برنامه ۴ بازی مهم تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بهار تمام فوتبالی سال ۱۳۹۹

برنامه ۴ بازی مهم تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنامه بازی های تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فروردین ۱۳۹۹ آغاز و تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

هر یک از این ۴ بازی نقش فینال را برای تیم ملی فوتبال ایران داشته و ما باید حداقل ۳ بازی از ۴ بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. تیم ملی فوتبال ایران که با ویلموتس،  سرمربی بلژیکی، حضور دلسرد کننده ای در دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت، در گروه C این رقابت ها در مقابل بحرین و عراق متوقف شد و تنها در برابر کامبوج و هنگ کنگ به پیروزی دست یافت تا با ۶ امتیاز، تیم سوم گروه باشد.

فاصله ۵ امتیازی با عراق، صدرنشین دور رفت رقابت ها، کار یوزهای ایرانی را برای صدر نشینی و کسب جواز راهیابی مجدد به جام جهانی ۲ سال آینده،سخت می کند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نخستین جام جهانی است که در منطقه خاورمیانه برگزار می شود و ایران امیدوار است پس از ۲ جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ که با هدایت کارلوس کیروش، حضور موفقی را نسبتا تجربه کرد، بتواند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بدست آورد.

برنامه بازی های تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه سی این رقابت ها، ۵ شنبه ۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰ در مقابل تیم ملی فوتبال هنگ کنگ برگزار می شود.

بازی بعدی ایران، به فاصله ۵ روز از بازی اول، سه شنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۴:۳۰ در مقابل کامبوج برگزار خواهد شد. پس از یک وقفه ۲ ماهه، ملی پوشان بایستی ۵ شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تیم ملی فوتبال بحرین رفته و بایستی حتما در این بازی با ۳ امتیاز زمین را ترک کنیم.

آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که اهمیت بسزایی برای تیم ملی فوتبال ایران دارد، سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ در مقابل تیم ملی عراق است که در مرحله رفت، نتیجه را به این تیم واگذار کردیم.

این بازی مهم ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می شود. بنابراین فروردین ماه ۱۳۹۹ و ۲ هفته اول عید نوروز ۱۳۹۹، روزهای فوتبالی برای ایرانیان است. چرا که هم ۴ نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به مصاف حریفان می روند و هم تیم ملی باید ۲ بازی مهم در نیمه اول فرودین ماه برگزار کند.

تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید در حالی از فروردین ۱۳۹۹ به مصاف ۴ حریف خود برود که کم تر از ۵۰ روز به برگزاری نخستین بازی خود، هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال پس از استعفای ویلموتس بلژیکی مشخص نیست و حتی فدراسیون فوتبال، پس از خداحافظی تاج، رئیس ندارد و با سرپرست اداره می شود!

فعلا از علی دایی یا امیر قلعه نویی یا دی بیاسی ایتالیایی سخن به میان آمده است. برانکو، سرمربی تاریخ ساز پرسپولیسی ها نیز از فهرست گزینه های سرمربی گری تیم ملی، کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: خاطره تلخ  فوتبالی ها از شکلات بلژیکی

امیدواریم بهار فوتبال ایران، با بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خوب باشد تا سال ۱۳۹۹ برای فوتبال ایران، سالی سرشار از موفقیت با راهیابی نمایندگان ایران به مرحله یک چهارم نهایی و حتی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ باشد.

تصویر ایندکس سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)

اگر قصد همکاری با فیفا جهت برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارید به بخش job این سایت مراجعه کنید. طبق اعلام فیفا، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از  ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) ادامه خواهد یافت.

این برای نخستین بار است که جام جهانی به دلیل آب و هوای گرم قطر، در دی ماه برگزار می شود. جزییات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در سایت fifa.comدنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود