علت مرگ هیث لجر چه بود؟ خودکشی، تصادف یا اوردوز؟

علت مرگ هیث لجر چه بود؟ خودکشی، تصادف یا اوردوز؟

روز ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ بود که هالیوود به سوگ یکی از بااستعدادترین بازیگران جوان خود نشست، بعد از اینکه جسد هیث لجر ۲۸ ساله توسط سخنگو و خدمتکار او در کف آپارتمان اجاره ایش در منطقه سوهو در نیویورک سیتی پیدا شد. هیث لجر که تا آن زمان به خاطر بازی اش در نقش یک کابوی به نام انیس دل مار در فیلم تحسین شده Brokeback Mountain (2005) به کارگردانی آنگ لی شناخته می شد، یک بازیگر استرالیایی بود که در سال ۱۹۹۹ و با بازی در کمدی نوجوانانه ۱۰ Things I Hate About You مورد توجه مخاطبان آمریکایی و دیگر نقاط جهان قرار گرفت. او در کمدی های نوجوانانه دیگری نیز بازی کرده و زمانی که نقش پسر مل گیبسون را در درام جنگی The Patriot (2000) بازی کرده به یکباره به دنیای بزرگسالی هالیوود قدم گذاشت.

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

بعد از بازی در فیلم Monster’s Ball (2001) که مورد تمجید منتقدان نیز قرار گرفت، لجر در دو فیلم ظاهر شد که با شکست تجاری و هنری همراه شدند: A Knight’s Tale (2001) و The Four Feathers (2002). اما لجر در سال ۲۰۰۵ با تمام قدرت بازگشت و با بازی در نقش اصلی ۴ فیلم، از جمله Casanova، خوش درخشید. اما این فیلم Brokeback Mountain بود که از هیث لجر یک ستاره ساخت و باعث شد بسیاری او را با بزرگان دنیای بازیگری مانند مارلون براندو مقایسه کنند. او رقابت بر سر اسکار بهترین بازیگر مرد را به فیلیپ سیمور هافمن (Capote) واگذار کرد اما Brokeback Mountain نام او را به عنوان یک بازیگر طراز اول تثبیت کرده و عکس او بر مجله های سلبریتی ها نقش بست.

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

آخرین نقشی که هیث لجر بازی کرد نقشی بود که با روابط عاطفی پرتنش وی با میشل ویلیامز (بازیگر زنی که سر صحنه فیلم Brokeback Mountain با او آشنا شده بود) همزمان شد. این دو صاحب دختری به نام ماتیلدا شده بودند که در اکتبر ۲۰۰۵ به دنیا آمده بود. در سپتامبر ۲۰۰۷ اما لجر و ویلیامز اعلام کردند که قصد جدایی از هم را دارند و لجر از خانه مشترکشان در بروکلین به آپارتمانی اجاره ای در سوهو نقل مکان کرد. علت جدایی این دو هنوز مشخص نشده اما شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ویلیامز از سبک زندگی و مصرف مواد مخدر شوهرش به تنگ آمده و در نهایت تصمیم گرفته او را از خانه بیرون بیندازد. اگر چه در یک سال آخر زندگی اش، روابط شخصی لجر پرآشوب بود اما زندگی حرفه ای و در ماه های قبل از مرگش بیش از پیش شکوفا شده بود.

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

در ماه های پایانی سال ۲۰۰۷، او در لندن سر صحنه فیلم The Imaginarium of Doctor Parnassus از تری گیلیام حاضر شده بود. علاوه بر این وی در فیلم I’m Not There از تاد هاینس نیز بازی کرده و به تازگی نیز بازی در آخرین فیلم سه گانه بتمن کریستوفر نولان، The Dark Knight را به اتمام رسانده بود که در آن نقش نسخه جوان تر جوکر را بر عهده داشت. در مصاحبه هایی که پس از مرگش مورد بررسی دقیق قرار گرفت، هیث لجر تایید کرد که نقش جوکر برایش دشوار بوده و اینکه وی برای مدیریت مشکلات استرس و بی خوابی خود داروهای تجویزی مصرف می کند. بازی در این فیلم که با جدایی از ویلیامز و تنهایی همراه بود برای لجر بسیار سخت پیش رفته و او برای فرو رفتن در این نقش دست به کارهایی زد که تاثیر ناخوشایندی بر سلامت روحی و جسمی این بازیگر جوان گذاشت.

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

در جریان بازی در نقش جوکر بود که بی خوابی لجر تشدید شده و نزدیکانش بیش از پیش نگران سلامت روانی او شدند. کیت، خواهر لجر که رابطه بسیاری نزدیکی با برادرش داشت و آخرین کسی بود که شب قبل از مرگ لجر با او تلفنی صحبت کرده بود این شایعات را رد کرده و ادعا می کند که در تماس آخر با برادرش هیچ نشانه از افسردگی و یا میل به خودکشی در صحبت ها و حرکات وی ندیده است. بدنبال پیدا شدن جسد لجر در آپارتمانش، تیم پزشکی سر صحنه حاضر شده اما نتوانستند او را به زندگی بازگردانند. در طی دو هفته پس از مرگ لجر، شایعه سازی رسانه ها در مورد استفاده او از مواد مخدر  و حتی خودکشی اش شدت گرفت تا اینکه در ۸ فوریه، دفتر بررسی های پزشکی نیویورک سیتی نتایج تست های سم شناسی انجام شده روی جنازه لجر را منتشر کرد.

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

در این گزارش آمده بود که این بازیگر در اثر «سوء مصرف تصادفی داروهای تجویزی» که شامل داروهای مُسکن عمومی، داروهای ضدافسردگی و قرص های خواب (اوکسی کودون، هیدروکودون، دیازپام و دوکسیلامین) بوده اند درگذشته است. بعدها دوستان و همبازی های لجر فاش کردند که وی در ماه های قبل از مرگش از بیخوابی گلایه داشته و با ترکیب قرص های خواب و دیگر داروهای تجویز شده سعی داشته کمی استراحت کند. گری گرنل، از دوستان نزدیک لجر که در ماه های پایانی این بازیگر استرالیایی در کنار او بود در مورد شرایط دوستش در آن روزها چنین گفته است: «صدایش را می شنیدم که از این سوی آپارتمان به آن سو می رود، بلند می شدم و می گفتم، یالا مرد، برگرد رختخوابت، باید فردا کار کنی. و او می گفت، نمی تونم بخوابم، مرد».

علت مرگ هیث لجر چه بود؟

البته نمی توان به طور یقین گفت که آیا هیث لجر به عمد این داروها را به منظور خودکشی ترکیب کرده یا اینکه تنها از روی درماندگی و بدست آوردن آرامش و خواب راحت این کار را کرده است. پدر لجر خود او را مقصر مرگش می داند اما شایعات در مورد خودکشی او را رد می کند. بعد از مراسم تدفین در نیویورک و لس آنجلس، خانواده لجر جنازه او را به محل تولدش در استرالیا بردند. قبر هیث لجر اکنون در کنار قبر پدربزرگ و مادربزرگش در زادگاهش، پرث، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ حقیقت جالب و باورنکردنی در مورد هیث لجر که نمی دانستید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود