبنم نعمت زاده آموختیم!

پایان ملکه داروی ایران با ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق

شبنم نعمت زاده دختر محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و از شیخ الوزرا در دولت های پس از انقلاب، به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و بهداشتی کشور از طریق جعل اسناد دولتی و توزیع و نگهداری محصولات دارویی فاسد، پس از چند جلسه محاکمه در دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی کشور در تهران، به ۲۰ سال حبس و۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

او به همراه احسان لشکری پور، مدیریت شرکت دارویی رسا را بر عهده داشت و با خواهر و مادرش نیز، شرکت هایی در حوزه اقتصادی و واردات، ثبت کرده بود. شبنم نعمت زاده با چندین شرکت بزرگ دارویی در بازار بورس ایران همکاری داشت و صدها میلیارد تومان به آن ها بدهی داشت که باعث زیان گسترده این شرکت ها شده بود.

دادگاه وی را به رد مالی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریالی محکوم کرده است. اکنون، شبنم نعمت زاده از دیگر ژن خوب ها و خانم زاده هایی است که در سال نود و هشت، نامش به عنوان یک مفسد اقتصادی مطرح شده است. شبنم نعمت زاده هم باید به همراه حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی ها) و سید محمد هادی رضوی (داماد شریعتمداری وزیر تعاون)، ۲۰ سال حبس را تحمل کند.

اتهام ملکه داروی ایران چه بود؟

شبنم نعمت زاده دختر ارشدمهندس نعمت زاده، دکترای داروسازی از دانشگاه شهیدبهشتی تهران بود. بخشی از خانه لاکچری او در باستی هیلز لواسانات سال ۹۷ تخریب شد تا در کانون توجه رسانه ها قرار بگیرد. داماد مهندس نعمت زاده نیز اکنون یکی از متهمان اقتصادی کشور است تا ساکنان زعفرانیه تهران، هم‌چنان در نوک پیکان منتقدان دولت باشند.

شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا متهم ردیف اول پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به مؤثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سو استفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق بازداشت بود.

حکم ملکه داروی ایران چه بود؟

هر دو متهم به حبس تعزیری به علاوه ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند. همچنین شبنم نعمت‌زاده شخصاً به رد مال معادل ۴۵ میلیارد ریال و متضامناً به رد ۳۶ میلیارد ریال در حق:

  • ستراژن دارو، ۱۷۷ میلیارد ریال
  • داروسازی اسوه، ۱۷۵ میلیارد ریال
  • داروسازی جابراین حیان، ۵ میلیارد ریال
  • ایران سرنگ، ۲۶ میلیارد ریال
  • رامافارمین، ۱۳۷ میلیارد ریال
  • زهراوی، ۴۶۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال
  •  شرکت داروسازی فارای، ۳۷ میلیارد ریال
  • شرکت لابراتورهای ازک، ۱۶۸ میلیارد ریال
  • شرکت دراوسازی پارس دارو، ۵۶ میلیارد
  • کاسپین تامین، ۲۷ میلیارد ریال
  • داروسازی ریحانه اصفهان
  • ۲۲ میلیارد ریال در حق فارما شیمی

همچنین شرکت داروسازی رسا به عنوان شخص حقوقی به پرداخت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۹۸ ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. ششم آبان ماه بود که آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده برگزار شد.

پیشنهادات شبنم

از شبنم نعمت زاده آموختیم که باید سرمایه گذاری در صنعت دارویی ایران را جدی گرفت. مطالعه اظهارات نماینده دادستان، وکیل و خود شبنم نعمت زاده در جلسه محاکمه در دادگاه ویژه رسیگی به جرایم اخلال گران اقتصادی، جالب توجه است و شما را با نکته های خوبی از وضعیت بلبشوی نظام اقتصادی کشور آشنا می کند.

اما یک مساله را فراموش نکنید. بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی کشوردر داخل تولید می شود و اکنون بیش از ۵۰ شرکت تولید کننده دارو در بازار بورس و فرابورس ایران داریم که سال به سال بر تولیدات، تنوع محصولات و سودآوری آن ها افزوده می شود و گزارش این موفقیت ها را هر شش ماه یک بار در سامانه کدال مشاهده می کنیم.

لذا اگر به دنبال سهامداری در یک صنعت پیشرو هستید، شبنم نعمت زاده، پیشنهاد خوبی به شما دارد: سهام دارویی ایران را به دید بلند مدت فراموش نکنید.

حتما ببینید: اسناد شرکت های شبنم نعمت زاده با مادر و خواهرش

شبنم نعمت زاده
نماد یکی از بهترین شرکت های دارویی ایران در بازار بورس در گروه محصولات دارویی

همین قدر بدانید که شرکت داروسازی عبیدی با نماد «دعبید»، قیمت هر سهمش از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ یعنی در عرض ۲۰ سال، از ۳ تومان به بیش از ۲۴۰۰۰ تومان افزایش یافت. یعنی افزایش ۸۰۰۰ برابری. ارزش «صبر» در بورس ایران به خصوص در حوزه صنعت دارو، یعنی سودهای باورنکردنی. گول «ذهن فریبکار» خود را نخورید. صدای پای انقلاب بورس ایران را بشنویم.

حتما بخوانید: راهنمای کامل فعالیت در بورس ایران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود