پیرزنی که از آنفلوانزای اسپانیایی جان سالم به در برده بود کرونا را هم شکست داد

پیرزنی که از آنفلوانزای اسپانیایی جان سالم به در برده بود کرونا را هم شکست داد

پیرزن ۱۰۲ ساله ای که در زمان طفولیت از آنفلوانزای اسپانیایی جان سالم به در برده بود کرونا را هم شکست داد. جوزفا دو لس سانتوس اواخر ماه گذشته میلادی بعد از ابتلا به ذات الریه ناشی از کرونا ویروس به بیمارستان مراجعه کرد. این مادربزرگ که حدود ۲۰ روز پیش تولد ۱۰۲ سالگی اش را جشن گرفته بود حدودا شش روز را در بیمارستانی در نیوجرسی آمریکا بستری بود تا اینکه هفته گذشته از بیمارستان مرخص شد.

خودش در این باره می گوید:

من به لطف مراقبت های خانواده ام توانستم کرونا را شکست دهم.

این مادربزرگ که اصالتا اهل جمهوری دومینیکن است حالا در نیویورک زندگی می کند.

پیرترین بیمار کرونایی

ویروس کرونا تابحال جان بالغ بر ۸۰ هزار آمریکایی را گرفته و ۱۳۴۵۱۲ نفر را هم در این کشور آلوده کرده است. تنها در ایالت نیوجرسی بیش از ۹۳۱۰ نفر به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و ۱۳۹۹۴۵ مورد تایید شده ابتلا به این بیماری هم گزارش شد.

پیرترین بیمار کرونایی
Connie Titchen

اما این مادربزرگ ۱۰۲ ساله تنها خانم مسنی نبود که توانست کرونا را شکست دهد. در انگلستان نیز یک خانم ۱۰۶ ساله به نام Connie Titchen پیرترین بیماری است که تاکنون بعد از ابتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته است.

این خانم که پنج نوه دارد ظرف تنها سه هفته کرونا را به طور کامل شکست داد و موفق شد گواهی سلامتش را از بیمارستان بگیرد. ماه گذشته این مادربزرگ در حالی بیمارستان بیرمنگام را ترک می کرد که کادر درمانی برایش کف می زدند. همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید افراد مسن و آنهایی که دچار بیماری های زمینه ای از جمله دیابت هستند بیشتر از دیگران در معرض خطر از دست دادن جانشان قرار دارند.

قبلا در شهرستان بم نیز یک پیرمرد ۹۶ ساله که دچار نارسایی قلبی، آسم و فشار خون بود بعد از ابتلا به کووید ۱۹ بهبود پیدا کرد. به گفته پزشک معالج او یک کشاورز بمی بوده که تغذیه سالم داشته و از جمله خرمای مضافتی بم را به طور مرتب و روزانه مصرف می کرده است.

 

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

فوتبالیست ترکیه ای پسر ۵ ساله اش را به خاطر ابتلا به کرونا خفه کرد

بدون نظر

ورود