تنها سفر کنید تا حسابی پخته و صبور شوید

تنها سفر کنید تا حسابی پخته و صبور شوید

سفر کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست. وقتی به روستاها، شهرها یا کشورهای دیگر مسافرت می‌کنید، با چشم‌اندازها، فرهنگ‌ها و جاذبه‌های جدید و زیبایی روبه‌رو می‌شوید که تاثیر مثبت زیادی بر روح و روان دارد. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که تنها سفر نکنند زیرا بخشی از زیباییِ پیمودن مسیرها، دیدن طبیعت و بازدید از بناهای خاص، به هم‌صحبتی باهم‌سفر مربوط می‌گردد.

اما گاهی هم بد نیست تنها سفر کردن را تجربه کنید؛ برای این امر لازم است شهامت کافی داشته باشید و بدانید که برای هیجان و خوشی کردن لزوما به وجود افراد دیگر نیازی نیست. حتی به این واسطه می‌توانید درس‌های زیادی در زندگی بیاموزید. در همین رابطه فردی به «شین کیم» که در عرض ۱۸ ماه به نقاط مختلفی از دنیا مسافرت نموده، درس‌هایی از این نوع سیاحت آموخته که نشان می‌دهد این‌گونه گردش رفتن نیز جاذبه‌های خود را دارد. بخشی ازنظرات وی را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

حس موقتی: از تنها بودن متنفر خواهید شد

به‌محض ورود به نخستین مقصد گردشگری خود، نخستین حسی که تجربه می‌کنید عصبی بودن و شک و تردید است. در ساعات ابتدائی چنین سفری دچار نوعی تشویش و سراسیمگی خواهید بود، اما این احساسات کاملا گذرا و ناپایدار هستند.

حس ماندگار: عاشق تنهایی خود خواهید شد

پس از تجربه تلخ اولیه در سفر، از اینکه می‌توانید با آزادی کامل هر کاری که دوست دارید را انجام دهید و به سبک و دلخواه خود رفتار کنید، بسیار خوشحال خواهید بود و اینجاست که عاشق تنهایی خود می‌شوید.

2015-03-20-1426853534-7075669-dreamstimemaximum_30295049-w900

یاد می‌گیرید که کیفیت بهتر از کمیت است

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه عدد بزرگ، نشان‌دهنده موفقیت بیشتری است – فالوئرها، رقم حساب بانکی، خانه و … برای برخی از افراد این مساله در تعداد مکان‌هایی که از آن بازدید کرده یا کشورها و شهرهایی که به آن سفرکرده‌اند نیز مصداق پیدا می‌کند. البته باید گفت، اینکه آدم سه ماه را در یک شهر زندگی کرده و تمامی فرهنگ، آداب و زبان آن‌ها را بیاموزد و با مردمانش رابطه عمیقی پیدا کند، بسیار بهتر از این است که در عرض ۳ ماه به ۱۰ شهر یا کشور مختلف سفر نماید.

زبان جدید می‌آموزید

زبان جدید در سفرهای برون‌مرزی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. وقتی از کشور خود پایتان را بیرون بگذارید، متوجه خواهید شد ارتباط برقرار کردن با دیگران چندان هم آسان نیست و برای این منظور باید تا حدی به زبان کشور مقصد، یا دست‌کم به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. به‌طور مثال، اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید با ۱۲ درصد از کشورهای دنیا می‌توانید ارتباط برقرار نمایید. یکی از لازمه‌های آشنایی با فرهنگ‌های جدید، دانستن زبان است، مثلا انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی که کشورهای زیادی را تحت پوشش خود دارند.

برای این امر ابزارهای گوناگونی وجود دارد و می‌توانید از وب سایت‌ها یا اپلیکیشن های آموزشی بهره بگیرید.

یاد می‌گیرید خود را دوست داشته باشید

تنها سفر کردن بدون شک حس تنهایی را به شما القا خواهد نمود اما فرصت بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر شما با خودتان نیز خواهد بود. وقتی تنها هستید بیشتر به خود، افکار، علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های خود خواهید اندیشید و این موجب می‌گردد تا آشنایی بیشتری از خویش پیدا نموده و به دنبال آن، موفقیت‌های بیشتری را نیز در زندگی خود رقم بزنید.

می‌آموزید که مهم نیست دیگران در مورد شما چگونه فکر می‌کنند

بین اعتمادبه‌نفس درونی و بیرونی تفاوت زیادی وجود دارد. شاید انسان در ظاهر و به‌دروغ بتواند خودش را فردی معتمد به نفس نشان دهد اما بدون شک نمی‌تواند برای زمان طولانی این روند را ادامه دهد. اما اعتمادبه‌نفس درونی به‌گونه‌ایست که فرد به درست بودن فعالیت‌ها و عقاید خود مطمئن است و به همین جهت چندان برایش مهم نیست که دیگران در مورد او چگونه می‌اندیشند یا چه قضاوتی در موردش دارند.

خودتان مسئول همه موفقیت‌ها و شکست‌هایتان هستید

وقتی تنهایی سفر می‌کنید، کسی نیست که با او مشورت کنید. بنابراین تمامی تصمیماتی که اتخاذ می‌نمایید فارغ از خوب یا بد یا درست و غلط بودن به خودتان مربوط است و هیچ فرد دیگری غیر از خودتان مسئول موفقیت یا شکست شما نیست.

به حس درونی خود اعتماد کنید

شما در طول روز تصمیمات بزرگ یا کوچکی در زندگی اتخاذ می‌نمایید که در مورد برخی از آن‌ها شاید اطلاعات کافی و لازم را نداشته  باشید، به همین لحاظ بهترین کار این است که به درک و حس‌های درونی خود اعتماد نمایید. اعتماد کردن به تجربیات ناخودآگاه یکی از روش‌های پایندگی و موفقیت به شمار می‌رود.

خانه همان‌جایی است که شما حضور دارید

در طول سفرهایی که به‌تنهایی صورت می‌پذیرند، یاد می‌گیرید که هرکجایی که در آن حضورداشته و ساکن هستید را خانه خود بدانید و همان اندازه احساس راحتی داشته باشید.

خود را با فضای شهری که در آن حضور دارید وفق بدهید

هنگامی‌که به شهری سفر می‌نمایید، سعی کنید از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کرده و با مردم آنجا معاشرت داشته باشید. حتما غذاهای محلی را تست کنید تا بدین واسطه بتوانید نسبت به سبک زندگی اهالی آن منطقه دید درست‌تری داشته باشید.

به مسائل مهم زندگی پی می‌برید

در طول سفرهایی که به‌تنهایی انجام می‌دهید با مردم زیادی آشنا می‌شوید که هرکدام داستان‌های متعددی برای بیان دارند. می‌توانید از افراد پولدار گرفته تا فقیر، روبه‌مرگ، سرحال و شاداب و … درس‌های تازه‌ای از زندگی بیاموزید.

افراد مهم زندگی خود را خواهید شناخت

هنگامی‌که برای مدتی از خانواده، دوستان یا آشنایان خود دور باشید متوجه خواهید شد که چه کسانی برایتان بیشترین اهمیت را دارند. دوری‌های موقتی ارزش و اعتبار هر انسانی را مشخص می‌نماید و باعث می‌شود تا علاقه واقعی را از عادت‌های خود تفکیک نموده و در نتیجه این کشفیات، رفتار و تعامل مناسب‌تری با اطرافیان داشته باشید.

موبایل خود را کنار بگذارید

اگر می‌خواهید به معنای واقعی از تنهایی سفر نمودن خود استفاده کنید، باید کاملا ذهنتان باز باشد، به سبک و علاقه شخصی خود رفتار نمایید و بتوانید از تمامی وقتتان به بهترین نحو بهره بگیرید، توصیه می‌کنیم موبایل را کنار گذاشته و ارتباطات از راه دور خود را تقریبا به صفر برسانید.

2015-03-20-1426853788-2028006-iStock_000028768874_Large-w900

کارهای عجیب و جدید انجام دهید

زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، بنابراین بهتر این است که نهایت استفاده‌ی خود را از آن داشته باشید. بسیاری از انسان‌ها از اینکه خودشان باشند و هیجانات درونی‌شان را بروز دهند، سعی می‌کنند برای خودشان چهارچوب و محدودیت تعریف کرده و بر اساس آن رفتار کنند. اما وقتی تنهایی سفر می‌کنید، به این واسطه که کسی شما را نمی‌شناسد، می‌تواند خودِ واقعیتان باشید و هر فعالیت عجیب و جالبی که دوست دارید را انجام دهید.

خوشی‌های خود را به تاخیر نیندازید

بین شادکامی و خوشحالی تفاوت زیادی وجود دارد. شادکامی یعنی اینکه در طول زندگی خود برای خوشبختی تلاش کرده و آن را هم به دست بیاورید، اما خوشحالی یعنی اینکه هرلحظه و هرکجا که هستید، بتوانید از ساده‌ترین مسائلی که پیرامونتان روی می‌دهد نیز شاد شده و لذت ببرید.

مسائل بسیاری برای یادگیری وجود دارد

شک نداشته باشید که در زندگی مسائل زیادی هست که شما از آن‌ها بی‌اطلاع هستید؛ بسیاری از ما نمی‌دانیم مردم شهرها یا کشورهای دیگر چه اعتقاداتی دارند، غذاهای رسمی‌شان چیست یا حتی به چه زبانی صحبت می‌کنند. در طول سفر با بسیاری از این موارد آشنا شده و بر میزان دانش شما افزوده خواهد گشت و می‌توانید چشم‌اندازهای مناسب‌تری برای آینده خود داشته باشید.

عمل کردن بهتر از حرف زدن است

تقریباهمه می‌توانند که در مورد ایده‌های خود ساعت‌ها حرف بزنند، اما تنها نظر دادن کافی نیست و بسیاری از مسائل زندگی باید به مرحله‌ی اجرا دربیایند. این را همیشه به یاد داشته باشید که عمل کردن بهتر از حرف زدن است. اگرچه جا دارد اشاره‌کنیم که بی‌فکر رفتار نمودن نیز درست نیست زیرا موجب انجام کارهای اضافه و خستگی می‌شود. سخت‌کوشی به مفهوم زیاد کار کردن نیست، بلکه درست رفتار کردن است.

با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنید

ارتباط برقرار نمودن با غریبه‌ها چندان سخت نیست و ازنظر امنیتی هم برایتان مشکلی ندارد. از افراد غریبه که به‌طور موقتی با آن‌ها معاشرت می‌کنیم، مسائل بسیاری می‌توان آموخت که برای بهبود زندگی روزمره بسیار کاربردی خواهند بود.

دیدن باطن مردم به‌جای ظاهرشان

یکی از بهترین مهارت‌هایی که در طول سفرهای انفرادی می‌توانید به آن‌ها دست پیدا نمایید، درک درست مردم است. در ظاهر بسیاری از افراد شبیه هم هستند، اما ازلحاظ باطنی همه باهم فرق دارند.

مهربان بودن را می‌آموزید

بدون شک راحت‌ترین کار دنیا این است که از عالم و آدم طلبکار باشید و هر رویدادی موجب ناراحتی و ناکامی شما بشود، اما در طول سفرهای انفرادی یاد می‌گیرید که مهربان بوده و با مردم همگام شوید. با مهربانی نه‌تنها خودتان احساسات بهتری را تجربه خواهید کرد، بلکه مردم نیز سعی می‌کنند همان اندازه به شما محبت داشته باشند.

کتاب بخوانید

در طول سفرهایی که به‌تنهایی صورت می‌دهید یاد می‌گیرید که مطالعه کتاب می‌تواند به خلاقیت بیشتر شما کمک نماید. در این‌گونه سیاحت‌ها، با خودتان حتما کتاب ببرید تا در مسیرهای طولانی برای سرگرم شدن آن‌ها را مطالعه نمایید.

خودجوش بودن یکی از بُعدهای زندگی است

در طول سفر می‌آموزید که به‌صورت خودجوش موجب شادی بیشتر خویش بشوید و یاد بگیرید که برای خوشحال بودن لزوما به وجود افراد دیگر نیازی نیست.

تنهایی همیشه هم چاره کار نیست

برای سفرهایی که می‌خواهید با سرعت بیشتری صورت‌پذیرند، تنها رفتن بهترین گزینه محسوب می‌گردد. اما برای انجام سفرهای طولانی، بهتر است همراه داشته باشید.

کارهای انسان دوستانه انجام دهید

یکی از آسان‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا این است که موجب خنده و آرامش دیگران بشوید. شما می‌توانید با کارهای ساده و کوچک حتی به غریبه‌ها هم محبت نمایید.

فقط روی خودتان حساب کرده و برای خود ارزش قائل شوید

تنهایی سفر کردن این مزیت را دارد که بیشتر به خود ایمان پیدا می‌کنید و می‌دانید هیچ‌کسی غیر از خودتان نمی‌تواند به شما کمک نماید. پیرو همین امر باید بیشتر مراقب خود باشید و برای خواسته‌هایتان ارزش بیشتری قائل شوید.

هدفمند باشید

هدف‌های بزرگ و فراتر از خود و زندگی شخصیتان تعریف کنید. این کار کمک می‌کند تا با توان و مهارت بیشتری از عهده برطرف نمودن مشکلات بربیایید. این را نیز در ذهن خود لحاظ کنید که این اهداف صرفا برای شما نیست و باید به‌گونه‌ای باشند که دیگران بتوانند روی تعهداتتان حساب کرده و به شما اعتماد پیدا کنند.

o-HAPPINESS-AROUND-THE-WORLD-facebook-w900

روی نظرات خود بمانید

برای اعتقادات خود ارزش قائل شده و برای حفظ آن‌ها پافشاری کنید، اما این را نیز در نظر داشته باشید که دانش انسان‌ها محدود است و این امکان وجود دارد که شما از برخی مسائل آگاهی کافی نداشته باشید.

این را به یاد داشته باشید که همه ما انسان هستیم

فارغ از تفاوت‌های ظاهری و نوع و سبک زندگی انسان‌ها، باید این را به یاد داشته باشید که همه ما بازی مشترکی را در زندگی دنبال می‌کنیم؛ همه روزی به دنیا آمده و روزی هم دار فانی را وداع می‌گویند.

منبع: lifehack
بدون نظر

ورود