چه کار کنیم تا به ویروس «کرونا» مبتلا نشویم و در صورت ابتلا چه اقداماتی انجام دهیم؟

چه کار کنیم تا به ویروس «کرونا» مبتلا نشویم و در صورت ابتلا چه اقداماتی انجام دهیم؟

چند روزی است همه جا صحبت از ویروس کروناست، ویروسی که از منطقه‌ای در کشور چین شروع شد و تاکنون جان ۲۱۰ نفر را گرفته و بیش از ۱۰ هزار نفر هم در نقاط مختلف جهان به آن مبتلا شده‌اند.

ویروسی که گرچه تا دیروز به‌گفته وزیر بهداشت تاکنون به ایران راه نیافته اما در اخبار غیررسمی اعلام شد «دو توریست خارجی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، در استان یزد تحت نظر پزشکی قرار گرفته‌اند.»، موضوعی که مدتی است زنگ خطر آن به صدا درآمده و بسیاری را نگران کرده است.

اما چه‌کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟ و در صورت ابتلای خود و یا سایر اعضای خانواده، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

چه کار کنیم تا به ویروس «کرونا» مبتلا نشویم

در حالی که کشورهای سراسر جهان در صدد مقابله با گسترش ویروس کرونا هستند که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر در چین شده، سازمان بهداشت جهانی نسبت به بستن مرزهای کشو‌رها هشدار داده است.

یکی از سخنگویان سازمان بهداشت جهانی گفته به جای ایجاد محدودیت در سفر و تجارت، کنترل و بررسی دقیق در این زمینه ضروری است.

در تازه ترین اقدام برای مقابله با گسترش این ویروس، مغولستان اعلام کرده که به مدت یک ماه مرزهای مشترکش با چین را می‌بندد.

سنگاپور ورود تمامی شهروندان چین و همچنین شهروندان هر کشوری را که در دو هفته گذشته در چین بوده‌اند، ممنوع کرده است.

آمریکا، ژاپن و شماری از کشورهای اروپایی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که از سفر به چین خودداری کنند.

همزمان روسیه و بریتانیا هر یک وجود دو مورد ابتلا به ویروس کرونا را در کشورهایشان تایید کردند.

شمار افرادی که تاکنون در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده است. دست کم ۲۱۰ نفر هم جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند.

تاکنون صدها خارجی شهر ووهان چین را ترک کرده‌اند.

این ویروس اولین بار در شهر ووهان واقع در استان هوبی شیوع پیدا کرد.

فرانسه و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که اعلام کردند مسافرانی را که از ووهان برگردند در بدو ورود به کشور برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به مدت دو هفته در قرنطینه نگه می‌دارند.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • کیارش بهمن ۱۲, ۱۳۹۸

    ویروس رسیده اینجا. ولی مثل همیشه مردم برن خودشون بمالن. مردم ارزش ندارن هزینه کنن براش.
    یکی دو ماه پیش یادتونه با یه انفولانزا حدود ۱۸۰ نفر کشته شدن؟ حالا برین حساب کتاب کنین با این کرونا چند نفر کشته میشن. یه چیزی که این یکسال دیدم اینه که تعداد گداها شدیدا افزایش داشته. همشونم ایرانی. قبلا پاکستانی افغانستانی به چشم میومد. الان برعکس شده. دیشب یه فیلم دیدم از یه اقایی که رفته بود مراکش. طرف یه هموطن خودمونه که ساکن اروپاست. میگه اینجا تو مراکش گدا خیلی خیلی کمه. ولی اگه یکی بیاد گدایی کنه پول نمیخواد اکثرا غذا میخوان و مردم بهشون غذا میدن.
    حالا بریم برا مراکش چندتا جوک بسازیم چون گداهاشون کم شده

  • امین بهمن ۱۳, ۱۳۹۸

    با همه این حرفها و پیشگیری‌ها بهتره مردم اگر کار واجب ندارند از منزل خارج نشوند، فقط یک مورد مبتلا به کرونا در ازدحام جمعیت کافیه تا ویروس از کنترل خارج بشه.
    درضمن اگر از ماسک معمولی استفاده میکنید، ۲ تا پشت و رو بندازید خیلی بهتره، پزشکان از این روش در جنگ استفاده میکنند، یعنی ماسک اول جوری باشه که ۳ خط رو به دهان باشه، ماسک دوم ۳ خطش رو به بیرون باشه، اینجوری خیلی از آلودگی‌ها به ماسکی که روی دهان هست نمیرسه و به ماسکی که رو به بیرون هست جذب میشه، بعدا میتونید ماسک دوم رو عوض کنید.