درخواست ۴۰ هزار دلاری پروفسور سمیعی از خانواده بهنام صفوی

درخواست ۴۰ هزار دلاری پروفسور سمیعی از خانواده بهنام صفوی

۲۴ اردیبهشت ماه مصادف بود سالروز فوت بهنام صفوی خواننده پاپ کشورمان که بر اثر ابتلا به تومور مغزی به دیار باقی شتافت. در حالی که یکسال از فوت این خواننده محبوب می گذرد بهنام بابازاده نویسنده حوزه موسیقی در توییتی فاش کرده که صفوی نتوانست هزینه جراحی اش توسط پروفسور سمیعی را در آلمان بپردازد و چند روز بعد از این اتفاق فوت کرد.

درخواست پروفسور سمیعی

آقای بابازاده همزمان با سالروز مرگ بهنام صفوی در توییتر خود نوشت که در روزهای آخر همراه با فرزاد فرزین دیگر خواننده پاپ کشورمان به ملاقات بهنام رفته و در آنجا پدر بهنام به آنها گفته که پروفسور سمیعی برای ویزیت و آغاز فرایند درمان او ۴۰ هزار دلار طلب کرده است. از آنجایی که ما این مبلغ را نداشتیم نتوانستیم بهنام را برای درمان به آلمان بفرستیم.

بابازاده در ادامه گفته است که سه هفته بعد از این دیدار خبر فوت او را شنیدم.

اما این توییت با پرسش هایی روبروست که پاسخ گویی به آن را به شما واگذار می کنیم: در ابتدا اینکه آقای صفوی در سال ۱۳۹۷ یکبار توسط پروفسور سمیعی جراحی شده و آقای سمیعی نیز به ایشان گفته بودند که با تومور درون مغزشان نهایت تا دوسال زنده خواهند بود. آیا قرار بوده که با عمل تازه معجزه ای رخ بدهد؟

دیگر اینکه پروفسور سمیعی در آلمان زندگی می کنند که پول رایج در آن یورو است و چرا ایشان از خانواده بهنام مبلغی را به دلار طلب کرده اند؟

و در نهایت اینکه آیا اساسا پزشکان و جراحان در کشورهای پیشرفته ای نظیر آلمان اجازه دارند از بیماران به حساب شخصی خود پول بگیرند؟ یا اینکه مانند بسیاری کشورهای دیگر هزینه درمان صرفا به حساب بیمارستان واریز می شود؟

بهنام صفوی متولد ۱۳۶۲ در شیراز است. او زمانی که تنها دو هفته از تولدش گذشته بود همراه خانواده به ماهشهر رفت و تا مقطع دیپلم در آنجا زندگی کرد. در ادامه او در دانشگاه نجف آباد اصفهان پذیرفته شد و تحصیلاتش را در رشته عمران تا مقطع کارشناسی ارشد در آن دانشگاه ادامه داد.

صفوی در سال ۱۳۹۲ به تومور مغزی مبتلا شد و در سال ۹۴ به خاطر وخامت بیماری اش عمل جراحی سختی را انجام داد. او در سال ۱۳۹۷ هم به هانوفر آلمان رفت تا زیر نظر پروفسور سمیعی درمان شود و در این سال ها هرگاه حالش بهتر می شد کنسرت هایی را برگزار می کرد. او در فروردین ۹۸ در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شد و ۲۷ روز بعد یعنی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت همان سال درگذشت. خانواده بهنام صفوی در شاهین شهر اصفهان ساکن هستند و به همین خاطر پیکر او در شاهین شهر به خاک سپرده شد. او یک فرزند پسر دارد. بهنام صفوی در طول حیاتش چهار آلبوم به نام های بگو دوسم داری، معجزه، فوق العاده، آرامش و عشق من باش را منتشر کرد.

بهنام صفوی بهنام صفوی  بهنام صفوی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • سهیل اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹

    ببخشید شما با جواد ظریف نسبتی دارید؟

  • علی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

    تا جایی که میدونم سمیعی تو المان چندان خوشنام نیست. بیمارستانی که زده یه بیمارستان کاملا خصوصیه.
    المانیا خیلی تحویلش نمیگیرن میگن بیزینس منه تا یه دکتر. ۴۰ هزار دلار یا یورو فکر نکنم پول عمل بوده. چون یه بار یه اخوندی رفته بود پیش این سمیعی عمل کرده بود حرف از میلیون دلار میزدن. ۴۰ هزار یورو یا دلار همون ویزیت بوده لابد
    برا خودمون همینکه بگن ایرانیه دلمون خوش میشه. یادمه یه دوستی میگفت تو کشورای خارجی خیلی از ایرانیا پزشک مطب دارن و دفتر راهنمای پزشکاشون اکثرا ایرانی ان. اما کسی که خارج زندگی کنه میدونه اتفاقا به این میگن قصابی. یعنی طرف بیزینس منه. تو دفتر راهنمای تلفنشون تنها مطب خصوصی رو درج میشه. چرا اسم پزشکای خارجی و یا مطبشون تو دفتر تلفن نیست؟ چون خود خارجیا وجدان دارن و اکثرا تو عمرشون مطب نمیزنن و تو همون بیمارستان کار میکنن.

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

      اینقدر پروفسور سمیعی در آلمان تحویل نمیگیرند که گرهارد شرودر، صدراعظم آلمان بخاطر پروفسور سمیعی و به همراه ایشان، حاضر به سفر به ایران شد در زمان احمدی نژاد 🙂

      • علی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

        نه از اون مموتی نه از این سمیعی خوشم نمیاد
        چیزی که حقیقته. چون تو المان بارها کسایی که پولشو نداشتن رو رد کردن. به خاطر پول حاظر نشدن طرفو عمل کنن تا زنده بمونه. رحیم صفوی یکی از همونا.
        چون کلینیکش خصوصیه و حتی بیمه المانیا رو قبول نداره. میگه یا پول نقد یا برو بمیر. خودشم حاظر نیست ماهی یکی دو عمل تو بیمارستان دولتی المان انجام بده. چون پولش کمه.
        ماهایی که اروپا زندگی میکنیم خیلی چیزا رو میبینیم و میشنویم. باید باشی ببینی. شماها نشستین ایران فکر میکنین بله همه چی عالیه

        • علی زمانی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

          شمامیدونی چقدر شاگرد پرورش داده؟
          چقدر در ایران و جاهای دیگه دنیا کار خیریه کرده؟
          شما صفر و یک همه چی رو نبین.
          اون یک افتخار ایران در دنیاست. حتی ورژن کاسبش به قول شما. ادم کاسب هم میشه، بشه سمیعی و وارن بافت .

    • نفس اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

      پروفسور سمیعی آنقدر مردی بزرگ و شریف هست که نزاره هم وطنش به خاطر پول جونش را از دست بده و حتما اون ۴۰ هزار دلار هم چیزی براش نبوده شاید خوده خاننده نخواسته عمل کنه و جراحی برای زنده ماندنش فایده نداشته

  • محسن اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

    سوال دیگه
    این هنرمندا که رفتن عیادت آیا پولی نداشتن که کمک کنن به دوستشون!؟ (به فرض صحت موضوع مطرح شده)
    سوال دیگه
    دکترهای آلمان و جاهای دیگه مجانی ویزیت و عمل میکنن!؟