انتشار تصاویر تمام رخ ۴ افسر پلیس دخیل در قتل جورج فلوید در زندان

انتشار تصاویر تمام رخ ۴ افسر پلیس دخیل در قتل جورج فلوید در زندان

تصاویر چهره تمام رخ از ۴ افسر پلیسی که به خاطر قتل جورج فلوید دستگیر شده اند منتشر شده در حالی که متهم اصلی در این حادثه، درک چاووین با حکم ۴۰ سال زندان روبروست. روز چهارشنبه گذشته ماموران رسیدگی به این پرونده که نزدیک به ۱۰ روز است ایالات متحده را به آشوب کشانده، سطح جدیدی از جرم را علیه تمامی نیروهای پلیس حاضر در صحنه دستگیری و مرگ فلوید که هنگام دستگیری غیرمسلح بود اعلام کردند.

جورج فلوید

این مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در جریان دستگیری توسط پلیس مینیاپولیس، روی زمین انداخته شده و زانوی پلیس برای دقایقی طولانی روی گردن او قرار گرفت که در نهایت باعث مرگ وی شده و بدنبال آن موجی از اعتراض و خشونت در سراسر ایالات متحده به دلیل خشونت و نژادپرستی پلیس آغاز شد.

جورج فلوید
درک چاووین، متهم اصلی در پرونده قتل جورج فلوید و پلیسی که زانویش را روی گردن این مرد سیاهپوست قرار داد

درک چاووین که یک افسر پلیس قدیمی و باتجربه است چند روز پس از مرگ فلوید به جرم قتل عمد درجه سوم دستگیر شد اما این اتهام اکنون به قتل درجه دوم تبدیل شده است. اتهام جدید می‌تواند تا ۴۰ سال زندان را برای چاووین در پی داشته باشد، ۱۵ سال بیشتر از حداکثر مدت حبسی که برای قتل درجه سوم در نظر گرفته می شود.

جورج فلوید
الکساندر کونگ

چاووین ۴۴ ساله همان افسر پلیس سفیدپوستی بود که ویدیو مربوط به فشار دادن زانوی او روی گردن فلوید به مدت نزدیک به ۹ دقیقه در رسانه های اجتماعی منتشر شد. در این ویدیو می توان به وضوح دید که قربانی در نفس کشیدن دچار مشکل شده و مکرراً می گوید: «لطفاً، نمی توانم نفس بکشم» و بدنبال آن بیهوش می شود در حالی که چند غیرنظامی شاهد این صحنه فریاد زده و از پلیس می خواهند که زانویش را از روی گردن او بردارد.

جورج فلوید

بدنبال اخراج و دستگیری چاووین به جرم قتل جورج فلوید ، ۳ افسر پلیس دیگری که در این صحنه حاضرند نیز از نیروی پلیس مینیاپولیس اخراج شده اما روز چهارشنبه گذشته برای اولین بار دستگیر و به قتل درجه سوم متهم می شوند.

جورج فلوید
تو تائو

این سه پلیس با نام های توماس لین جونیور، الکساندر کونگ و تو تائو اکنون در بازداشتگاه به سر می برند. جورج فلوید بعد از این که گزارشی مبنی بر تلاش وی برای خرید سیگار با اسکناس جعلی به پلیس رسید از ماشینش بیرون کشیده شده و دستبند زده شد، اقدامی که در ادامه با خشونت پلیس به مرگ تراژیک وی منتهی گردید. در آخرین واکنش به این حادثه، نیروی پلیس مینیاپولیس به کلی حرکت گذاشتن زانو روی گردن دستگیر شدگان را ممنوع اعلام کرد.

جورج فلوید
توماس لین جونیور

کیت الیسون، دادستان ایالت مینه سوتا درخواست وثیقه ۱ میلیون دلاری برای تمامی ۴ افسر متهم در این پرونده کرده است. وکیل خانواده فلوید اما خواستار تبدیل شدن اتهام قتل درجه دوم به درجه اول و عمد برای چاووین شده است در حالی که دادستان به خانواده وی اعلام کرده امکان تغییر اتهامات این افسر پلیس در ادامه روند رسیدگی به پرونده وجود دارد.

جورج فلوید

مرگ جورج فلوید موجی از خشم و اعتراض را در شهرهای سراسر ایالات متحده به راه انداخته که علیرغم قوانین منع آمد و شد هنوز ادامه دارد. دونالد ترامپ نیز اعلام کرده که باید عدالت برای جورج فلوید انجام شود اما در سخنانی جنجالی تظاهرکنندگان را به استفاده از ارتش برای خواباندن اعتراضات خشونت آمیز تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: واکنش ورزشکاران به مرگ جرج فلوید : از مایکل جردن تا لوئیز همیلتون و سرنا ویلیامز

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود