رحمانی وزیر صمت از سمت خود برکنار شد

رحمانی وزیر صمت از سمت خود برکنار شد

رحمانی وزیر صمت دقایقی پیش از سمت خود برکنار شد و رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس حسین مدرس خیابانی را به سمت سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

گفته شده علت برکناری رضا رحمانی (وزیر سابق صمت) بی ثباتی روزهای اخیر در بازار خودرو و مشکلات اقتصادی بوده که در ماه های گذشته گریبان مردم را گرفته است. آقای رحمانی از ششم آبان ماه سال ۹۷ سکان هدایت این وزارتخانه مهم را در دست گرفت.

متن حکم رئیس جمهور برای انتصاب آقای خیابانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس حسین مدرس خیابانی

براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسئلت دارم.

رحمانی وزیر صمت دانش آموخته کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی سازمان مدیریت صنعتی بود و مدرک دکترای خود را هم از دانشگاه صنایع و معادن دریافت کرده بود. او در دوره های هفتم، هشتم و نهم به عنوان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس به او واگذار شد. طی دو سال گذشته نیز رضا رحمانی سکان دار وزارت صمت بود که به خاطر بی ثباتی های قیمت خودرو برکنار شد.

رحمانی وزیر صمت

پیشتر معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت وعده داده بود که قیمت خودرو در بازار به زودی اصلاح می شود و مردم دیگر با قیمت های بالا مواجه نمی شوند.

«امیر جعفرپور» درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی و به خصوص پراید در این روزها در بازار دارند، اظهار داشت:

ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه‌ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استانداردها ۸۵ گانه، آلایندگی‌ها و رعایت استانداردهای الزامی است. با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت، این امر ضمن حذف دلالان باعث خواهد شد که قیمتها دیگر هیجانی افزایش پیدا نکند و مردم با شوک قیمتی روبرو نشوند.

توصیه ما به مردم  این است که تا اعلام قیمت خودروها به هیچ عنوان از بازار خودرو خریداری نکنند و مطمئنا باشند که بعد از تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار ضمن ترکیدن حباب قیمت، قیمت انواع خودروها در بازار متعادل خواهد شد و در پی آن شاهد هماهنگی عرضه و تقاضا خواهیم بود.

حالا مشخص نیست که با برکناری رحمانی وزیر صمت چه اتفاقی برای وعده های این مقام مسئول می افتد!

 

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

قوانین و مقررات جدید خرید خودرو اعلام شد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی

دیجیاتو
بدون نظر

ورود