راهنمای مصور دریافت مجوز فعالیت اصناف از ۲۳ فروردین ۹۹

راهنمای مصور دریافت مجوز فعالیت اصناف از ۲۳ فروردین ۹۹

دریافت مجوز اصناف و صنایع از سامانه غربالگری و مراقبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور فعالیت از ۲۳ فروردین ۹۹ الزامی است. اصناف بایستی با مراجعه به سامانه دریافت مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، ضمن ثبت نام، مجوز با بارکد دریافت و آن را در محل کسب خود نصب کنند.

عدم دریافت مجوز از سامانه وزارت بهداشت، از ۲۳ فروردین ۹۹، مشمول جرایم و محکومیت های قانونی برای کلیه اصناف در ۳۱ استان کشور خواهد شد. همچنان فعالیت اصناف پر خطر از ۲۳ فروردین ۹۹ ممنوع است و اصناف کم خطر طبق اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان فعالیت دارند. امکانی که مشروط به دریافت مجوز فعالیت از سایت وزارت بهداشت و نصب آن در محل کسب است.

سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت کشورمان، ابزاری است برای دریافت مجوز فعالیت از ۲۳ فروردین ۹۹. عدم ثبت نام در این سامانه، منجر به عدم صدور مجوز فعالیت شده و در صورت فعالیت، موجب توقف واحدکاری خواهد شد. راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۰ پس از تکمیل ثبت نام به صورت الکترونیکی، ابلاغ می گردد.

به منظور دریافت مجوز فعالیت اصناف و صنایع بایستی به سایت غربالگری وزارت بهداشت در نشانی salamat.gov.ir‌ مراجعه کنید که تصویر ایندکس آن را در عکس زیر مشاهده می کنید. این سایت، پیش تر به عنوان سایت خود ارزیابی بیماری کرونا اعلام شده بود و تا کنون میلیون ها هموطن، اطلاعات خود را در این درگاه ثبت کردند.

راهنمای دریافت مجوز اصناف
تصویر ایندکس سامانه ثبت نام اصناف و صنایع در سامانه خود ارزیابی وزارت بهداشت

کافی سایت وارد سامانه ثبت نام اصناف و صنایع در نشانی: https://eoh.behdasht.gov.ir شده و ثبت نام کنید.

توجه کنید که به منظور دریافت مجوز فعالیت اصناف در روزگار کرونایی اقتصاد ایران، بایستی به نشانی که در بالا ارائه شده وارد شده و فیلتر شکن شما هم باید خاموش باشد.

صفحه ثبت نام در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت

شما باید به منظور ثبت نام در سامانه دریافت مجوز اصناف و صنایع وزارت بهداشت، روی دکمه سبز رنگ بالا کلیک کنید.

فرم ثبت اطلاعات هویتی مسئول واحد صنفی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در صفحه مربوطه بایستی اطلاعات هویتی خود شامل کد ملی مسئول واحد صنفی، تاریخ تولد مسئول واحد صنفی، شماره موبایل واحد صنفی و کد امنیتی وارد کرده و روی گزینه مرحله بعدی کلیک شود. راهنمای ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت را نیز مطالعه کنید.

در صفحه جدید به منظور دریافت مجوز فعالیت از سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت، بایستی اطلاعات واحد صنفی را وارد کنید. این اطلاعات باید مبتنی بر اطلاعات جواز کسب باشد.

به دلیل حجم بالای تقاضا روی سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت از امروز، ترافیک درگاه افزایش رفته و شاهد کندی لودینگ صفحات هستیم. لذا باید حوصله کرده و فرآیند را تا انتها به صورت موفقیت آمیز طی کرده و کد رهگیری دریافت کنید تا منتج به دریافت مجوز بارکد دار قابل پرینت شود.

فرم کد تایید

کد تایید ۶ رقمی که از سر شماره ۹۸۱۰۰۰۳۵ برای شما ارسال می شود را در فرم اینترنتی دریافت مجوز فعالیت اصناف وارد کنید. فقط ۱۲۰ ثانیه برای ورود کد شش رقمی فرصت دارید.

صفحه ثبت واحد جدید

در عکس بالا، صفحه ثبت واحد جدید را انتخاب کنید. مسیر را تا انتها ادامه دهید. با هر پرسشی مواجه شدید به بخش ارتباط با ما سایت behdasht.gov.ir رجوع کنید و از تماس با روابط عمومی اتحادیه های صنفی سراسر کشور خودداری کنید. صدور مجوز فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در روزگار کرونایی اقتصاد ایران، هیچ ارتباطی با واحدهای صنفی و اتاق اصناف ایران ندارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود