وقتی «معتادا نمی‌گیرن»، شاخ اینستاگرام ایرانیان شد

وقتی «معتادا نمی‌گیرن»، شاخ اینستاگرام ایرانیان شد

شاخ اینستاگرام شدن ، به نظر می رسد که راحت تر از آن چیزی است که خیلی ها تصور می کنند و برای شاخ شدن و تیک آبی، پول های عجیب و غریبی خرج می کنند. شاخ های اینستاگرام چند سال اخیر نشان می دهد که برای شاخ شدن، مهم تر از پول، بایستی جریان سازی کرد و محتوای خوبی داشت.

محتوای خوب به معنی محتوای با کیفیت و علمی و دقیق نیست. محتوایی که بتواند در مدت کوتاهی، جریان سازی کرده و شمار قابل توجهی از کاربران اینستاگرام را به سمت صفحه ای بکشاند. حتی آنهایی که با گیلتی پلیژر (guilty pleasure) مشغول هستند، باز با وجود عدم لایک و فالو صفحه برخی از شاخ های اینستاگرام ایرانیان، دنبال کننده اتفاقات و حواشی آن ها هستند.

این را از view‌های میلیونی برخی از شاخ های اینستاگرام ایرانیان در سال های اخیر می توان مشاهده کرد. معتادا نمی‌گیرند،نام صفحه ای است که این روزها به فهرست شاخ های اینستاگرام ایرانیان اضافه شده است. بیش از ۱۱۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و خیلی زود جریان سازی آن جواب داد و اکنون درآمد اینترنتی هم دارد. پیج های فیک زیادی با نام معتاد نمیگیرن راه اندازی شده که نشان از اهمیت و ضریب نفوذ این جریان سازی در میان کاربران اینستاگرام ایرانیان دارد.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود این فرد بعد از جذب فالوئر، شروع به لایو گذاشتن با شاخ‌های مجازی کرد. این بار بعد از زلزله تهران در لایو با یکی از کمدین‌های معروف گفت: معتادا نمی‌لرزند. هربار با این عنوان جملات جدیدی می‌سازد و فیلم هایش بیشتر دیده شده و دست به دست می‌شود.

صفحه اینستاگرامی @axpro_tike بیش از ۵۴۰ عکس به اشتراک گذاشته و هیچ صفحه ای را هم دنبال نمی کند. پست هایش معمولا هزاران لایک دریافت کرده و اخیرا نیز شاهد انتشار تبلیغاتی روی صفحه اینستاگرامی وی هستیم.

معتادا نمی گیرن
سبک و سیاق و ادبیات پست های اینستاگرامی صفحه معتادا نمیگیرن

پست هایی که در صفحه اینستاگرامی معتاد نمی گیرند مشاهده می کنید، مطالبی با ادبیات سخیف است که محبوب تینیجرها بوده و معمولا کامنت زیادی ندارد.

صاحب صفحه معتادا نمی گیرن بعد از جذب فالوئر، شروع به لایو گذاشتن با شاخ‌های مجازی کرد. این بار بعد از زلزله تهران در لایو با یکی از کمدین‌های معروف گفت: معتادا نمی‌لرزند. هربار با این عنوان جملات جدیدی می‌سازد و فیلم هایش بیشتر دیده شده و دست به دست می‌شود.

البته قابل ذکر است از چند روز قبل شخصی که ادعا داشت ادمین ان صفحه اینستاگرامی است تمام پست‌های آنرا پاک کرده و ادعا کرد که شخص مذکور (گوینده جمله معتادا نمی‌گیرن) حاضر به ادامه همکاری با او نشده است. در حال حاضر آن صفحه تغییر اسم داده و طبیعتا دنبال کننده های آن هم ریزش کرده است.

علیرضا شریفی یزدی روانشناس اجتماعی معتقد است که یکی از دلایلی که مردم در صفحات مجازی پیگیر افرادی مانند‌ این فرد می‌شوند وجود خلاء‌هایی است که در زندگی شان وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مجازی مهم‌ترین تفریح برای مردم شده است، افزود: زمانی که افراد بیکار باشند در فضای مجازی چرخ می‌زنند ما برای رفع این مشکل باید زیرساخت‌های درستی را برای گذران اوقات فراغت مردم ایجاد کنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود