مرزهای ترکیه به زودی به روی گردشگران خارجی باز می شود

مرزهای ترکیه به زودی به روی گردشگران خارجی باز می شود

ترکیه که از اصلی ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان محسوب می شود (جاذبه های گردشگری ترکیه) اعلام کرده تدابیر بهداشتی سفت و سختی را به اجرا در می آورد تا برای پذیرایی از توریست ها آماده شود.

به گفته مهمت نوری ارسوی وزیر گردشگری و فرهنگ ترکیه مردم تا پایان ماه میلادی جاری به تدریج اجازه پیدا خواهند کرد تا در داخل خاک ترکیه مسافرت کنند و پروازهای بین المللی به این کشور نیز کم کم از سر گرفته می شوند.

دولت این کشور همچنین یک برنامه صدور گواهی را برای هتل ها و رستوران ها تهیه کرده که طبق آن این اماکن از این پس به لحاظ بهداشتی مورد بازرسی جدی قرار می گیرند. این گواهی ۱۳۲ معیار را در بر می گیرد که از آن جمله میتوان به حصول اطمینان از اجرای قوانین بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در بنگاه های تجاری اشاره کرد. علاوه بر این هتل ها و رستوران ها باید آموزش های لازم را به کارکنان خود بدهند تا از شیوع عفونت جلوگیری نمایند.

به موجب این قوانین کارکنان هتل ها و رستوران ها باید غذا و نوشیدنی را برای مهمان ها سرو کنند و مهمان ها اجازه استفاده از خدمات سلف سرویس را ندارند.

ترکیه

دولت ترکیه همچنین گزارشی از بیمارستان های موجود در مناطق محبوب گردشگری ترکیه منتشر کرده و ظرفیت ها و امکانات آنها را برشمرده است.

توریسم بخش بسیار مهمی از اقتصاد ترکیه محسوب می شود و طبق برآوردهای انجام شده این کشور امسال میزبان ۵۸ میلیون بازدیدکننده خواهد بود. وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه حتی مدعی شد که اگر کرونا ویروس از بین برود سال آینده ۶۳ میلیون خارجی به ترکیه سفر خواهند کرد.

در سه ماهه نخست امسال به خاطر شیوع کرونا ویروس تنها ۴.۲۴ میلیون مسافر به ترکیه سفر کردند که کاهش سال به سال ۲۲.۱ درصدی را نشان می دهد. همچنین گفته شده که درآمدهای ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا فوریه با افت ۱۱.۴ درصدی روبرو شده است که این میزان برابر با ۴.۱ میلیارد دلار است.

ترکیه

در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۵ میلیون خارجی به خاک ترکیه وارد شدند که تعداد آنها در سال قبل برابر با ۳۹.۵ میلیون نفر بود. همانطور که در ابتدا اشاره شد ترکیه به تدریج در حال کاهش محدودیت های آمد و شد است و این هفته تنها ۲۴ شهر و استان آن در قرنطینه بودند که نسبت به هفته قبل ۷ عدد کاهش داشته است. علاوه بر این افراد بالای ۶۵ سال نیز تنها برای چند ساعت اجازه داشتند که از منازل خود خارج شوند.

مراکز خرید و آرایشگاه های ترکیه نیز از دوشنبه این هفته بازگشایی می شوند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود