سرقت به سبک ایرانی؛ جیب بُری ایرانی های پلیس نما در فرانسه

سرقت به سبک ایرانی؛ جیب بُری ایرانی های پلیس نما در فرانسه

پلیس فرانسه از دستگیری چهار ایرانی خبر داده که در لباس ماموران پلیس به بررسی مجوزهای ترک خانه (در دوران قرنطینه کرونا) مردم پاریس می پرداختند و سپس اقدام به سرقت پول نقد و اشیاء ارزشمند مردم می کردند. تیم سارقان ایرانی که شامل یک زن و سه مرد می شدند خود را به عنوان پلیس جا می زدند و سپس از افرادی که در دوران قرنطینه در خیابان ها حضور داشتند می خواستند که مجوز ترددشان را نشان دهند و در صورتی که مجوزی همراشان نبود از آنها پول طلب می کردند. گفته می شود آنها تاکنون ۲۵ هزار یورو را با این روش سرقت کرده اند.

این چهار نفر همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد همگی ایرانی هستند و هم اکنون برای انجام بررسی های بیشتر در اداره پلیس نگهداری می شوند.

گفتنی است از اواسط ماه گذشته میلادی مردم در سراسر فرانسه صرفا با همراه داشتن مجوز می توانستند خانه هایشان را ترک کنند و به محل کار یا خرید بروند و یا در اماکن عمومی ورزش کنند. البته بروز حوادث اضطراری برای خانواده ها هم از دیگر دلایل موجه برای ترک منزل بود. اما این افراد در زمانی که بیرون از منزل هستند باید برگه تردد داشته باشند.

سارقان ایرانی

پلیس فرانسه اعلام کرده که گروه سارقان ایرانی خود را به جای ماموران پلیس جا می زدند و به افرادی که ماسک زده بودند و در خیابان حضور داشتند نزدیک می شدند. آنها در ادامه از مردم درخواست مشاهده مجوز تردد می کردند و کیف هایشان را می گشتند و پول و وسایل ارزشمند مردم را با خود می بردند.

ناتان بائر رئیس پلیس پاریس در رابطه با این سرقت گفته که این چهار ایرانی چندان خوب فرانسوی حرف نمی زدند و بیشتر خارجی ها را هدف سرقت های خود قرار می دادند.

پلیس فرانسه تاکنون هفت قربانی سرقت را شناسایی کرده که ۱۲ هزار یورو فقط از یکی از آنها به سرقت رفته است.

چهار سارق ایرانی هم اکنون در شهر Meaux در شرق پاریس نگهداری می شوند.

 

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

۱۱ فردی که شیوع کرونا را پیش بینی کرده بودند

منبع: bbc
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود