سعید مولایی علیه فدراسیون جودو ایران در دادگاه شهادت می دهد

سعید مولایی علیه فدراسیون جودو ایران در دادگاه شهادت می دهد

سعید مولایی از جودوکاران سابق تیم ملی کشورمان است که سال گذشته در رقابت های جهانی این رشته ورزشی برای چندمین بار مقابل حریف اسرائیلی خود ظاهر نشد و از انجام مسابقه امتناع کرد. او چندی پیش به آلمان سفر کرد و اعلام نمود که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. حالا این ورزشکار اعلام کرده که می خواهد علیه فدراسیون جودوی کشورمان در دادگاه بین المللی شهادت بدهد.

سعید با این ادعا که مسئولان ورزش ایران او را چندین ‌بار تحت فشار گذاشته‌ اند تا عمدا ببازد و مقابل رقیب اسرائیلی وزن خودش، ساگی موکی، قرار نگیرد درخواست پناهندگی داد. از آنجایی که قبل از این اتفاقات مسئولات فدراسیون های جهانی رشته های مختلف از جمله کشتی به مدیران ورزشی کشورمان بابت عدم رویارویی نمایندگان ایران با ورزشکاران اسرائیلی هشدار داده بودند همین صحبت های مولایی کافی بود تا شرایط بغرنج کنونی پیش بیاید.

حالا قرار شده که هیئتی متشکل از مدیران ورزشی ایران در جلسه ۲۷ شهریور دادگاه CAS حاضر شوند و دفاعیات خود را برای رفع تعلیق فدراسیون جودوی کشور ارائه نمایند.

حالا خطر تعلیق کل ورزش ایران وجود دارد

تعلق فدراسیون جودوی ایران نیز سال گذشته و به دنبال انصراف سعید مولایی از رویارویی اش با حریف اسرائیلی رخ داد. به گفته آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی کشور جلسه دادگاه قرار بوده در تاریخ ۲۰ فروردین امسال برگزار شود اما به خاطر شیوع کرونا و به درخواست هر دو طرف پرونده این جلسه به اواخر شهریور ماه موکول شده است.

آقای میراسماعیلی اعلام کرده در نامه ای که CAS برای فدراسیون جودوی ایران ارسال کرده مساله عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان اسرائیل بعد سیاسی پیدا کرده و حالا خطر تعلیق کل ورزش ایران به خاطر این مساله وجود دارد چراکه پیشتر روسای فدراسیون های دیگر ورزشی نیز به ما هشدارهایی را داده بودند.

فدراسیون جودو
وحید سرلک

رضا صالحی ‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی رئیس کاروان المپیک ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو، محمدرضا داورزنی، معاون وقت وزارت ورزش، مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو، آرش میراسماعیلی به همراه دکتر امیر ساعد وکیل و دستیار او تیم هفت ‌نفره ایران هستند که به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش معرفی شده‌اند. برای طرف مقابل هم قرار است یک هیئت ۱۵ نفره در دادگاه حاضر شوند که سعید مولایی، وحید سرلک جودوکار سابق تیم ملی و محمد منصوری مربی مولایی نیز از اعضای این هیئت پانزده نفره هستند و قرار است در دادگاه علیه فدراسیون جودو ایران شهادت بدهند.

به گفته آقای میراسماعیلی شهادت این سه نفر در دادگاه میتواند به تعلیق دائمی فدراسیون جودوی ایران و در نهایت نقش بر آب شدن آرزوها و رویاهای هزاران ورزشکار ایرانی در این رشته منجر شود و لکه سیاهی خواهد بود بر پیشانی آنها.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود