ایده های سرمایه گذاری و کارآفرینی در سال ۱۳۹۹

ایده های سرمایه گذاری و کارآفرینی در سال ۱۳۹۹

ایده های سرمایه گذاری و کارآفرینی همیشه با چاشنی خلاقیت و جسارت همراه است. خلاقیت بدون جسارت و جسارت بدون خلاقیت، ثروت آفرین نیست و ارزش افزوده خاصی ندارد. در سال جهش تولید که با اقتصاد کرونایی روبرو هستیم، تولید ماسک و ژل ضد عفونی کننده و دستکش پلاستیکی و لاستیکی و فریلنسری و کسب و کارهای مجازی از سلمانی و واکس و بنزین در محل تا اپ نویسی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

توجه داشته باشید که خرید دستگاه روغن کشی برای روغن گیری کنجد و زیتون با زیر ۱۰ میلیون تومان و خرید خط بسته بندی محصولات خوردنی و پوشیدنی با زیر ۷۰ میلیون تومان، خرید دستگاه تولید ماسک با زیر ۷۰۰ میلیون تومان و خرید دستگاه تولید دستکش فریزر پلاستیکی با تولید ۱۲۰ عدد در دقیقه، با زیر ۱۶۰ میلیون تومان در سال ۹۹ امکان پذیر است.

همه این ها در صنایع پزشکی و فرآوری غذایی، بخشی از نیاز جامعه را بر طرف می کند و ظرفیت کارآفرینی و سودآوری خوبی هم برای جوانان با سرمایه های اندک مشارکتی دارد.

برای افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری و جست و جوی ایده های کارآفرینی دارند، موارد زیر پیشنهاد می شود.

ایده های کارآفرینی
خط تولید ماسک چندلایه با سرمایه گذاری زیر ۱ میلیارد تومان ، سودآوری خوبی در عصر کرونا دارد

با ما همراه باشید.

ایده تولید لامپ SMD

با پیشرفت تکنولوژی ساخت لامپ های سیستم روشنایی در اوایل قرن ۲۱ و به دلیل تک رنگ بودن و بهره نوری پایین لام ال ای دی دیپ متحول شد. و دانشمندان تکنولوژی ساخت تراشه های SMD را اختراع نمودند. این تکنولوژی پیشرفته در لامپ های ال ای دی ، منجر به ساخت لامپ های بسیار کارآمدتر، با تنوع رنگ بیشتر، وضوح بالاتر، حجم بسیار کمتر و زاویه دید بهترهمراه با صرفه جویی انرژی بیشتری با نام لامپ اس ام دی گردید.

ایده های کارآفرینی
بازار ایران و جهان نیازمند لامپ های کم مصرف است و بازار خوبی دارد

برای سرمایه گذاری در ایده تولید لامپ اس ام دی، حدود ۸ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز است. ارزش ماشین آلات و خط تولید و بسته بندی که نیاز هست، حدود ۴ میلیارد ریال است. یعنی با زیر ۱۵ میلیارد ریال می توانید خط تولید لامپ اسی دی را در یکی از استان های کشور راه اندازی کنید.

ظرفیت تولید سالانه معمولا ۲۰ تن است و کم تر از ۱۵۰۰ متر مربع زمین برای احداث کارگاه نیاز است. با کم تر از ۱۵ نفر می توان این خط را استارت زد. شما می توانید ماهانه هزاران عدد لامپ اسی دی تولید کنید.

ایده تولید مایعات مصرفی خودرو

با توجه به حجم بالای تولید خودرو در کشور و بالا رفتن ظرفیت تولید خودرو ، نیاز به مایعات و ملزومات خودرو بیشتر احساس می شود . همچنین بازارهای همسایه از جمله بازار بکر عراق و کشورهای آسیانه میانه می تواند هدف صادرات محصولات جانبی خودرو باشد . با توجه به اینکه خط تولید آب رادیاتور خودرو هزینه بالایی جهت سرمایه گذاری نیاز ندارد ، تولید آب رادیاتور مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است.

از تولید و روند انبار سازی محصول ، نوبت به بازار یابی و فروش می رسد که راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد ؛ همکاری با شرکت های توزیع ، درخواست از صادر کنندگان و تجار برای صادرات محصول ، دعوت از تجار و بازرگانان برای همکاری در امر فروش ، تشکیل یک تیم قدرتمند بازرگانی و فروش و ….

مساحت مورد نیاز برای احداث خط تولید آب رادیاتور خودرو، ۱۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۴۰۰ متر مربعی کفایت می کند. با کم تر از ۱۰ نفر می توان این خط را استارت زد. میزان سرمایه ثابت، ۱ میلیارد ریال و ارزش ماشین آلات مورد نیاز نیز در حال حاضر کم تر از ۴۰۰ میلیون تومان است. در سال می توان میلیون ها لیتر آب رادیاتو خودرو تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.

ایده سرمایه گذاری گلخانه آلوئه ورا

به دلیل کشت وسیع گلخانه ای و مزرعه ای ودر نهایت تهیه ساده مواد اولیه در تمام استانها و شهرستان های کشور این پروژه در سراسرکشور قابل اجرا خواهد بود. بررسی عرضه و تقاضا منوط به دو بازار خواهد بود. بازار اول، شامل بازار خرید مواد اولیه (برگ آلوئه ورا) و بازار دوم بازار فروش محصول نهایی (ژل) است.

بررسی سالهای اخیر نشان می‌دهد با وجود تمایل زیاد کشاورزان در کشت گیاه، مخصوصاً در مناطق جنوبی استان بوشهر و هرمزگان، از آنجا که تقاضای قابل توجهی برای محصول خود در بازار نمی‌دیدند؛ به دیگر محصولات حتی با عدم مزیت نسبی منطقه ای پرداختند. انتظار می‌رود گسترش و توسعه صنایع تبدیلی موجب ترغیب کشاورزان شود و تولید مواد اولیه در کشور افزایش یابد و با وجود پتانسیل موجود، افزایش تقاضای آن با افزایش تولید، افزایش قیمت را به همراه نخواهد داشت.

داروهای طبیعی برای درمان بیماری‌ ها
گیاه آلوئه‌ورا پوست‌هایی که در اثر تابش آفتاب سوختگی پیدا کردند را نرم می‌کند.

ظرفیت تولید گلخانه آلوئه ورا سالانه ۷۵ تن است. مساحت مورد نیاز برای احداث گلخانه آلوئه ورا، ۴۰۰۰ متر مربع و زیر بنای گلخانه نیز ۳۰۰۰ متر مربع است. با ۶ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۴ میلیارد ریال خرید ماشین آلات، می توان گلخانه ای با تولید داخلی ۳۲ هزار متر مربع را اداره کرد. سازه های تونلی با ارتفاع کم تر از ۳ متر نیاز خواهد بود.

تاسیس گلخانه هیدروپونیک و تولید محصولات گلخانه ای و صادرات آن به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای تازه استقلال یافته و روسیه، از جمله فعالیت های کشاروزی محبوب در مناطق شمالی و غربی کشور است.

ایده احداث گلخانه گل رز

تجارت گل های شاخه بریده به تجارتی سود آور تبدیل شده است. یکی از پرمصرف‌ترین گلهای شاخه بریده گل معروف رز است که به دلیل بازار پسندی زیادی که دارد مشکلی در بحث بازاریابی و فروش آن نسبت به سایر گلهای شاخه بریده نمی‌باشد. این گل دارای واریته های زیاد و متنوعی می‌باشد که هر کدام دارای زیبای خاصی هستند.

از کشورهای عمده تولیدکننده این گل می‌توان هلند، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کلمبیا، اکوادور، کنیا،آفریقای جنوبی، هندوستان و … را نام برد. همچنین کشورهای اروپایی، آمریکا، کشورهای آسیای میانه و ژاپن از عمده وارد کنندگان گل رز می‌باشند.

گلخانه های تولید گل رز معمولا سالانه ۳۰۰ هزار عدد گل رز تولید می کنند. مساحت مورد نیاز برای تولید گلخانه گل رز، ۴۰۰۰ متر مربع است. میزان سرمایه ثابت ۱۶ میلیارد ریال و ارزش ماشین آلات نیز ۱۰ میلیارد ریال است.

ایده تولید الکل طبی

امروزه الکل اتیلیک از مهمترین مواد شیمیایی تولیدی در دنیای می باشد که در زمینه های مختلف دارای کاربردهای فراوانی است از جمله اینکه بعنوان حلال ، ضدعفونی کننده، نوشیدنی های الکلی ، ضد یخ و یا سوخت بکار می رود.

همچنین در ساخت مواد شیمیایی گوناگون بعنوان حد واسط ایفای نقش می کند. ظرفیت الکل اتیلیک تولید شده روز به روز در حال افزایش است تا آنجا که در کشورهای صنعتی بیش از ۲۸ واحد تولید این محصول البته به روش سنتزی وجود دارد. در کشورهای در حال توسعه روش اصلی تولید اتانول تخمیر می باشد.

مساحت مورد نیاز برای احداث کارگاه تولید الکل طبی، حدود ۷۰۰۰ متر مربع بوده و زیر بنای مورد نیاز، ۲۵۰۰ متر مربع است. میزان سرمایه ثابت مورد نیاز برای احداث کارگاه تولید الکل طبی، حدود ۶ میلیارد تومان و ارزش ماشین آلات نیز حدود ۳ میلیارد تومان است. سالانه می توان حدود ۸۰۰ تن الکل طبی تولید کرد. نیشکر، چغندر، قندر و ذرت و گندم، از مود اولیه عمده مصرفی در خط تولید الکل طبی است.

همراه گرامی
اگر پول و سرمایه و دانش لازم برای راه اندازی خط تولید و احداث کارگاه محصولات کشاورزی و غذایی و صنعتی و غیره ندارید، بخشی از سرمایه خود را به خرید سهام بهترین شرکت های تولید کننده محصولات زراعی، غذایی، شیمیایی، پتروپالایشی، خودرویی، قطعاتی و تجهیزاتی و معدنی کشور در بازار بورس ایران اختصاص دهید تا با چاشنی صبر، شاهد سودهای شیرینی در بلند مدت باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمود بهمن ۴, ۱۴۰۰

    سلام محمود زارعی هستم کارگاه کابینت سازی دارم با تمام امکانات و تجهیزات وابسته نیازمند ۲میلیارد سرمایه هستم جهت ارتقای کیفیت و در آمد لطفاً جهت همکاری و مشارکت تماس بگیرید در آمد حدوداً ماهیانه ۸۰تا۱۰۰میلیون ۰۹۱۲۵۸۵۲۵۹۶