با این راهنمای ساده، یک ماساژ آرام‌بخش، حرفه‌ای و پنجه‌ ‌طلایی بدهید

با این راهنمای ساده، یک ماساژ آرام‌بخش، حرفه‌ای و پنجه‌ ‌طلایی بدهید

ماساژ آرام‌بخش و تکسین‌دهنده نیاز به هیچ روش‌ خاصی ندارد. شما می‌توانید با دنبال کردن نکاتی که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم به سادگی یک ماساژ عالی را انجام دهید.

اول از همه بهتر است دمای محیط را به حالت مطلوب و راحت برسانید: فضای اتاق ماساژ نباید نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد. این نکته را هم در نظر بگیرید که بدن در طی فرایند ماساژ خنک می‌شود. در ضمن، بهتر است ماساژ را روی یک سطح سفت و با تمرکز بر گردن، شانه‌ها، کمر و پشت بدن انجام دهید.

نکته طلایی اول

ماساژ را با حرکات آرام و سبک شروع کنید. شما باید از شانه‌ها به سمت نیم‌تنه و کمر حرکت کنید. حرکات ماساژ در قسمت شانه‌ها باید شدیدتر باشد اما در این مرحله، هنوز هم باید با حرکات نرم و ملایم ماساژ دهید.

نکته طلایی دوم

از تمام سطح کف دست در طی فرایند ماساژ استفاده کنید. شما می‌توانید کم‌کم حرکات ماساژدهنده را بیشتر کنید.

نکته طلایی سوم

شما می‌توانید به شانه‌های فرد مقابل توجه خاص و بیشتری نشان دهید زیرا این قسمت از بدن در اثر سبک زندگی نشسته و بی‌تحرک بیشتر در معرف خستگی و آسیب است. بنابراین، باید مدت زمان ماساژ در این منطقه را بیشتر کنید. حتی می‌توانید تکنیک‌های طب سوزنی را به کار ببرید و به آرامی برخی نقاط خاص را فشار دهید.

نکته طلایی چهارم

ستون مهره‌ها را در هیچ حالتی ماساژ ندهید. وقتی در این محدوده کار ماساژ را انجام می‌دهید، در امتداد فیبرهای عضلانی بلند در پشت حرکت کنید.

نکته طلایی پنجم

همه انواع ماساژ اندام‌ها با حرکات و ضربات سبک و گرم شروع می‌شود. اگر در مناطقی از بدن فرد مقابل مشکل و درد موضعی وجود دارد، باید با فشار متناوب روی آنها به وسیله پهنای انگشت شست ماساژ داده شود (اول یک ماهیچه و سپس ماهیچه دیگر).

نکته طلایی ششم

الزامات اساسی برای انجام ماساژ صورت عبارت‌اند از:

  • عضلاتی که روی آنها کار می‌کنید باید در حداکثر آرامش خود باشند.
  • ماساژ با ملایمت انجام شود، ریتمیک، آرام و بدون درد باشد.
  • در جهت فیبرهای عضلانی حرکت کنید.
  • وقتی پوست گرفته شده را مالش می‌دهید، به آرامی آن را فشرده و به سمت استخوان‌های صورت بفشارید.

شما می‌توانید جلسه ماساژ را با ضربات سبک نوک انگشتان یا حرکت در پشت بدن از بالا به پایین به پایان برسانید. این کار پوست فرد مقابل را آرام می‌کند.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود