افزایش تعداد تلفات سانحه ناوچه کنارک در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش

افزایش تعداد تلفات سانحه ناوچه کنارک در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش

در اولین ساعات امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت خبری در رسانه ها منتشر شده مبنی بر اینکه در جریان یک رزمایش متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حادثه ای رخ داده که در جریان آن به یک ناوچه سبک خساراتی وارد شده و چندین نفر کشته و مجروح شده اند. روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تایید این موضوع، تصریح کرده که در منطقه یکم دریایی بندرعباس و در جریان یک رزمایش، ناوچه کنارک که از ناوچه های کلاس هندیجان است در جریان یک شلیک اشتباه دچار سانحه شده که تاکنون به شهادت ۱۹ نفر و مجروح شدن دستکم ۱۵ نف دیگر از خدمه منجر شده است.

ناوچه کنارک

این شناور که از شناورهای سبک نیروی دریایی ارتش به شمار می آید دیروز بعدازظهر در منطقه جاسک و در جریان یک رزمایش مورد اصابت موشک ناوشکن جماران (ظاهراً) قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این ناو قرار بوده هدفی را در نقطه مشخص تعبیه کند اما به دلیل نداشتن فاصله مناسب از هدف مورد نظر، خود مورد هدف قرار گرفته است. روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرده که ابعاد این حادثه در حال بررسی است. همچنین تصاویری از انتقال مجروحان این حادثه به بیمارستان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ناوچه کنارک

ناوچه کنارک در سال های پیش از انقلاب از هلند خریداری شده و با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و آبخور ۲.۹ متری، توانایی حمل ۴۶۰ تن بار را داشته و یک ناوچه پشتیبانی به شمار می آید. مین ریزی و حمل آب از دیگر توانایی های این ناوچه بوده که ۴۰ نفر نیز خدمه دارد.

ناوچه کنارک

تاکنون مورد اصابت قرار گرفتن این ناوچه توسط موشک کروز ناوشکن جماران تایید نشده اما ناوشکن مذکور که ساخت خود ایران است توانایی شلیک موشک های کروز و ضدکشتی را داراست. در مقایسه باید بدانید که ناو جماران اولین ناوشکن ایران در کلاس موج بوده و در سال ۱۳۸۸ تحویل نیروی دریایی ارتش شد. این ناو دارای سامانه های راداری، پدافندی و موشکی بسیار پیشرفته بوده و اولین ناوشکن ایرانی مجهز به باند فرود هلیکوپتر است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود