چطور بفهمیم عاشق شده‌ایم؟ با علائم عاشق شدن و دلدادگی آشنا شوید

چطور بفهمیم عاشق شده‌ایم؟ با علائم عاشق شدن و دلدادگی آشنا شوید

آیا تا به حال عاشق شده‌اید؟ اصلا با علائم عاشق شدن آشنایی دارید؟ عاشق شدن یکی از هیجان‌انگیزترین، پرمزیت‌ترین و ترسناک‌ترین کارهایی است که هر کسی در زندگی‌اش انجام می‌دهد. وقتی عاشق کسی می‌شوید، شاید به سختی یادتان بیاید که بدون او چطور زندگی کرده‌اید و چه طور می‌توانید زندگی کنید.

حسی که در زمان عاشق شدن به شما دست می‌دهد طوری است که انگار تا قبل از آن که معشوق یا معشوقه خود را برای اولین بار ببینید، اصلا زندگی نمی‌کردید. اما گاهی اوقات هم به سختی می‌توان بین منشا واکنش‌های احساسی تمایز قائل شد؛ یعنی این که بدانید احساسی که دارید از سر عشق است یا هوس! در این شرایط خیلی خاص، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم که با کمک چندین روش به این نکته پی ببرید که واقعا عاشق شده‌اید یا نه.

اولین عشق

شاید اولین باری که عاشق شده‌اید را به یاد داشته باشید. تا قبل از این که معشوق/معشوقه خود را ملاقات کنید، حتما عشق را تجربه نکرده بودید و ناگهان حس می‌کنید به یک باره زندگی و دنیای شما دچار تغییر و تحول شده است. احساس شما می‌تواند از یک دوست داشتن ساده شروع شوند و به مرور به عاشق شدن در ریزترین جزییات معشوقتان بیانجامد. شاید معشوق شما در روزهای اول رابطه خنده بر لب شما بیاورد اما کمی که می‌گذرد و زمان به پیش می‌رود به بزرگترین منبع خوشبختی و شادی شما مبدل می‌شود. در نهایت، متوجه می‌شوید که عشق زندگی‌تان را پیدا کردید و او همه چیزتان می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: کالری سوزی به کمک رابطه جنسی و عشق بازی با همسرتان ؛ چقدر کالری می‌سوزانید؟

هر کس ممکن است عشق را چندین بار در زندگی خود و به روش‌های مختلف تجربه کند. حتی مفهوم خود عشق هم می‌تواند بسیار ذهنی و منحصرا مبتنی بر برداشت شخص شما شود.مهم این است بدانید هیچ روش یا زمان مشخصی وجود ندارد که پی به عاشق شدن خود ببرید اما علائمی وجود دارند که به شما می‌گویند که احتمالا یا قطعا عشق گریبان گیر شما شده است.

در این مطلب روزیاتو، هفت روش را به شما معرفی می‌کنیم که به گفته کارشناسان می‌توانید با تکیه بر آنها متوجه شوید که عاشق شده‌اید.

۱- بهترین قسمت روز شما با او سپری می‌شود

اگر حس می‌کنید وقتی تنها هستید، دلتان می‌خواهد وقت خود را با کسی که دوستش دارید بگذرانید و دیدن او مهم‌نرین کاری است که در روز انجام می‌دهید، شک نکنید که عاشق هستید و هیچ وقت از بودن با او خسته نمی‌شوید.

وقتی عاشق کسی می‌شوید، خودتان هم تعجب می‌کنید که چقدر کنار او احساس آرامش می‌کنید. به عبارت دیگر، سوار امواج ناآرام نمی‌شوید و در عوض در یک استخر آرام روی آب معلق هستید. مهم نیست که روز شما چطور بگذرد، اطمینان دارید وقتی با آن شخص خاص دیدار می‌کنید، حالتان بهتر می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: ۷ نشانه ای که می گویند شما به عشق اعتیاد دارید

۲- اولین فردی است که به فکرتان می‌آید

اگر عشق شما اولین نفری است که وقتی از خواب بیدار می‌شوید به او فکر می‌کنید یا آخرین نفری است که قبل از به خواب رفتن در ذهن شماست تبریک می‌گوییم زیرا شما عاشق شده‌اید. وقتی یک اتفاق خوبی برای شما می‌افتد، اولین نفری که به او خبر می‌دهید، عشق شماست.

این فرد همان فردی است که شما به او اطمینان دارید و به او تکیه می‌کنید. در نهایت این که شما متوجه می‌شوید با کمک همدیگر به خوبی می‌توانید مشکلات را حل کنید. سبک مکمل شما در واقع به شما یاد می‌دهد که چطور بهتر شوید و از همدیگر یاد بگیرید. وقتی اتفاق بدی می‌افتد، شما از فردی که عاشقش هستید انتظار حمایت و کمک دارید.

۳- نیازهای او در صدر نیازهای شخصی شماست

حتما بارها و بارها شنیده‌اید که عشق یعنی ازخودگذشتگی و فداکاری. شاید شما حس کنید تا  زمانی که آن شخص خاص را ندیده‌اید خودتان مرکز و فرمانده دنیای خودتان بوده‌اید. اما وقتی عاشق می‌شوید، اول نیازهای عشق خود را در نظر می‌گیرید و در صدد رفع آنها برمی‌آیید و بعد خودتان؛ زیرا به او و نیازهایش احترام می‌گذارید.

احترام گذاشتن به عشقتان، احساس تحسین کردن و ابراز علاقه به او و همین طور اهمیت دادن به رفاهش جنبه‌هایی از عشق به فرد مقابل است. وقتی شما عاشق هستید، آن فرد خاص ملکه یا ارباب قلبتان می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: فرق بین عشق واقعی و کراش داشتن چیست؟

۴- هر کاری انجام می‌دهید

اگر بخواهید فهرستی از موارد را ایجاد کنید که نباید برای آن فرد خاص که با او در رابطه هستید انجام دهید، عاشق که باشید، قطعا فهرست شما خالی خواهد ماند. وقتی عاشق کسی باشید، ممکن است فقط به این فکر کنید که چطور او را خوشحال کنید. عشق چنین تجربه فردی، پیچیده، شناختی، احساسی و روانشناسانه‌ای است. عشق واقعی حد و مرز ندارد.

۵- شما به رابطه طولانی مدت و همیشگی فکر می‌کنید

وقتی عاشق کسی هستید، ممکن است آینده خود را با او تصور کنید. حتی شاید فکر کنید دلتان می‌خواهد رابطه طولانی مدت داشته باشید و زندگی مشترک را با او آغاز کنید. وقتی شما احساس تامین عاطفی، خوشحالی، مثبت اندیشی و اطمینان نسبت به فرد مقابل خود داشته باشید، عشق سالم و بادوام خودش مسیر خودش را پیدا می‌کند.

۶- حمایت شما بی قید و شرط است

وقتی شما کسی را بی قید و شرط دوست دارید، حمایت و پشتیبانی شما از او هم بدون قید و شرط است. شما به او فکر می‌کنید، نگرانش می‌شوید، نیاز فیزیکی نزدیک بودن به او را در خود حس می‌کنید، با او احساس راحتی می‌کنید اما در عین حال، نگران وضعیت رابطه افراطی خود هستید زیرا به نظرتان این علاقه شدید قلبی خیلی بیشتر از حد شماست. البته، شما هرگز نباید کاری کنید که سلامت جسمی و روانی‌تان را به خطر بیندازد. اما وقتی شما عاشق می‌شوید، متوجه می‌شوید که حمایت شما قطعی‌تر و مسلم‌تر است.

۷- عشق شما بهترین دوستتان است

وقتی عاشق می‌شوید، عشقتان بهترین دوستتان می‌شود و می‌توانید باور داشته باشید که این ثمره صمیمیت عاطفی شماست. او شریک و همراه ایده‌آل شماست زیرا می‌دانید که اهداف و خواسته‌های شما را کامل می‌کند و به شما یاری می‌رساند تا رویاهای خود را برآورده کنید. بدن شما علاوه بر تستوسترون و استروژن می‌تواند آدرنالین، دوپامین و سروتونین نیز ترشح کند. وقتی عاشق می‌شوید، بدن شما با سرعت بیشتری این هورمون‌ها را آزاد می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ عاملی که باعث می‌شود زنان عشق خود را ترک کنند

هیچ روش قطعی و درستی وجود ندارد که بتواند به شما بگوید قطعا عاشق هستید اما اگر واقعا حس می‌کنید عاشق شدید بدون شک احساسی که دارید نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

در صورتی که شما یکی از این هفت علامت را در خودتان نیافتید لازم نیست نگران شوید! تا زمانی که رابطه شما بر پایه ارتباط آزاد و صادقانه باشد و نسبت به هم احترام متقابل داشته باشید، می‌توانید با هم رشد کنید و روز به روز بهتر شوید.

منبع: elitedaily
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود