محسن لرستانی محکوم به اعدام کیست و اتهامش چیست؟

محسن لرستانی محکوم به اعدام کیست و اتهامش چیست؟

محسن لرستانی متولد سال ۱۳۵۸ در باغ ابریشم کرمانشاه، خوانندگی پاپ را از سال ۱۳۸۶ با انتشار ترانه های زندان و غربت آغاز کرد که گویش کرمانشاهی داشت. در مهر ماه ۱۳۹۸ دادگاه رسیدگی به پرونده او، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و موضوع پرونده مسائل اخلاقی و خصوصی اعلام شد. گفته شده او یک گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی را هدایت می کرد و به همین خاطر، به فساد فی الارض متهم گردید.

کیفرخواست محسن لرستانی ، فساد فی الارض است. محسن لرستانی، ۱۲ اسفند سال ۹۸ در منزل مادرش در سعادت آباد تهران بازداشت شد و بیش  از یک سال در زندان است. در ماده  ۲۸۸ قانون مجازات اسلامی، مقرر داشته که هر کس مراکز فساد و فحشا راه اندازی کند و موجب اخلال شدید در نظم عمومی شود، مفسد فی الارض بوده و محکوم به اعدام است.

اما اگر دادگاه، شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی یا اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع، احراز نکند، جرم ارتکابی مشمول حبس تعزیری درجه ۵ یا ۶ است. چت های خصوصی محسن لرستانی، از جمله موارد تاثیر گذار در پرونده او است. علت دستگیری محسن لرستانی ، ارتباط فیزیکی او با فرد یا افرادی نبوده و انتشار چت های خصوصی وی در فضای مجازی، عامل دستگیری او در تهران شد.

محسن لرستانی

محسن لرستانی، شاکی خصوصی ندارد. پرونده محسن لرستانی، خواننده معروف با پرونده شاخ های اینستاگرامی ارتباط دارد.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده محسن لرستانی، بهمن ماه سال ۹۸ برگزار شد که به دلیل روزگار کرونایی، ادامه آن به سال ۹۹ موکول شد. جلسه سوم رسیدگی به پرونده محسن لرستانی ، تیر ماه ۹۹ برگزار می شود. قاضی مقیسه، قاضی پرونده محسن لرستانی است. گفته شده که محسن لرستانی، محتوای مستهجن با دختران جوان در فضای مجازی منتشر می کرد که از اتهامات محسن لرستانی نیز محسوب می شود.

جرم محسن لرستانی، اقدام علیه امنیت ملی نیست اما دایرکردن مرکز فساد و اشاعه در فضای مجازی، مصداق فساد فی الارض در کیفرخواست او می باشد. کلیپ های منتشر نشده محسن لرستانی در کنار هانی کرده، وحید مرادی و جواد یساری حاشیه های مجازی این خواننده کرمانشاهی چهل ساله محکوم به اعدام است.

پرونده محسن لرستانی، ۳ متهم دیگر دارد و محسن لرستانی، متهم ردیف دوم است. این گفتار پس از دریافت اطلاعات بیشتر، به روز رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود