با گران ترین تابلوهای نقاشی ایران در سال ۹۸ آشنا شویم: گشتی در حراج تهران

با گران ترین تابلوهای نقاشی ایران در سال ۹۸ آشنا شویم: گشتی در حراج تهران

دوازدهمین دوره حراج تهران دی ماه نود و هشت در هتل پارسیان برگزار شد تا بار دیگر شاهد رونمایی از تابلوهای گران قیمت از هنرمندان جوان و پیشکوست باشیم که قیمت آثارشان در این حراجی، بازتاب های زیادی پیدا کرده است. دوازدهمین دوره حراج تهران با فروش ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان، رکورد جدیدی از خود به یادگار گذاشت.

در حراج تیر ماه ۹۸، ۴۲ میلیارد تومان اثر به فروش رسید و در مقایسه با دی ماه سال ۹۷، ۳۰ درصد بیش تر بود. سایت حراج تهران در نشانی tehranauction.com قرار دارد. برگزاری هر برنامه حراج، نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

عکس شاخص صفحه مربوط به تابلو نقاشی ساناز البرزی دختر متولد سال ۱۳۶۵ است که ۳۶۰ میلیون ریال به فروش رسید. اکریلیک روی بوم را روایت می کند و در سال ۱۳۹۵ کشیده شده است.

سرمایه گذاری روی هنر را جدی بگیرید. به خصوص خرید آثار هنری در گالری های تهران و مراکز استان ها، گزینه خوبی هم برای حمایت از اقتصاد هنر و هم سرمایه گذاری آینده نگر پر سود است.

عکس پایین مربوط به اثر منیر فرمانفرماییان شاهرودی در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۱ میلیارد و۱۰۰  میلیون تومان فروخته شد. نکته  جالب این بود که برآورد قیمت : ۱۲۰۰ – ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد. این اثر آیینه‌کاری و نقاشی پشت‌شیشه روی گچ و چوب
قطر ۲۵ سانتیمتر است.

نقاشی منیر فرمانفرماییان

تابلو بدون عنوان از امیر صادق طهرانی را در عکس زیر مشاهده می کنید که ۵۵ میلیون تومان فروش رفت.

عکس  زیر، اثر هانیبال الخاص در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۲۰۰ – ۱۵۰ میلیون تومان بود و رنگ‌روغن روی بوم را نشان می دهد که ابعاد ۱۳۰×۱۳۰ سانتیمتر دارد.

عکس زیر، اثر مسعود کشمیری در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۴۸ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۲۵ – ۲۰ میلیون تومان بود که اکریلیک روی بوم در ابعاد ۲۲۰×۱۵۰ سانتیمتر را نشان می دهد.

عکس  زیر مربوط به اثر نصرت الله مسلمیان در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۱۶۰ – ۱۲۰ میلیون تومان بود. مشخصات اثر: اکریلیک روی بوم در ابعاد ۱۸۰×۱۸۰ سانتیمتر است.

عکس زیر مربوط به اثر کاظم چلیپا در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۴۰ – ۳۰ میلیون تومان است و رنگ‌روغن روی بوم را روایت می کند. ابعادش ۱۲۰×۱۰۰ سانتیمتر است.

 

عکس زیر در دوازدهمین حارج تهران عرضه شد و اثر فرشید مثقالی است  که با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۱۲۰ – ۸۰ میلیون تومان بود. ترکیب مواد روی بوم با ابعاد ۱۴۰×۱۹۶ سانتیمتر از مشخصات اثر  است.

اثری که در پایین مشاهده میکنید، اثر بهروز دارش در دوازدهمین دوره حراج تهران با قیمت نیم میلیارد تومان فروخته شد. برآورد قیمت : ۷۰۰ – ۵۰۰ میلیون تومان بود. مجسمه ای از جنس آهن در  ابعاد ۱۲۷×۲۵۰×۱۸۱ سانتیمتر است.

اثری از جنس آهن در حراجی دوازدهم تهران

گالری گردی در تهران و استان ها فرصت خوبی برای آشنایی با سبک های هنری و خرید آثار به دید سرمایه گذاری بلند مدت است. «وهنر» تنها سهم هنری ایران در بازار بورس است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • Javad بهمن ۱۱, ۱۳۹۸

    بعضیاشون حتی ارزش یک بار دیدن هم ندارن که

  • unknow بهمن ۱۲, ۱۳۹۸

    سلام

    پس اون چیزی که توی سریال هیولا نشان می دادند حقیقت داره
    از کله موارد فقط همون مورد اول یکمی قابل توجه هست تازه یکمی نسبت به قیمتش

    نصرت الله مسلمیان رنگُ تف کرده روی برگه ۲۲۰ میلیون ارزش پیدا کرده
    اون آخریه که از جنس آهن هست فقط زدم تو پیشونیم البته برای همشون همچین حالتی داشتم
    نیم میلیارد واسه گذاشتن چند تیکه آهن روی همدیگه

    کی اینارو تأیید میکنه کی اینارو معروف می کنه که باعث میشه مفشون بیوفته روی برگه ۱۰۰ میلیون قیمت بگیره
    مهم تر اینکه چه کسایی اینارو می خرن!!!!!!!!!!!!!!!

    دارن جامعه هنریُ لکه دار می کنن با این کاراشون

    • علی زمانی بهمن ۱۲, ۱۳۹۸

      در حراجی، چه در داخل و چه خارج از کشور، جریان سازی،تبلیغات، بازاریابی بخشی از بیزینس است. نقاشی های ادوارد مونک نروژی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده است و شاید از نظر من و شما، چیز عجیبی نباشد. به قول نیچه، اگر هنر نبود، واقعیت ما را می کشت . . . هنر، خوبیش به این هست که قیمت پذیر نیست و ارزش آن، در بلند مدت مشخص میشه. معروفیت هنرمند، گاها از ارزش هنری یک تابلو نقاشی، تاثیر بیشتری روی قیمت دارد . جامعه هنری هم با یک حراجی در تهران،لکه دار نمیشه 🙂

      • unknow بهمن ۱۲, ۱۳۹۸

        سلام

        آیا صاحباشون مردن که انقدر ارزش پیدا کردن
        آخه موضوع اینا نیست موضوع اینه که اصلا همونی که ماله مسلمیان هست و همون چند تیکه آهن پاره چطوری بعنوان اثر هنری تأیید شدن!
        واقعا شما اینارو هنر می دونین!
        نمیگم بچه میگم نوزاد ، اثر مسلمیان مثله این میمونه که یک نوزاد دستش رندگی شده و دستشو می ذاره روی برگه میماله و مثلا بعدش در اثر یک بیماری میمیره خوب چرا ماله این نوزادرو اثر هنری نمی دونن از این اتفاقا هم افتاده

        من شخص هنرمندی نیستم اما خیلی از هنر خوشم میاد و اونقدر سر در میارم که می تونم صاحب نظر باشم بخصوص اینکه یک گیمرم و سره گیم به شدت حساس هستم و اگر نقد کننده گیم باشم بیشتر دوست دارم بازی های ایندی یا مستقل رو نقد کنم چون اوج هنرُ توی این بازی ها بیشتر میبینم نه اون بازی هایی که شرکت های بزرگ فقط واسه پر کردن جیبشون میسازن و با اطلاعات روانشناسانه جمع آوری شده هدفشون فقط پول در اوردن هست افراد مستقل بازی هایی که میسازن حتی بازی های مستقل بزرگ هم هست به سختی میشه باگی توشون پیدا کرد مگر اینکه بازی حالت توسعه ای داشته باشه یعنی ورژنی باشه
        خیلی هارو توی deviantart دنبال می کنم یک نفرو با اینکه از سبک هنریش خوشم نمیاد یعنی بنا به صلیقم نیست اما دنبالش کردم و آثار هنری فوقلعاده ای خلق می کنه و عکس میگیره می ذاره توی کانالش و سره این قضیه هم بهش گفتم چرا از نقاشی دیجیتالی استفاده نمی کنی جوابمم داد ولی یادم نیست چی گفت من اهمیتی نمی دم طرف از چی استفاده کنه و برام جای تعجب هست که اکثرا نقاشی دیجیتالیُ هنر نمی دونن بهانشون اینه که قابل لمس نیست درحالی که تکنولوژی چاپگر در آینده ای نزدیک خودش همه ی این کارارو انجام میده همین الانم یک عده چاپگر ساختن که با مداد یک اثر هنری خلق می کنه کاملا هم قابل لمس
        توی یوتیوب یکی هست که خلق آثار هنری بصورت مجسمه ای یعنی کنده کاری چوب سالانه بیشتر از ۶۰ هزار دلار درآمد داره درحالی که اصلا از دست استفاده نمی کنه و با استفاده از لیزر این کارو انجام میده نقششو توی کامپیوتر می کشه و یک چوب می ذاره زیر لیزر و شروع می کنه بریدن و دیگه خودش هیچ کاری انجام مکیئخ این کارو هم خیلی سریع انجام مید یعنی اگر نقشه هارو اکلم کشیده باشه و داده باشه به کامپیوتر توی نیم ساعت یا یک ساعت انجام میشه درحالی که با دست ۱ هفته باید روش کار کنه ولی آخرش صاف صاف در نمیاد
        با اینکه از سبک این آقایی که توی دویانتارت هست مثال زدم خوشم نمیاد ولی بعضی از آثارش اونقدر قشنگ و با ظرافت روش کار شده که خوشم اومده و دانلود کردم
        با این حال خودش گزینه دانلود رو می ذاره و حمایت مالیُ اختیاری می ذاره
        آثار هنری که توی این مقاله هست اونقدر بی ارزش و بد هستند که توهین به هنر اون شخص اگر بخوام نام کانالشو اینجا بگم

        تأیید کردن و یا حمایت مالی از این آثار مثلا هنری که توی این مقاله هست توهین به جامعه هنری هست

        • علی زمانی بهمن ۱۳, ۱۳۹۸

          ببینید شما هم یک نقاشی بکشید و در حراجی داخلی یا جهانی شرکت کنید، بالاخره کسی پیدا میشه قیمتی بگذارد و شاید کسی هم پیدا شود که بخرد. ساختار حراجی اینه. مخصوصا اگر جریان سازی صورت گرفته باشه. جامعه هنری مثل جامعه مهندسی نیست که اصول و اسلوب و معیار و استاندارد مکتوب داشته باشد تا همه چی رو بتوان با اون اشل مقایسه کرد و گفت توهین شده یا توهین نشده . خوبی هنر این هست که معیار پذیر و قیمت پذیر نیست.