اشد مجازات برای محمد نجفی به اتهام قتل همسر دوم

اشد مجازات برای محمد نجفی به اتهام قتل همسر دوم

حکم محمد نجفی صادر شد. در حالی که کمتر از یک هفته از برگزاری آخرین جلسه دادگاه شهردار سابق تهران می گذرد، شنیده ها حاکی از آن است که حکم قاضی صادر شده و دادگاه او را به اشد مجازات محکوم کرده است. البته هنوز قوه قضائیه خبر صدور این حکم را تایید نکرده است.

حکم محمد نجفی در حالی از سوی شعبه دهم دادگاه کیفری صادر شده که او در آخرین حکمش در آذرماه سال گذشته از جنبه عمومی جرم به ۷ و نیم سال حبس برای قتل عمد محکوم شده بود که با اعتراض وکیل متهم و نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور پرونده به شعبه هم عرض ارجاع داده شد و هفته گذشته آخرین جلسه دادگاه او برگزار گردید.

خبر صدور حکم اشد مجازات برای نجفی از سوی شعبه ۱۰ دادگاه کیفری نشان می دهد که قضات این شعبه دادگاه معتقد هستند ارتکاب قتل از سوی متهم عمدی بوده است و حالا که خانواده مقتول رضایت خود را اعلام کرده اند آقای نجفی به بیشترین میزان حبس محکوم می گردد.

حکم محمد نجفی

حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی که کماکان معتقد است «تشخیص و ادله ما بر غیر عمدی بودن قتل است» و دادگاه با «نگاه به قتل عمد، حکم داده است» گفت: هر چند هنوز حکم به من ابلاغ نشده و تا زمانی هم که حکم به دست من نرسد نمی‌توانم راجع به محتویات آن اظهارنظر کنم اما اگر حکم ابلاغی اشد مجازات باشد باید ببینم که بر چه اساسی حکم صادر شده به طور قطع اگر ابهامات برطرف نشده باشد اعتراض خواهیم کرد اما همه اظهارنظرها منوط به ابلاغ رسمی و رؤیت حکم است.

میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، خرداد سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی با حضور در اداره آگاهی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

حکم محمد نجفی

در کیفرخواست، اتهامات نجفی «قتل عمد»، «ایراد صدمه غیرمؤثر در قتل» و همچنین «نگهداری اسلحه غیرمجاز» عنوان شده بود. نجفی، به اتهام قتل به قصاص محکوم اما موفق شد با پرداخت چند میلیارد تومان رضایت اولیای دم را به دست آورد. او همچنین به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس محکوم شده است.

آقای نجفی در دادگاه هفته گذشته اعلام کرد که مهریه همسرش ۱۳۶۲ سکه بهار آزادی (به تعداد سال های تولد) بوده و او توانسته با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان رضایت خانواده او را دریافت کند. ظاهرا آقای نجفی استطاعت لازم برای پرداخت مبلغ مذکور را نداشته و بخش قابل توجهی از آن را همسر اولش پرداخت کرده است. اما برادر خانم استاد مدعی شده که هیچ وجهی بابت اعلام رضایت دریافت از ایشان دریافت نکرده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود