همه چیز در مورد فال تاروت ؛ از تاریخچه تا معنی کارت‌های تاروت

همه چیز در مورد فال تاروت ؛ از تاریخچه تا معنی کارت‌های تاروت

فال تاروت پیشگویی آینده در واقع یک هنر باستانی است که قرن‌های متمادیست به شکل‌های مختلف و توسط قشرهای مختلف انجام می‌شود و به مروز زمان بهبود یافته است. تاروت به انسان‌ها امکان می‌دهد که وارد دنیای آگاهی شوند؛ جایی که همه چیزها و همه مردم از طریق زمان و مکان با هم در ارتباط هستند.

تاروت ابزاری است برای راهنمایی و خوداکتشافی. با تاروت می‌توان تا حدودی آینده را پیش بینی کرد و نتیجه کارها و اعمال انسان را با اجازه دسترسی به خرد درونی نمایش داد: شهود.

کارت‌های تاروت را هر کسی می‌تواند بخواند اما خواندن دقیق تاروت نیاز به تمرین، درجه خاصی از مهارت، استعداد، دانش کارت‌ها و البته اعتقاد و باور به فال تاروت دارد. با کاربرد آمیزه‌ای از مفاهیم کارت‌های تاروت و شهود خود شما واقعا هیچ حد و مرزی در پاسخ‌ها و دانشی که کارت‌های تاروت ارائه می‌دهند وجود ندارد.

مروری بر کارت‌های تاروت

کارت‌های تاروت ۷۸ تا هستند که به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند: کارت‌های تاروت کبیر یا Major Arcana و تاروت صغیر یا Minor Arcana. هر کدام از این دسته‌ها نیز به ۴ بخش فرعی‌تر تقسیم می‌شوند.

  • عصا (آتش، اعمال)
  • جام (آب، احساسات)
  • شمشیر (هوا، افکار)
  • سکه یا ستاره پنج پر (زمین، مواد)

چیدن کارت‌ها

قبل از این که شروع به خواندن کارت‌های تاروت کنید، باید بدانید که این کارت‌ها معمولا با پهن شدن ورق‌ها و ترتیب آنها خوانده می‌شوند. پهن کردن و چیدن ورق‌ها با الگویی صورت می‌گیرد که کارت‌ها روی میز چیده می‌شوند و سپس فردی که تاروت‌ها را می‌خواند شروع به خواندن آنها می‌کند. چیدن کارت‌ها روش‌های بسیار زیادی دارد و خودش در حد یک کتاب است.

چیدمان کارت‌ها می‌تواند به سادگیِ پخش کردن یک کارت باشد یا آن قدر پیچیده باشد که لازم باشد همه ۷۸ کارت روی میز چیده شوند.

یکی از رایج‌ترین شیوه چیدن کارت‌ها روش چیدن سه کارتی است.. این روش به شما پاسخ‌های فوری به سؤالاتی نظیر روابط عاطفی، شغلی و زندگی به طور کل را می‌دهد. در این کارت‌ها، هم می‌توان گذشته شما را دید، هم حال و هم آینده.

معنی کارت‌های تاروت

کارت‌های تاروت کبیر

کارت‌های تاروت کبیر ۲۲ تا هستند و سفر هر فرد در طول زندگی را روایت می‌کنند. برخی به کارت‌های تاروت کبیر کارت‌های «خال حکم» هم می‌گویند زیرا نماد رخدادهای بزرگ‌تر و متحول‌کننده‌تر زندگی هستند.

کارت‌های تاروت کبیر با کارت ابله (دلقک) بی‌گناه و بی‌فکر و خیال با شماره ۰ شروع می‌شود، تمام مراحل زندگی را طی می‌کند تا به کارت آخر یعنی کارت جهان با شماره ۲۱ برسد و یک سفر کامل را روایت کند. هر کارت نشان دهنده یک درس اصلی در زندگی یا یک مضمون آرمانی است.

همان طور که با کارت‌های تاروت کبیر آشنا می‌شوید، خواهید دید که ۱۱ کارت اول نمایانگر سفر شما در دنیاست و ۱۱ کارت دیگر سفر شما به درون آگاهی و معرفت خودتان را نشان می‌دهد.

با این که کارت‌های تاروت کبیر روایتگر رخدادهایی است که به دلیل قوانین جهان رخ می‌دهد، کارت‌های تاروت صغیر رخدادهایی را بازگو می‌کند که بر طبق قوانین ذات و طبیعت انسان رخ می‌دهند.

کارت‌های تاروت صغیر

کارت‌های تاروت صغیر ۵۶ کارت هستند که یک سیستم پشتیبان برای تاروت کبیر محسوب می‌شوند و از رخدادهای زندگی در مقیاس کوچک‌تر صحبت می‌کنند.

این کارت‌ها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند و درست مثل کارت‌های پاسور هر مجموعه یک آس، ۹ کارت شماره دار و ۴ کارت درباری دارد.

کارت‌های درباری شامل موارد زیر هستند:

  • جوان (نوکر)
  • شوالیه
  • ملکه
  • پادشاه

مجموعه تاروت

هر ۴ مجموعه تاروت در تاروت صغیر به یک دوره خاصی از زندگی مربوط می‌شود. برخی از دست‌ها از اسامی و نمادهای مختلفی برای آن مجموعه استفاده می‌کنند. اما معنی و رتبه آنها در سلسله کارت‌های درباری یکسان باقی می‌مانند.

  • عصا (عمل، آتش)
  • ستاره پنج پر (ماده، زمین)
  • جام (احساس، آب)
  • شمشیر (افکار، هوا)

کارت‌های تاروت شماره دار

هر مجموعه، همان طور که قبلا گفته شد، یک آس و ۹ کارت شماره دار دارد که شماره ۱۰ هم جزو آنهاست. هر عدد اهمیت و ویژگی منحصر به خودش را دارد که به واسطه ترکیب شدن با هر مجموعه یک معنی خاص را آشکار می‌کنند.

مثلا عدد ۱ که در کارت‌های تاروت همان آس است و اولین کارت در مجموعه به حساب می‌آیند نشان دهنده آغاز یک کار، یک چیز یا اتفاق است. عدد ۱۰ هم نشان از تکمیل، خاتمه یا پایان یک رخداد دارد.

تاریخچه کوتاه کارت‌های تاروت

تاریخچه کارت‌های تاروت به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. این کارت‌ها اولین بار در اروپا و بین اشراف فرانسوی و ایتالیایی رایج بود. لازم به ذکر است که خود کلمه تاروت هم یک لغت فرانسوی است.

در سال‌های ۱۷۰۰ میلادی، کارت‌های تاروت در واقع در حکم یک ابزار بازی و سرگرمی برای اشراف بودند اما غیبگویان فرانسوی و انگلیسی در واقع ارزش تاروت را کشف کردند و به دلیل برخورداری از معانی نمادین و عمیق‌تر کارت‌ها، تاروت را یک ابزار مفید برای فالگیری تشخیص دادند. از اینجا بود که کارت‌های تاروت در میان غیبگویان و فالگیران در سر تا سر دنیا رواج پیدا کرد و به شکل فال تاروتی که این روزها می‌بینیم به اوج خود رسید.

برخی بر این باورند که تاروت ابتدا از مصر باستان نشات گرفته است. با این که هیچ شاهد و مدرکی دال بر این امر وجود ندارد اما این نظریه نیز قابل تامل و پذیرفتنی است زیرا شهر اسکندریه مصر تا مدت زمان زیادی مرکز محفل بسیاری از جادوگران و غیبگویان شناخته می‌شد. اسکندریه موطن و زادگاه مکتب هرمسیه نیز بوده است. این مکتب ترکیبی از علم نجوم، طالع بینی، شیمی و احتمالا خواندن تاروت بوده است.

این مطلب را هم بخوانید: فال امروز شما چیست؟ پیشگویی آینده با عاشقنامه

فالگیری با تاروت

امروزه کارت تاروت را مردم بسیاری از کشورها استفاده می‌کنند. در برخی از کشورها مثل کره جنوبی خواندن کارت‌های تاروت یک صنعت پررونق و درآمدزا محسوب می‌شود.

آنهایی که به فال و فالگیری علاقه دارند، طرفدار فال تاروت هستند و می‌خواهند از گذشته، حال و آینده با خبر شوند، خواندن کارت‌های تاروت بخش مهمی از زندگی آنها محسوب می‌شود. عده‌ای از مردم که به قدرت این کارت‌ها اعتقاد دارند بر این باورند که بینش و خرد درونی هر فرد حتی با خواندن یک کارت هم آشکار شود. این کارت‌ها در تصمیم گرفتن بسیار ارزشمند و گرانقدر هستند و در کارهای بزرگ و کوچک زندگی با استفاده از مفاهیم کارت‌ها می‌توانند زندگی خود را شکل دهند.

این مطلب را هم بخوانید: مروری بر تاریخچه فال قهوه و چگونگی رواج یافتن آن

توجه: نوشتن این مطلب صرفا برای آگاهی کاربرانی است که به فالگیری علاقه دارند یا دلشان می‌خواهد در مورد کارت‌های تاروت و نحوه عملکرد آنها در پیشگویی اطلاعاتی داشته باشند؛ یعنی افرادی که معانی کارت‌های تاروت همیشه برایشان یک معما بوده است.

منبع: astrologyanswers
دیجیاتو
بدون نظر

ورود