برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید

برای پیشگیری از نفخ شکم آب آلو سیاه بنوشید

علت نفخ شکم ممکن است مصرف برخی مواد غذایی یا خوردن یکباره ی مقدار زیادی غذا باشد. اما شاید بتوانید ریسک درد ناشی از بادی که در شکم محبوس می شود را با اضافه کردن یک نوع آب میوه به رژیم غذایی خود کاهش دهید که حتی می تواند به تنظیم اجابت مزاج شما کمک کند.

بیشتر مردم در مقطعی از زندگی خود درگیر نفخ شکم شده اند. اما به ادعای کارشناسان، شاید بتوان تنها با مصرف بیشتر آب آلو سیاه جلوی این مشکل را گرفت.

نفخ شکم می تواند باعث ورم شکم و سفت شدن آن شود و در مجموع وضعیت بسیار ناخوشایندی ایجاد می کند. مصرف برخی مواد غذایی گازدار یا سریع غذا خوردن یا پرخوری، از علل نفخ شکم هستند.

اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش ریسک بروز نفخ شکم، روی آوردن به مصرف آب آلو سیاه است. آب آلو سیاه بسیار انرژی بخش است و به فروکش کردن بادی که در شکم محبوس شده کمک می کند.

پیشگیری از نفخ شکم با آب آلو سیاه

آلو سیاه مثل یک ماده ی ملین عمل می کند. این میوه سرشار از ماده ای به نام سوربیتول است، نوعی پُلی اُل که معمولاً در سیب، گلابی و هلو وجود دارد که به این میوه ها خاصیت ملینی می دهد.

آلو سیاه فیبر زیادی هم دارد، مسأله ای که به بهبود اجابت مزاج کمک می کند و مانع از یبوست می شود. یبوست یکی از دلایل اصلی نفخ شکم است، به همین دلیل است که آب آلو سیاه ممکن است به تسکین درد ناشی از باد محبوس شده در شکم کمک کند.

به گفته ی کارشناسان، یک راه برای اضافه کردن مواد مغذی و در عین حال یک مزه ی دلپذیر به رژیم غذایی روزانه ی خود، مصرف آب آلو سیاه است.

آلو سیاه فیبر زیادی دارد، مسأله ای که به جلوگیری از بواسیر ناشی از یبوست کمک می کند. یبوست مزمن در میان افراد مسن مشکل شایعی محسوب می شود و در نوزادان شیرخوار هم می تواند بسیار دردآور باشد. آب آلو سیاه به لطف سوربیتول زیادی که در خود دارد مانند یک ماده ی ملین عمل می کند. برای اینکه بدانید مصرف آب این میوه برای شما یا کودک تان مناسب است یا نه باید با یک پزشک مشورت کنید.

مصرف سبزیجات ضد سرطان از جمله اسفناج و هویج هم ممکن است باعث نفخ شکم شود. سبزیجات ضد سرطان مواد مغذی غیر قابل هضم بیشتری در خود دارند که مصرف آن ها ممکن است باعث نفخ شود. اما پختن این سبزیجات قبل از مصرف آن ها ممکن است ریسک محبوس شدن باد در شکم را کاهش دهد.

دردی که در هنگام نفخ شکم احساس می کنید ممکن است بر اثر یبوست، محبوس شدن باد در شکم، سندرم روده ی تحریک پذیر، یا حتی بلعیدن مقادیر زیادی هوا باشد. خوردن نوشیدنی با استفاده از نی یا صحبت در حین خوردن غذا ممکن است باعث بلعیدن هوا شود.

احتمال نفخ بعد از یک تعطیلات طولانی به خصوص در روزهای جشن بیشتر می شود.

اگر نفخ شکم تان برطرف نشد باید به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است علت آن مسأله ی جدی تری مثل سرطان تخمدان یا سرطان روده باشد.

منبع: express
بدون نظر

ورود