۱۰ معما برای سنجش تیزبینی شما در جزییات کوچک

۱۰ معما برای سنجش تیزبینی شما در جزییات کوچک

شما از آن دسته افرادی هستید که به جزییات کوچک زیاد دقت می‌کنند؟ تیزبینی در جزییات کوچک در بعضی افراد به صورت یک عادت وسرگرمی وجود دارد. اغلب ما این روزها به شدت به فکر پرورش و تناسب اندام خود هستیم و انواع راه و روش‌ها را برای داشتن فیزیک و اندام ایده‌آل با جدیت تمام دنبال می‌کنیم. به طور مثال سعی می‌کنیم با انجام ‌ورزش‌های مختلف بدن خود را سالم و سرحال نگه داریم.

اما باید این را هم در نظر بگیریم که ذهن ما هم به اندازه جسم ما و بلکه بیشتر نیاز به ورزش، تمرین و نشاط دارد. به عقیده دانشمندان، مغز ما انسان‌ها، درست مانند ماهیچه‌هایمان، برای تیز و فعال بودن، دائماً نیاز به پرورش دارد که مسلماً این قبیل فعالیت‌های ذهنی به جلوگیری از بیماری‌هایی مثل آلزایمر هم کمک می‌کند.

بسیاری از ما نگران هستیم که مبادا در دوران پیری با انواع مختلفی از مشکلات و اختلالات مربوط به حافظه درگیر باشیم. یکی از مؤثرترین و جالب‌ترین راه‌ها که در همین روزهای قرنطینه می‌توان انجام داد، آزمون‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. این آزمون‌ها در قالب یک بازی می‌توانند افراد خانواده را هم دور هم جمع کرده و سرگرم کنند.

ما امروز در روزیاتو شما را به شرکت در چالشی دعوت می‌کنیم که دقیقاً  نشان می‌دهد ذهن شما تا چه اندازه تیزبین است و اینکه آیا می‌توانید جزییات ریز را کشف کنید، یا خیر. در این آزمون‌های سرگرم‌کننده، هر جفت تصویر، تقریباً به یکدیگر شبیه هستند و فقط در یک مورد کوچک با هم اختلاف دارند. سعی کنید ذهن خود را با تلاش برای پیدا کردن جواب این معماها به چالش بکشید. در انتهای مطلب می‌توانید پاسخ‌های صحیح را ببینید.

تصویر اول

تصویر دوم

تصویر سوم

تصویر چهارم

تصویر پنجم

تصویر ششم

تصویر هفتم

تصویر هشتم

تصویر نهم

تصویر دهم

تصاویر را دیدید؟ چند مورد از اختلافات را توانستید به درستی تشخیص دهید. حالا در ادامه این اختلافات را به شما نشان می‌دهیم.

جواب تصویر اول

جواب تصویر دوم

جواب تصویر سوم

جواب تصویر چهارم

جواب تصویر پنجم

جواب تصویر ششم

جواب تصویر هفتم

جواب تصویر هشتم

جواب تصویر نهم

جواب تصویر دهم

اگر از معما و سرگرمی‌های ذهنی لذت می‌برید، در وب سایت روزیاتو می‌توانید وارد دنیایی از این قبیل موارد شوید. برای نمونه از این چالش هم لذت ببرید.

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • محمد اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹

    بسیار جالبه این متن و سرگرم کننده

  • امیر حسین اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹

    این ک هر تصویرو زیر ۳۰ ثانیه تشخیص میدادم جایزه میگیرم؟ :))