دیدار با احمد مهران فر در نقش «ارسطو»؛ حبس کشیده سریال پایتخت ۶

دیدار با احمد مهران فر در نقش «ارسطو»؛ حبس کشیده سریال پایتخت ۶

احمد مهران فر متولد سال ۱۳۵۳ در کاشان، همسر مونا فائز پور، یکی از هنرپیشه های سریال طنز پربیننده نوروزی شبکه ۱ سیما است که در نقش ارسطو عامل، در شش قسمت سریال نقش آفرینی کرده است.

احمد مهران فر معمولا در کارهای کمدی و طنز، نقش آفرینی می کند. او از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را مثل محسن تنابنده که دانش اموخته رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران بود، از صحنه تئاتر آغازکرد و اولین فیلمش، نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ بود.

احمد مهران فر، کارشناسی بازیگری داشته و از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، فوق لیسانس کارگردانی گرفت. شاید همین امر، سبب آشنایی وی با استاد اصغر فرهادی شد تا در فیلم درباره الی، در نقش منوچهر، روبروی دوربین این کارگردان صاحب نام و اسکاری سینمای ایران برود.

احمد مهران فر از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۹۸ در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی، نقش آفرینی کرده است. ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال ۱۳۹۳، هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی، زاپاس به کارگردانی برزو نیک نژاد در سال ۱۳۹۴، راه رفتن روی سیم به کارگردانی احمد رضا معتمدی در سال ۱۳۹۵، ماجرای نیمروز به کارگردانی محمد حسین مهدویان در سال ۱۳۹۵، خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی در سال ۱۳۹۶، کاتیوشا به کارگردانی علی عطشانی در نقش عرشیا در سال ۱۳۹۶، دینامیت و انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی، از جمله آثار جدید احمد مهران فر در سینمای سال های اخیر است.

همسر احمد مهران فر نیز بازیگر است. جدید ترین کار مونا فائز پور ، تئاتر «حکم» به کارگردانی محسن ترابی است که او در کنار ترلان پروانه و کاوه آهنگر، نقش آفرینی کرده بود.

احمد مهران فر از سال ۱۳۸۹ که نخستین فصل سریال پایتخت روی آنتن شبکه ۱ سیما رفت تا به امروز که فصل ششم را بدون حضور بابا پنج علی شاهد هستیم، در این سریال روبروی دوربین استاد سیروس مقدم رفته است.

احمد مهران فر
تصویری از اینستانوشته احمد مهران فر درباره تئاتر مولن روژ
پست رمانتیک مونا فاز پور درباره همسرش احمد مهران فر
استایل های بهاری و پاییزی مونا فائز پور همسر احمد مهران فر که در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است

البته احمد مهران فر در سال ۱۳۸۶ روبروی دوربین حسن فتحی در شبکه ۱ سیما رفت و در مدار صفر درجه حاضر شد. البته بانکی ها به کارگردانی مهدی مظلومی ، نخستین تجربه تلویزیونی احمد مهران فر در سال ۱۳۸۲ بود. احمد مهران فر در شبکه خانگی نیز از سال ۱۳۹۲ با سریال شاهگوش داود میر باقری در نقش صولت خنجری ظاهر شد و پس از آن، روبروی دوربین کمال تبریزی رفت و در نقش اسدلی، نقشی کمیک را در شبکه خانگی ایفا کرد.

آخرین سریال احمد مهران فر در شبکه خانگی، سریال سال های دور از خانه است که در نقش صولت خنجری، روبروی دوربین مجید صالحی قرار گرفت.

احمد مهران فرد در فصل ششم سریال پایتخت، در نقش ارسطو عامل، نقش آفرینی می کند. احمد مهران فر در این سریال، پسر خاله نقی معمولی با بازی محسن تنابنده است. هومن یا همان رحمت الله امینی، از دوستان نقی و ارسطو است که تیکه کلام ها و جدال های گاه و بیگاه آن ها، بر جذابیت های این داستان طنز نوروزی، افزوده است.

تکه کلام های احمد مهران فر در بخش های نخست سریال پایتخت ، با استقبال مخاطبانش در اینستاگرام که بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند، مواجه شده است. او از زندان آزاد شده و تیکه کلام هایش، یادآور ادبیات حبس کشیده ها است. او معقتد است که « تازه از قفس آزاد شده» و تازه پریده!

احمد مهران فر، هم بازیگر است و هم نویسنده. او در کنار امیر حسین قاسمی، نویسندگی سریال های سال های دور از خانه را بر عهده داشت که در سال ۱۳۹۸ توانست مخاطبان خوبی پیدا کند. نقش آفرینی او در نقش صولت خنجری به عنوان شخصیت های فرعی سریال شاهگوش ، اتمسفر کمیک جذابی را خلق کرد.

حاشیه ها و محرمانه های زندگی و فعالیت های احمد مهران فر را در سایت شخصی وی به نشانی ahmadmehranfar.ir دنبال کنید. برای دیدن فرجام بازی ارسطو و ازدواجش در سریال پایتخت ۶، باید تا پایان ۱۵ قسمت سریال، منتظر ماند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود