تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و جنجال حقوق ۳۴ میلیونی مدیرعامل

تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و جنجال حقوق ۳۴ میلیونی مدیرعامل

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر افتخاری ، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرده که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اشکال و طرح های مختلف به بازنشستگان اختصاص داده شده است. وی همچنین از ثبت نام ۱۰,۰۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان برای دریافت وام ازدواج خبر داده و گفته که این ثبت نام ها تا ۲۰ خرداد نیز ادامه خواهد یافت.

صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این باره چنین گفته است: «در این مرحله از میان متقاضیان قرعه‌کشی انجام و به هزار نفر وام ازدواج داده می‌شود و قول داده‌ایم این موضوع فراموش نشود و به همین دلیل قصد داریم در فصول مختلف سال از میان متقاضیان دریافت وام ازدواج ثبت نام به عمل آوریم و پرداخت این وام‌ها ادامه دارد». افتخاری اعلام کرده که علاوه بر تسهیلات فوق، تسهیلات دیگری نیز برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که یکی از آن ها استفاده از خدمات بیمه ملت بوده و بر اساس میزان حقوق دریافتی، برای این بازنشستگان اعتبار ایجاد خواهد شد.

صندوق بازنشستگی کشوری
اکبر افتخاری ، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

وی در مورد میزان تسهیلات اعطایی و سود آن چنین گفته است: «بر اساس حقوق ۱.۲ میلیون، ۲.۴ میلیون، ۳.۶ میلیون، ۴.۸ میلیون و ۶ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری تسهیلات می‌دهیم که به صورت وام بدون بهره می‌توانند از آن استفاده کنند». مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه افزود: «بر اساس تسهیلاتی که فراهم شد ۸۰ هزار بازنشسته کشوری برای دریافت سهام ثبت نام کردند و در حال حاضر یک میلیون تومان سهام این صندوق را مالک هستند». اکبری بر تداوم این وام ها و همچنین وام های ۷ میلیون تومانی دیگر برای بازنشستگان تاکید کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری

در حاشیه این خبر باید به جنجال میزان حقوق آقای اکبر افتخاری اشاره کرد که روز گذشته در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه زندگی او با بازنشستگان گفته بود که سطح زندگی وی با بازنشستگان متفاوت بوده و به دلیل شرایط متفاوت، امکان مقایسه زندگی وی با بازنشستگان وجود ندارد.

صندوق بازنشستگی کشوری

سید میعاد صالحی ، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری که تنها بعد از ۵ ماه ریاست از کار برکنار شده و اکبری جایگزین وی شد، در توئیتی که به وضوح واکنشی به سخنان دیروز مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی و حقوق ادعایی ۳۴ میلیون تومانی اش بود چنین نوشت: « ای‌کاش افتخاری دریافتی ۳۴ میلیونی خود را کاهش می‌داد تا بتواند با بازنشستگان همدردی کند. و با گفتن تفاوت سطح و تنظیمات زندگی هر فرد نمک به زخم بازنشستگان نمی‌پاشید».

بیشتر بخوانید: جزییات دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی کرونا از اول خرداد ۹۹

منبع:
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • جواد مهر ۷, ۱۳۹۹

    ‍ چند نکته کلیدی قابل توجه نمایندگان محترم انقلابی مجلس شورای اسلامی در تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی کشوری

    ۱- بررسی نقش مخرب احمد افتخاری مالک شرکت «توس» برادر اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ایجاد نوسانات کاذب در سهام‌های شرکت‌های بورسی صندوق بازنشستگی بویژه سهام تاپیکو ، کچاد ، شتران ، اخابر ، شپنا ، شبندر و … با استفاده از رانت اطلاعاتی برادرش و کسب سودهای میلیاردی با به خاک سیاه نشاندن بسیاری از سهامداران جز
    ۲- بررسی قراردادهای متعدد منعقده با شخصی به نام مهدی ثقفی که تنها در یک فقره بیش از ۲/۵ میلیارد تومان برای تزیین دفتر اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بوده است.
    ۳- بررسی قراردادهای شرکت پتروشیمی جم متعلق به هلدینگ انرژی ( شرکت سرمایه‌گذاری صندوق) زیر مجموعه صندوق بازنشستگی با اعضای مجموعه فاسد کروز به واسطه نقش مستقیم امیر عباس حسینی مدیرعامل منصوب اکبر افتخاری در هلدینگ انرژی و یکی از اعضای برجسته مجموعه فاسد کروز و همچنین بررسی قراردادهای شرکت نفت ایرانول یکی دیگر از شرکتهای وابسته به صندوق و هلدینگ انرژی به واسطه دلالی فردی به نام سید شهاب عظیمی پور ( منصوب اکبر افتخاری به عنوان عضو هیات مدیره نفت ایرانول ) برادر سید علیرضا عظیمی‌پور مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا زیرمجموعه صندوق بازنشستگی
    ۴- بررسی قراردادها و مزایده های هلدینگ صباجهاد با کارشناسی‌قیمت گذاری بسیار پایین و واگذاری به افراد معلوم‌الحال وابسته خویشاوندی و حزبی اکبر افتخاری که در یک مورد آنچنان آشکار و مفتضح بود که به حکم دادستانی مزایده شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس در تاریخ ۹۹/۷/۲ متوقف گردید لیکن حرص و طمع آنچنان بر آنها چیره گشته که در کمال وقاحت در حال برگزاری مزایده شرکت پیچک با شرایطی بسیار بدتر هستند.
    ۵- بررسی فروش واحدهای مسکونی و تجاری هلدینگ تراز‌پی‌ریز بویژه در تهران و مشهد با قیمتهای بسیار نازل و اقساط طویل‌المدت به اشخاص وابسته آنهم در قبال اخذ چک‌های بی‌محل
    ۶- بررسی معاملات سهام در شرکت کارگذاری صبا جهاد زیر مجموعه هلدینگ مالی صندوق با افشای اطلاعات رانتی به اشخاص خاص که اسامی این افراد و شرکت‌های آنها به کرات در معاملات خاص ثبت و از طریق سازمان بورس به سهولت قابل دسترسی است.
    ۷- بررسی قراردادهای هلدینگ آتیه صبا با وابستگان سید علیرضا عظیمی‌پور مدیرعامل هلدینگ با دلالی حفیظ‌اله قنواتی اصل مدیر حراست هلدینگ و برادر زن عظیمی‌پور که به عنوان مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آتیه صبا منصوب و قرار داد خرید دوربین‌های پلاک خوان را با ۵۰۰ هزار یورو اختلاف قیمت از « شرکت داده پرداز نیک آفرین » خریداری نمودند. مناقصه صوری خرید و نصب دکل دروازه‌ای نفررو و دکل روشنایی ، خرید ۱۰۰۰ دستگاه سیستم کامپیوتری ، مناقصه مرکز بهره‌برداری و مدیریت ارتباط با ذینفعان نیز دقیقا همین سرنوشت را دارند.
    پرداخت حقوق‌های نجومی و پرداخت مبالغ هنگفت به اشخاص خارج از شرکت و انتصاب تعداد کثیری از افراد وابسته خویشاوندی و حزبی در هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه بدون داشتن تخصص و تجربه مرتبط صرفا به منظور تاراج اموال بازنشستگان با فروش محصولات شرکتهای زیرمجموعه به افراد خاص که اسامی آنها موجود است.
    ۸- اسناد و مدارک مستند تمام موارد مذکور به صورت مستقیم در اختیار نمایندگان محترم مجلس قرارخواهد گرفت.