از «گالری لافایته» تا «لَدِفانس»: گشتی در ۱۰ مقصد خرید معروف پاریس

با معروف ترین مراکز خرید پایتخت فرانسه آشنا شویم

از «گالری لافایته» تا «لَدِفانس»: گشتی در ۱۰ مقصد خرید معروف پاریس

پاریس پایتخت مد و لباس اروپا و شهر عشاق، معروف ترین شهر قاره سبز است. مصداق غرب و مدرنیسم را میتوان در لندن و پاریس جستجو کرد که از پایتخت های تاثیرگذار جهان در قرون معاصر به شمار می رود. سالانه ده ها میلیون گردشگر از سراسر جهان، رهسپار پاریس شده تا با نمادهای معروف گردشگری جهان مثل شانزلیزه، برج ایفل و موزه لوور عکس بگیرند. پاریس را باید مقصد شماره یک عاشقان کالاهای لوکس و لاکچری گردها دانست. جایی که شما را به جشنواره ای از برندهای مجلل و کالاهای لوکس و خدمات هیجان انگیز در عرصه گردشگری و فشن می برد.

مدتی است که اخذ روادید گردشگری فرانسه از طریق موسسه VFS  Global در مرکز هروی سنتر تهران صورت می گیرد و متقاضیان سفر  به پاریس، میبایست درخواست خود را مستقیم به این موسسه تسلیم کنند. فعلا بخاطر   کرونا تعطیل است. هیچ مصاحبه ای در کار نخواهد بود و شما با پرداخت ۸۵ یورو میتوانید درخواست وقت برای تحویل مدارک کرده و ۲ هفته بعد نیز نتیجه درخواست روادید شما مشخص می شود. روادید سفر به فرانسه اگر کمتر از ۹۰ روز باشد، TYPE C و اگر بیش از ۹۰ روز باشد، TYPE D خواهد بود.

وی اف اس گلوبال، یک شرکت هندی است که رابط سفارت فرانسه و ۸ سفارتخانه دیگر با هموطنان ایرانی در تهران است و تنها نقش دریافت کننده مدارک و تحویل به سفارت را دارد و خدمات دیگری ارائه نمی دهد

اگر مسافر فرانسه پس از دوران کرونا هستید، از شما میخواهیم تا با ۱۰ مقصد خرید مجلل و معروف فرانسوی ها در پاریس آشنا شوید. فراموش نکنید که برای پاریس گردهای هیجان انگیز از خدمات فرانسه گردهای تریپ ادوایزر و لونلی پلنت و هم چنین  کوچسرف ها و اینترنیشنی ها استفاده کنید که شما را به ضیافت میزبانی رایگان و ایونت های رایگان می برند.

حتما بخوانید: دنیای جالب و عجیب رایگان سواری در فرانسه و سایر نقاط جهان

خیابان های مشهور پاریس

مسافران پاریس، خیابان های معروف پاریس را فراموش نمیکنند. معروفترین  خیابان جهان را باید خیابان شانزلیزه  دانست که سلطان صاحب قران هم  در قرن نوزدهم، گردش در آن را نماد مدرنیسم و تجدد می دانست و امروزه  نیز  در دنیای هشتگ ها و فالوها، این خیابان همچنان مقصد شماره یک گردشگری در  پاریس  است. در طی این خیابان‌ها هر چیزی از فروشگاه‌های بسیار بزرگ تا بوتیک‌های کوچک فرانسوی را می‌توانید پیدا کنید.

خیابان ریوولی
  • خیابان ریوولی (Rue de Rivoli) یکی از خیابان های مطرح این شهر است. از میدان کنکورد آغاز و به سمت کلیسا های معروف «سن پل سن لویی» امتداد پیدا می کند. در میان میدان کونکورد و موزه  لوور، این خیابان تعداد زیادی مغازه‌های معروف برای خرید سوغاتی در خود جای داده است. در سمت شرق از  موزه لوور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملی و بین‌المللی مانند Zara، H&M، Yves Rocher، Gap، Mango چشم نواز  و فریبنده است. جنس های خیابان ریوولی گران است. اما تخفیفات  فصلی خوبی در آنجا پیدا  می کنید.
پاریس
شانزلیزه
  • خیابان شانزلیزه (Champs Elysées)، مطرح  ترین  خیابان فرانسه و اروپا  است که از میدان کنکورد آغاز و به سمت مظهر  پیروزی فرانسوی ها یا همان طاق نصرت ادامه می یابد. در خیابان شانزلیزه و خیابان مونتیگنه (Montaigne) بوتیک‌های لاکچری مانند ARMANI، Dior، GUCCI، هوگو باس و Valentino را خواهید یافت. حتی اگر قصد خرید ندارید بازدید از این فروشگاه‌ها لذت بخش خواهد بود و شما را با سبک زندگی لاکچری گردهای جهان آشنا می کند.
  • بلوار اوسْمَن (Haussmann) از معروف ترین  بلوارهای  پاریس به شمار می رود. شهرتش بخاطر گالری لافایته، پایتخت عطر  بازها و محصولات آرایشی پسندهای جهان است. گالری لافایِت (Galeries Lafayette) و او پرنْتام (Au Printemps) جایی است که اگر مسیر شما به  پاریس افتاد، همچون  لدوفانس، از ان بازدید کنید.
تصویری از بلوار HAUSSMANN پاریس
معماری سنتی پاریس از بلوار HAUSSMANN
  • بلوار مونمارتر (Montmartre) گستره شرقی بلوار اوسمن بوده و بزرگ‌ترین بلوار شرقی پاریس محسوب می‌شود. موزه گره وَن (Musée Grévin) و هارد راک کافه پاریس در اینجا قرار دارند.
گالری لافایت

فروشگاه های معروف پاریس

  • گالری لافایت، معروف ترین گالری  پاریس است. جایی که شما را به جشنواره ای از برندهای معروف فرانسه و جهان می برد و و با جدید ترین کالکشن خانه  های مد شانل و دیور و لویی ویتون و غیره آشنا می شود. برندهای مختلف لباس، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی در گالری لافایته با تخفیف بعضا ارائه می شود که گزینه خوبی برای معتادان خرید است. خود ساختمان گالری لافایته به تنهایی بسیار حائز اهمیت و قابل‌توجه است. حوالی کریسمس این فروشگاه زیباترین و هیجان انگیزترین ویترین‌ها را در شهر دارد.
پاریس
مرکز خرید معروف پرنتام پاریس
  • پرَنتام (Printemps) اغلب کمی خلوت‌تر از گالری لافایت بوده و بوتیک‌های لوکس مشابهی را در خود جای داده است. این فروشگاه شعبه دیگری به نام «سیتادیوم» درست روبه‌روی ساختمان اصلی دارد که ساختمانی چهار طبقه با تمرکز بر فشن جوان پسند شهری است.
  • لو بون مارشه (Le Bon Marché) از قدیمی‌ ترین فروشگاه‌های بزرگ جهان در منطقه ۷ پاریس است. این فروشگاه نیز دارای بوتیک‌های لوکس و مجلل است، اما چیزی که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، «فود استور» است که هر چیزی از خوراک‌های خوش‌طعم تا پنیرها و کیک های فرانسوی را برای شما فراهم می‌کند.
Le Bon Marché paris
  • فوروم اَل (Forum des Halles) در منطقه ۱ برای قرن‌ها بازار مرکزی و اصلی پاریس بود و بام این مرکز خرید به صورت شیشه‌ای و شفاف طراحی شده و باغی در اطراف آن وجود دارد که برای گردشگری شبانه گزینه خوبی در پاریس است. پاریس و نایت لایفش را فراموش نکنید.
Forum des Halles
  • چهار فصل (Les 4 Temps) مرکز خریدی بزرگ در منطقه تجاری برج نشین لَدِفانس (La Défense) در حومه غربی پاریس است که میتوانید با مترو به آن نقطه بروید. این مرکز خرید، بزرگ‌ترین نوع خود در اروپا است و مثل مرکز خرید مجلل استکهلم که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، روزانه ده ها هزار مشتری از سراسر جهان دارد. در اینجا با حضور برندهایی مانند apple، American Apparel، H&M، Michael Kors و Toys R’ Us برای هر کسی چیزی پیدا می‌شود.
Bercy Village
  • بِرسی ویلاژ (Bercy Village) در منطقه ۱۲ پاریس است. این مرکز خرید متشکل از انبارهای کهنه است که تبدیل به مغازه، رستوران و کافه شده‌اند. شما هرگونه بوتیک کوچک دوست داشتنی فرانسوی را در اینجا پیدا می‌کنید که اقلامی برای خانه و یا محصولات زیبایی می‌فروشند. تریپ ادوایزری های پاریس،  توصیه هایی برای گردش در این مکان داده  اند.
Carrousel du Louvre
  • کاروزِل دو لوور (Carrousel du Louvre) یک مرکز خرید زیرزمینی در جوار موزه لوور است. اولین فروشگاه اپل که در فرانسه تأسیس شد در این مرکز خرید قرار دارد و همیشه  شلوغ. در جوار آن نیز استارباکس معروف است. مشتاقان Sephora، و  Swarovski کاروزل دو لوور را فراموش نکنند.
پاریس گردی هیجان انگیز با هشتگ PARIS

اگر مسافر پاریس هستید، هشتگ های پاریس گردی را فراموش نکنید که ثانیه به ثانیه، تصاویر گردشگری توریست های بین المللی این شهر را میتوانید از جای جای شهر عشاق مشاهده کنید. راهنمای جذاب برای گردش در پاریس را بخوانید!

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رسول خرداد ۳, ۱۴۰۰

    به نون شب محتاج شدیم.خدا باعثش رو داغدار بچه هاش کنه