۱۰ سریال علمی تخیلی جدید که در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهند شد [قسمت اول]

۱۰ سریال علمی تخیلی جدید که در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهند شد [قسمت اول]

ژانر علمی تخیلی که احتمالات آن تقریباً بی پایان هستند، ما را با ساعت ها فرار از دنیای حاضر سرگرم کرده و این کار را از طریق رمان، شعر، فیلم و البته تلویزیون فراهم کرده در حالی که همزمان ما را به فکر فرود برده که آیا دنیایی متفاوت از دنیای کنونی وجود داشته یا دارد. سریال علمی تخیلی از بسیاری از جهات هدیه ای است که همچنان به بخشندگی خود ادامه داده و تمام چیزی که از ما می خواهد نگاه کردن به تقویم شبکه های تلویوزیونی و سرویس های استریمینگ و اینترنتی برای یافتن عناوین جدید است.

اگر چه همه ما کلاسیک های علمی تخیلی محبوب خودمان را داریم، در سال جاری سریال های جدید و جاه طلبانه جدیدی به فهرست قبلی اضافه خواهد شد که بدون شک سرگرم کننده خواهند بود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

۱۰- Snowpiercer

سریال علمی تخیلی Snowpiercer روزگاری پرفراز و نشیب در رسیدن به صفحه نمایش علاقمندان به دنیای تلویزیون داشت که از اختلاف نظرها و تغییر شبکه های سازنده ناشی شده و به تاخیرهای متوالی در ساخت منجر شد. این سریال که بر اساس یک فیلم سینمایی موفق به همین نام ساخته شده بر این موانع غلبه کرده و در نهایت خبر رسید که در ماه می جاری (نیمه دوم اردیبهشت و اوایل خرداد) توسط شبکه TNT منتشر خواهد شد. با بازی جنیفر کانلی و دیوید دیگز، این سریال بدون شک یادآور نسخه سینمایی خود خواهد بود که داستان آن سال ها پس از آن رخ خواهد داد که یک عصر یخبندان دیگر زمین را به یک اکوسیستم یخ زده و مرده مانند گذشته تبدیل کرده و انسان های بازمانده در داخل یک قطار غول پیکر سنگر گرفته اند، قطاری که دائماً در یک دایره حرکتی بدور جهان در حال حرکت است.

همانند نسخه سینمایی، سریال Snowpiercer به موضوعاتی مانند تبعیض میان انسان ها، جایگاه اجتماعی و موضوع جذاب بقا خواهد پرداخت. اگر چه فرضیه موجود در سریال نتوانسته از تم فیلم سینمایی Snowpiercer فاصله بگیرد اما با توجه به جذابیت این فضا و تایید شدن ساخت فصل دوم سریال از همین حالا، می توان انتظار داشت که شاهد نوآوری ها و عناصر جذاب جدیدی در نسخه سریالی باشیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

۹- Jurassic World: Camp Cretacious

فیلم بسیار مورد انتظار Jurassic World: Dominion که قرار است سال ۲۰۲۱ منتشر شود تنها عنوانی در دنیای ژوراسیک نیست که انتظار نمایش آن را می کشیم زیرا پیش از آن نیز یک عنوان سریالی با نام Jurassic World: Camp Cretacious توسط سرویس نتفلیکس منتشر خواهد شد. این سریال انیمیشن که کار مشترکی از سرویس نتفلیکس و استودیو دریم وورکس است در فضای اتفافات قسمت اول فیلم Jurassic World رخ داده و در جریان آن، گروهی از نوجوانان در جزیره ای که گروهی از دایناسورها در آن از کنترل خارج شده اند گرفتار می شوند. از آنجا به بعد است که این گروه ۶ نفره باید برای بازگشت به نقطه امن با هم همکاری کنند.

در کنار فیلم کوتاه Battle At Big Rock که سال گذشته منتشر شد، مایه خوشحالی است که شاهد به تصویر کشیده شدن این فرانچایز افسانه ای در محمل های مختلف هستیم در شرایطی که قرار است دنیای ژوراسیک در سومین فیلم خود به پایان برسد. و چیزی که Camp Cretacious را جذاب تر و هیجان انگیزتر می سازد این است که استیون اسپیلبرگ، کالین تروورو و فرانک مارشال در نقش تهیه کنندگان اجرایی و زک استنز که سابقه ای طولانی در پروژه های علمی تخیلی دارد نیز به عنوان تهیه کننده مشاور در این پروژه حضور خواهند داشت. از آن گذشته، شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است یک اسپین آف تلویزیونی لایو اکشن نیز از این فرانچایز در راه خواهد بود.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

۸- پیش درآمدی بر سریال The 100

سریال The 100 بدون شک یکی از نادیده گرفته شده ترین سریال ها در تاریخ معاصر تلویزیون اما موفق ترین و باثبات ترین عناوین سریالی تولید شده توسط شبکه The CW است. و اگر چه پایان این سریال علمی تخیلی را در فاصله نزدیک می بینیم اما به نظر می رسد که هنوز داستان های زیادی در این فضا برای گفتن وجود دارد، داستانی که در گذشته اتفاق افتاده است. در حالی که داستان این سریال در ۹۷ سال پس از یک آخرالزمان هسته ای اتفاق می افتد، سریال اسپین آف در قالب یک روایت پیش درآمدی، بین گذشته و حال پل خواهد تا اتفاقاتی که بلافاصله پس از حادثه هسته ای مذکور رخ داده را به تصویر بکشد. اگر چه هنوز به طور رسمی ساخت این سریال تایید نشده، اما این سریال پیش درآمد به عنوان یک گزینه جایگزین آزمایشی در اپیزود Anaconda که یکی از اپیزودهای فصل هفتم و پایانی The 100 به شورانری جیسون روتنبرگ است معرفی خواهد شد.

اگر واکنش به این اپیزود مثبت باشد و تعداد بینندگان نیز به حد نصاب کافی برسند، می توان اطمینان داشت که ادامه این اپیزود آزمایشی ساخته خواهد شد. شبکه The CW در زمینه سریال های اسپین آف عملکرد خوبی داشته و داستان هایی که تنها در قالب یک سری امکان روایت داشتند را به فرانچایزهایی کامل تبدیل کرده است. البته همه موارد به موفقیت منتهی نشده اند اما برای تایید این موضوع می توان به سریال علمی تخیلی Legacies (سومین نسل از اسپین آف های سریال Vampire Diaries که از The Originals منشعب شده است) یا هر کدام از سریال های دنیای Arrowverse نگریست که از فضایی موفق بیشترین استفاده را برده اند. با داشتن این موضوع در ذهن، دور از ذهن به نظر نمی رسد اگر شاهد اتفاقاتی مشابه در مورد پیش درآمدهای مختلفی از سریال The 100 باشیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

۷- Upload

در فضایی که روز بروز از فیلم ها و سریال های این ژانر اشباع می شود، فضایی که بر اساس پدیده های انقلابی که قبلاً نیز به طور گسترده امتحان شده اند بوجود آمده، تولید چیزی که کمی اشتقاقی و منشعب شده به نظر نرسد بسیار دشوار به نظر می رسد. اگر چه نمی توان این موضوع را تقصیر یک نفر خاص دانست اما ایده ها رفته رفته کمتر و کمتر اورجینال می شوند. اما سریال علمی تخیلی Upload همچنان یک سریال اورجینال به نظر می رسد. در این سریال، انسان ها قادرند که خود را در دنیایی پس از مرگ که خودشان می خواهند قرار دهند. این کمدی هجوآمیز که از شبکه آمازون منتشر می شود یک سریال منحصربفرد و بنیان شکن است و اگر چه در ظاهر به نظر می رسد که انگار سرنخ هایی از سریال علمی تخیلی The Good Place دارد اما یک مفهوم بسیار تازه است که یک فرم متفاوت از آن چیزی که تاکنون دیده شده را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

با داشتن تیمی خلاق که سابقه ساخت سریال هایی مانند The Office و Parks and Recreation را در کارنامه دارند و بازی رابی امل در نقش اصلی ناتان، سریال علمی تخیلی Upload جاه طلبانه ترین کمدی چند سال اخیر تلویزیون است و اگر تریلر منتشر شده از آن را ملاک قضاوت قرار دهیم، می تواند به یکی از بهترین سریال های خارجی جدید سال جاری میلادی تبدیل شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 عنوان سریال علمی تخیلی جدید آشنا کنیم که بزودی منتشر شده و به نظر می رسد که عناوین جذابی باشند.

۶- WandaVision

رابطه بین واندا ماکسیموف و ویژن در دنیای سینمایی مارول یکی از مشهورترین روابط بود که البته توسعه نیافته باقی ماند. رابطه این دو بسیار قابل درک و رمانتیک بود که خیلی زود با دخالت ثانوس بیرحم به پایان رسید.اما این دو انگار قرار است که در کنار هم زندگی دوباره ای داشته باشند در شرایطی که الیزابت اولسن و پل بتانی بار دیگر در یکی از سریال های جدید Disney+ به نام WandaVision کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. هنوز اطلاعات چندانی در مورد داستان این سریال در دست نیست غیر از این واقعیت که ظاهراً جادوگر اسکارلت و نامزدش که فکر می کردیم مرده است در یک منطقه روستایی زیبا مشغول زندگی هستند و فضایی شبیه سریال های دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بر آن حاکم است. سریال علمی تخیلی و ۶ قسمتی WandaVision که انتطار می رود در ماه های پایانی سال جاری منتشر شود فضایی را برای دو مورد از نادیده گرفته شده ترین شخصیت های دنیای مارول فراهم خواهد کرد که از دیر باز استحقاق آن را داشته اند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم ترسناک علمی تخیلی برتر و دیدنی قرن ۲۱ را بشناسید [قسمت دوم]

منبع: whatculture
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود