بازیگران و سریال های ماه رمضان ۹۹ را بشناسیم؛ از «پژمان جمشیدی» تا «ژاله صامتی»

بازیگران و سریال های ماه رمضان ۹۹ را بشناسیم؛ از «پژمان جمشیدی» تا «ژاله صامتی»

سریال ماه رمضان ۹۹ در شبکه اول، شبکه دوم و شبکه سوم از هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ روی آنتن می رود. امسال به دلیل اینکه رسانه ملی موفق نشد بخاطر کرونا، مجموعه های پربیننده خود مثل دورهمی شبکه نسیم و عصرجدید شبکه ۳ را در نیمه اول سال جدید تولید و پخش کند، سریال ماه رمضانی «نون خ ۲» به کارگردانی سعید آقاخانی را ۳ هفته زودتر به کنداکتور پخش شبکه اول رساند تا از ۲۰ فروردین ماه، شاهد پخش این سریال طنز از ساعت ۲۲ باشیم.

درباره این سریال در این گفتار، اطلاعات خوبی ارائه کردیم. سریال های مناسبتی سیما در ماه رمضان، معمولا با استقبال خوبی همراه می شود و تیتراژهای آن ها نیز گاها شهرت ملی پیدا می کند و زمینه معروفیت بیشتر خواننده و آهنگساز و ترانه سرا را فراهم می کند.

امسال که به دلیل قرنطینه خانگی، امکان بسیاری از فعالیت های خارج خانه از اواسط اسفند ۹۸ تا اطلاع ثانوی، محدود شده است، به نظر می رسد که مخاطب بیشتری، تماشاگر این سریال ها باشد. گر چه رسانه ملی، سالهاست که مخاطب اصلی خود را از دست داده و همچنان عده قابل توجهی از هموطنان، علاقه ای به تماشای  برنامه hd از شبکه های سیما را ندارند.

بازیگران و داستان سریال ماه رمضانی شبکه ۱: زیر خاکی

شبکه ۱ که خود را شبکه ملی خطاب می کند، سریال ماه رمضانی به نام «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامانی و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا را برای پخش در شب های ماه رمضان در نظر گرفته است.

این سریال، پیش از دوران کرونا مراحل فیلمبرداری آن به اتمام رسید و احتمالا ۳۰ قسمت کامل آن در شبکه ۱ روی آنتن برود. این سریال ماه رمضانی، تلاش دارد تا فرآیندهای اجتماعی پر فراز و نشیب کشور را پس از انقلاب به تصویر بکشد.

لوکیشن های زیادی داشته و روایت گر مردی است که در جست و جوی زیر خاکی بوده و عشق گنج، وی را با رنج‌های بسیاری همراه می‌کند که داستان «ولی افتاد مشکل ها» به نظر می رسد. رضا نصیری نیا و جلیل سامان را در ساخت سریال «نفس» شاهد بودیم. پژمان جمشیدی، بازیگر سریال ها و فیلم های سینمایی پر فروش طنز سال های اخیر، نقش اصلی سریال را دارد.

احتمالا سریال زیر خاکی ماه رمضانی شبکه ۱، سریال طنز باشد که با حال و هوای سریال های سال های اخیر ماه رمضانی، تا حدی متفاوت است. نقش اول زن این سریال ماه رمضانی شبکه ۱ را ژاله صامتی بر عهده دارد.

هادی حجازی فر که در سریال نوروزی پربیننده «دوپینگ» شبکه ۳، هم بازی الناز حبیبی و شبنم مقدمی شده بود، در سریال ماه رمضانی شبکه ۱، هم بازی پژمان جمشیدی است و با استایل کراواتی، نقش متفاوتی را ایفا خواهد کرد.

سریال ماه رمضان ۹۹
تصویری از سکانس حضور ژاله صامتی به عنوان هنرپیشه زن نقش اول سریال زیر خاکی شبکه ۱ سیما
سریال ماه رمضان ۹۹
تصویر سکانسی از سریال ماه رمضان ۹۹ شبکه اول سیما که پژمان جمشیدی یکی از آثار زیرخاکی را بدست آورده است . ..
سریال ماه رمضان ۹۹
تصویر یکی از سریال ماه رمضان ۹۹ که در شبکه ۱ سیما پخش می شود و زیر خاکی نام دارد. سکانسی با حضور پژمان جمشیدی و ژاله صامتی

در کنار این سه تن، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری و اصغر نقی زاده و گوهر خیراندیش، نقش آفرینی دارند. ترکیب بازیگران، خبر از یک سریال جالب ماه رمضانی دارد. لوکیشن های سریال زیر خاکی بسیار است و ما را از حال وهوای سریال های مناسبتی که به یک آپارتمان و خانه قدیمی خلاصه می شود، خلاص می کند.

گریم هایی که در سریال ماه رمضانی شبکه ۱ سیما شاهد خواهیم بود، کار عباس عباسی بوده و لباس ها نیز محصول مه لقا ناقد می باشد.

لوکیشن بخشی از قسمت های سریال زیرخاکی شبکه ۱ سیما، شهرک سینمایی دفاع مقدس است. این سریال ماه رمضان ۹۹ ما را به محله باغ آذری تهران، خانه هایی در مرادآباد، شهرک غزالی و بیمارستان ها و کلانتری های مختلف می برد. پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد تهران و جاده قم نیز از دیگر لوکیشن های این سریال ماه رمضان ۹۹ شبکه ۱ سیما خواهد بود.

سریال ماه رمضان شبکه ۵ سیما: پدر پسری

از دیگر سریال ماه رمضان ۹۹ ، سریال پدر پسری است که به شبکه ۵ رفته است. سریال پدر پسری توسط محمد رضا حاجی غلامی کارگردانی شده و تهیه کننده آن، رضا جودی است. اقتباسی است از کتاب آخرین نشان مردی به قلم مهرداد صدقی که نگاهی طنز آمیز به مقولات اجتماعی دارد.

بازیگران سریال پدر پسری ماه رمضان ۹۹ شبکه ۵ سیما را مهران رجبی، عزت الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمد جواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یدالله شادمانی تشکیل می دهند. این که شاهد ۲ سریال طنز در شبکه اول و پنج سیما در اردیبهشت تمام کرونایی ایران هستیم، قابل تامل است. بخشی از لوکیشن سریال پدر پسری، دانشگاه خوارزمی است.

شاید سریال آخر خط در لحظه آخر، جایگزین «پدر پسری» بشود.

آخر خط، داستان دو پسر خاله را روایت می کند که به دلیل جرمی به زندان افتادند و قصد مهاجرت از کشور دارند. قصدی که به نظر می رسد میلیون ها جوان ایرانی آن را در ذهن خود می‌پرورانند! شهین تسلیمی، کمند امیر سلیمانی، عباس جمشیدی فر و اشکان اشتیاق در این سریال، نقش آفرینی می کنند.

توجه داشته باشید که سریال ماه رمضان ۹۹ در شبکه های دوم و سوم احتمالا کاندیداهایی مثل؛ «بچه مهندس ۳»، «شاهرگ» و «می‌جان» و «آخر خط» است.

سریال بچه مهندس، کودکی و بزرگسالی شخصیتی به نام جواد جوادی را مطرح می کند که دراین فصل سریال، بیست و پنج ساله می شود و مقطع دانش اموختگی وی را شاهد هستیم. بهاره رهنما، اندیشه فولادوند،بهناز جعفری و پرویز پورحسینی از هنرمندان صاحب نام اثر هستند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود