صحنه هایی از اعتراضات خیابانی در آمریکا که پربیننده شدند + ویدیو

صحنه هایی از اعتراضات خیابانی در آمریکا که پربیننده شدند + ویدیو

چند روزی می شود که مردم شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک سیاهپوست به دست پلیس دست به اعتراض زده اند و به خیابان ها آمده اند. ماجرا از این قرار است که جورج فلوید قصد داشته یک اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی را در یک مرکز خرید خرج کند که صاحب فروشگاه با پلیس تماس می گیرد و نیروهای پلیس بلافاصله این مرد ۴۶ ساله را دستگیر می کنند.

پلیس مدعی شده که جورج فلوید تحت تاثیر مصرف مواد بوده و در برابر آنها مقاومت کرده است؛ به همین خاطر بعد از آنکه به دستانش دستبند می زنند و او را روی زمین می خوابانند، یکی از افسران زانوی خود را برای مدت ۸ دقیقه روی گردن او قرار داده و فشار می دهد که در نهایت این اقدام باعث خفگی و مرگ فلوید می شود.

به دنبال مرگ این سیاهپوست بسیاری از آمریکایی های آفریقایی تبار در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان می آیند تا نسبت به تبعیض نژادی و قتل سیاهپوستان به دست پلیس های سفید پوست اعتراض کنند. حالا کنترل شهر مینیاپولیس از دست فرماندار خارج شده و جمعیت معترضان حتی مقابل کاخ سفید نیز دیده می شوند. گفته شده شب گذشته به خاطر این تجمعات ترامپ برای مدتی در پناهگاه زیرزمینی پنهان شده تا از خشم معترضان در امان بماند. اما اعتراضات به مرگ جورج فلوید صرفا مختص به آمریکا نبوده و براساس خبرها امروز سیاهپوستان انگلستان نیز در لندن به خیابان ها آمده اند.

اما همانطور که اشاره کردیم اعتراضات در اغلب شهرهای آمریکا به خشونت کشیده شده و حالا این شهرها صحنه رویارویی مردم خشمگین و نیروهای پلیس هستند. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ویدیوهای ماندگار و پربیننده از درگیری های خیابانی این روزهای آمریکا و پیامدهای مرگ جورج فلوید.

لحظه مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا

زیرگرفته شدن معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا

هجوم یک کامیون به جمعیت سیاهپوستان معترض در آمریکا

زیرگرفته شدن معترضان نیویورکی توسط ماشین های پلیس

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • حسین خرداد ۱۳, ۱۳۹۹

    جالبه.صدا سیما که هرچی بهش بگیم کمشه تو این روز ها نزدیک نیم ساعت از اخبارش درمورد آمریکا و تظاهرات علبه نژاد پرستی هست.همین لعنتی آبان ۹۸ چند روز که کاملا ساکت بود بعدش اون زنه ذبیح پور که معلومه از کجا آب میخوره رو با گزارش های دروغ آورد که بگه اینا اغتشاش گر هستن و خود مردم به خودشون شلیک کردن و….. امروز هم منابع همین پروپاگاندا خبر دروغ قطعی اینترنت در واشنگتن رو منتشر کردن درحالی که هیچ کجای دنیا این خبر رو منتشر نکرد.فرق ایران و آمریکا میدونید چیه؟ دقیقا تا امروز زمان تظاهرات توی آمریکا و آبان ماه در ایران ۳-۲ روز بوده ولی توی همون آمریکا که تازه حمل سلاح هم آزاده فقط ۵ معترض کشته میشن ولی توی ایران تازه طبق اعلام خودشون ۲۳۰ نفر کشته میشن و چندین هفته هم اینترنت قطع میشه.همه پلیس ها و نیرو ها هم توی ایران به جای اینکه با سلاح غیر جنگی و سبک بیان به خیابون ه بیانا با دوشکار و سلاح های جنگی اومدن.من توی این چند روز معنای وقاحت رو با تمام وجودم حس کردم.حاضرم بمیرم ولی حتی جزو حامیان این گروه سایبری های اینترنتی و پروپاگاندای اینا نباشم.روزیاتو اگر به «اقتدار» اینا بر نمیخوره ، برای لفظ آزادی بیان هم که شده نظرم رو ثبت کن.

    • رضا ستوده خرداد ۱۳, ۱۳۹۹

      تو مشکلت می‌دونی چیه؟!؟!؟؟ مشکلت اینه که جوونی کله ات بوی قرمه سبزی میده .آخه کی میاد علیه کشورش کامنت بزاره که تو اینکار رو میکنی.ایران در مقابل آمریکا بهشته.ایران هرگز رو به اسلحه کشی نیاورد.در ایران یک نفر هم حتی توسط نیروهای عزیز امنیتی کشور کشته نشد.تمام کسایی که کشته شدن توسط نیروهای کثیف ضد انقلاب که در لابه لای جمعیت بودن کشته شدن.به نظرم کار صدا و سیما در انعکاس اخبار آمریکا خیلی عالی هست.تمام گزارش ها واقعی و مستند هست.به نظر شخصی من ایران هیچ مشکلی ندارد تمام مشکلات از این جوونای بی فکر هست.احتمالا شما سربازی نرفتی.اول سربازی باید بری بعد کامنت بزار.تو دوره مقدس سربازی فرمانده خوب یادت میده عشق به وطن یعنی چی.مثل اینکه هنوز غرور داری.اولین چیزی که در خدمت از تو گرفته میشه غرور هست.تو اگر خیلی حالیت میشه برو زندگی خودت رو درست کن.برو لس آنجلس زندگی کن تا پلیس مثل حیوون خفه ات کنه.اون وقت قدر بسیج میفهمی.تو آمریکا بری کارت میشه توالت شوری آخر هم میکشنت. امیدوارم آدم بشی

  • نامجو خرداد ۱۳, ۱۳۹۹

    کاملا مشخصه که تمام رسانه های خبری دولتی و خصوصی در ایران دستور دارن در مورد اتفاقات این روزهای امریکا خبر رسانی و جبهه گیری کنن