مهم‌ترین فواید تعطیلات و توفیق اجباری خانه نشینی در این نوروز

مهم‌ترین فواید تعطیلات و توفیق اجباری خانه نشینی در این نوروز

تعطیلات واقعا سرگرم‌کننده هستند اما با وجود لذت بخش بودن آن، ممکن است برای خیلی‌ها گران تمام شود. با این حال، خیلی‌ها دلش می‌خواهد به سفر نروند و از تعطیلات در منزل لذت ببرند و به کارهای عقب افتاده خود برسند.

با توجه به هزینه‌های سفر در ایام نوروز و هم چنین خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، بهتر است خانه‌نشینی را جایگزین سفر کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

در این مطلب روزیاتو، شما را با ۱۰ فایده تعطیلات آشنا می‌کنیم که با دانستن آنها مطمئن می‌شوید این خانه‌نشینی اجباری آن قدرها هم بی فایده نخواهد بود.

۱- تعطیلات استرس را کاهش می‌دهد

استرس انواع مختلفی دارد. استرس روانی، عاطفی، جسمی و حتی شغلی. استرس، در هر نوع و شکلی که باشد، بهتر است از شما دور شود. سعی کنید زمانی را به خود اختصاص دهید تا بتوانید از استرسی که تجربه می‌کنید رها شوید. زیرا ماندن در همان محیطی که استرس را تجربه می‌کنید یا استرس شما را بیشتر تحریک می‌کند نباید اتفاق بیفتد. بنابراین، گاهی اوقات مجبورید همه چیز را رها کرده تا از استرس نجات پیدا کنید.

۲- تعطیلات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به حداقل می‌رساند

مطالعات نشان می‌دهد بیماری قلبی می‌تواند به دلیل استرس ایجاد شود. به همین دلیل، با کاهش استرس می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید. بر طبق نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، تعطیلات مرتب خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در مردان و ۵۰ درصد در زنان کاهش می‌دهد.

۳- تعطیلات به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند

افرادی که به جز کار کردن کار دیگری انجام نمی‌دهند، مخصوصا آنهایی که سبک زندگی روتین و کسل‌کننده‌ای دارند، زود خسته می‌شوند، مرتب از کوره در می‌روند و در تصمیم گیری دچار ضعف می‌شوند. با این حال، دور بودن از کار و تنوع دادن به برنامه روزانه می‌تواند شما را سرزنده و شاداب کند. بنابراین، وقتی از تعطیلات آرامش‌بخش خود به کار برمی‌گردید آماده‌تر هستید و احتمالا در پی چالش‌های بیشتر و جدیدتر خواهید بود.

۴- تعطیلات از بیمار شدن جلوگیری می‌کند

طبق یک سری تحقیقات روانشناسی، ثابت شده است که استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. البته، همه ما می‌دانیم که سیستم ایمنی ضعیف منجر به آسیب پذیری بیشتر ما در برابر بیماری‌های ویروسی مخصوصا کووید ۱۹ یا همان کرونا می‌شود.

۵- تعطیلات باعث فزایش میزان تستوسترون می‌شود

به دلیل همین استرس، افرادی که مدام کار می‌کنند و هیچ تفریحی ندارند با کاهش میل جنسی مواجه می‌شوند و به همین دلیل کشش فیزیکی برای برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارند. پس، با کاهش میزان استرس میل جنسی فرد افزایش پیدا کرده و بیشتر برای ارتباط جنسی راغب می‌شود.

۶- تعطیلات شما را بیشتر شاد و کمتر عصبی می‌کند

همه، آگاهانه یا غیرآگاهانه، حس آزادی را دوست دارند. بنابراین، حس وابستگی به کار یا انجام امور خانگی می‌تواند در نهایت باعث افسردگی و اضطراب در طولانی مدت شود. راه حل؟ از تمام اینها فرار کنید و به تعطیلات خود برسید.

۷- تعطیلات به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید

تعطیلات به شما کمک می‌کند زمانی را برای تازه کردن و شارژ مجدد سلول‌های مغز خود اختصاص دهید. به همین دلیل است که بسیاری از کارمندان یا افراد صاحب فن بهترین ایده‌ها را در زمانی که دور از کسب و کار خود یا محیط اداره هستند پیدا خواهند کرد.

۸- تعطیلات به ما کمک می‌کند پیوندی عشقی با خانواده را قوی‌تر کنیم

بیشتر اوقات، کار زیاد به این معنی است که شما اوقاتی که با خانواده می‌گذرانید کیفیت پایینی دارد. بنابراین، تعطیلات به شما کمک می‌کند تا اوقات بیشتری را در کنار یکدیگر سپری کنید و از تمام نگرانی‌ها دور باشید.

۹- تعطیلات خواب را بهتر می‌کند

آمار نشان می‌دهد مردم وقتی در تعطیلات هستند یک ساعت بیشتر می‌خوابند. علاوه بر این، دیگر نگران نیستند که مجبورند سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند.

۱۰- تعطیلات چشم‌انداز جدیدتر و بهتری به شما خواهد داد

شما می‌توانید کوهنوردی کنید، پیک نیک بروید، به مکانی بروید که تا به حال نرفته‌اید، در ساحل یا حتی روی مبل خانه لم دهید. در هر حال، هر کدام را که انتخاب می‌کنید، نتیجه این می‌شود که شما اوقات آرام و بدون استرسی داشته‌اید که از آنها برای ابراز وجود و گشودن فرصت‌های جدید در زندگی خودتان استفاده خواهید کرد.

منبع: 10mosttoday
بدون نظر

ورود