شاخ سرطانی مرد انگلیسی بالاخره پس از ۳ سال از بدنش جدا شد

شاخ سرطانی مرد انگلیسی بالاخره پس از ۳ سال از بدنش جدا شد

پزشکان شاخ اژدهای سرطانی را که ۱۰ سانتی‌متر طول داشت از کمر یک مرد بیرون کشیدند.

این تیتر به این معنی نیست که فرو رفتن شاخ در بدن فردی جان او را ‌گرفته باشد! یک مرد انگلیسی با مراجعه به بیمارستان و شکایت از برآمده شدن یک غده سرطانی ۱۰ سانتی‌متری که روی کمرش ریشه دوانده و بزرگ شده بود پزشکان را حیرت زده کرد. طبق تحقیقات جدید مجله پزشکی انگلیس، این مرد تا قبل از روییدن این شاخ اژدهای سرطانی، هیچ گونه سابقه ابتلا به سرطان پوست در گذشته نداشته است.

شرح ماجرا از این قرار است که چندی پیش، کارگر ۵۰ ساله‌ای با یک برآمدگی بزرگ روی کمرش، که شبیه یک پنجه خم‌شده با بافتی شبیه به ریشه کدو تنبل بود، به پزشک مراجعه کرد و پس از معاینات بالینی و آزمایشگاهی ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی جلدی در او تشخیص داشته شد. این نوع سرطان دومین سرطان رایج از خانواده سرطان پوست غیرملانوم است.

بیمار اما بی‌خبر از همه جا

رشد این غده کریه‌المنظر بزرگ و برآمده رو کمر او بسیار متحیرکننده بود زیرا بیمار هیچ گونه بیماری قبلی یا سابقه فامیلی ابتلا به بیماری‌های بدخیم پوستی نداشته و سیستم ایمنی او سرکوب نشده بود. فقط این تعجب‌آور نیست؛ جالب است بدانید در این بیمار هیچ گونه اثری از ناهنجاری‌ها و اختلالات لنفاوی که معمولا با بروز چنین ضایعاتی در ارتباط هستند هم دیده نشده است.

با این که بیشتر موارد بیماری‌‎های پوستی با جراحی در نطفه خفه می‌شوند و در همان ابتدای ظاهر شدن روی پوست تحت معالجه قرار می‌گیرند اما این بیمار به این تومور اجازه تا به مدت سه سال روی پوستش جاخوش کند، شکوفه زده و به رشد خود ادامه دهد. به همین دلیل، برآمدگی از یک غده بدخیم کوچک به تدریج به یک کوه بزرگ مبدل شده بود.

به گزارش خبرگزاری بی.بی.سی، در نهایت، این غده در بیمارستان کُنتس چستر تحت جراحی قرار گرفت. بافتی که برداشته شده بود با پیوند پوستی که از ران پای این فرد جدا شده بود جایگزین و ترمیم شد.

غفلتی که گران تمام شد

اگر چه این عمل موفقیت‌آمیز بود، اما این بیماری غیرعادی تعجب پزشکان را برانگیخته بود زیرا بیمار در کشوری توسعه یافته زندگی می‌کرد که دسترسی به خدمات سلامت رایگان برای همه امکان‌پذیر بوده اما از مراجعه به بیمارستان در طول این سال‌ها غفلت می‌کرده است.

این امر نشان می‌دهد با وجود آگاهی عمومی که در حاضر در مورد بیماری سرطان پوست وجود دارد و همچنین مراقبت‌های سخت‌گیرانه پزشکی و سلامت، بروز مواردی نظیر این فرد بیمار هنوز هم ممکن است وجود داشته باشد.

دیگر اتفاقات نادر در علم پزشکی در سال ۲۰۱۹

شاخ اژدهای سرطانی اولین مورد از رخدادهای نادر پزشکی در سال ۲۰۱۹  نبوده که یک عارضه با وجود درمان راحت در اوایل بروز رفته رفته به طرز وحشتناکی رشد کرده باشد.

در عید شکرگزاری گذشته یک مرد هندی به دلیل وجود کیست کلیه‌ای که ابعاد یک بوقلمون پوست‌کنده را داشت تحت جراحی قرار گرفت.

در ماه اکتبر نیز تصاویری از یک بیمار پانامایی به دلیل داشتن بیضه‌هایی در ابعاد یک توپ بسکتبال که نتیجه رشد جنون‌آمیز قانقاریا در این فرد بود در تیتر اخبار دیده شد.

منبع: foxnews
بدون نظر

ورود