جزییاتی از نتایج قرعه کشی صبح امروز ایران خودرو و اسامی ۱۵۰۰۰ برنده

بررسی سهم ایران خودرو

جزییاتی از نتایج قرعه کشی صبح امروز ایران خودرو و اسامی ۱۵۰۰۰ برنده
  • مراسم قرعه کشی فروش فوق العاده ۱۵۰۰۰ دستگاه از ۴ محصول پر تیراژ شرکت ایران خودرو، امروز شنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۹ از ساعت ۹ صبح در صفحه اینستاگرام شرکت ایران خودرو پخش شد. این برای نخستین بار بود که شرکت ایران خودرو، عرضه محصولات خود به عموم را از طریق فرآیند قرعه کشی مشخص می کرد و از طریق لایو اینستاگرام، مراسم را پخش مستقیم می نمود.

نمایندگان وزارت اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم قرعه کشی ایران خودرو حضور و از نزدیک بر فرآیند قرعه کشی نظارت داشتند.

صفحه اینستاگرام ایران خودرو، اولین صفحه اینستاگرام یک شرکت بورسی در ایران است که موفق به دریافت تیک آبی می شود. بیش از ۱۴۱ هزار فالوئر داشته و صرفا ۳۴۴ عکس روی آن به اشتراک گذاشته شده است.

اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو، پس از اتمام مراسم قرعه‌کشی و تأیید نهایی توسط ناظران، از طریق ارسال پیامک به برندگان و همچنین سایت فروش ایران خودرو به‌نشانی esale.ikco.ir به تفکیک خودرو اعلام خواهد شد.

برنده شدگان فقط ۴۸ ساعت مهلت دارند نسبت به پرداخت وجه خرید خودرو اقدام کنند. در غیر این صورت، نفرات جایگزین، از محل رزرو، توسط خودرو ساز تعیین و پس از تایید دستگاه های نظارتی، اعلام می شود.

الگوریتم سیستم قرعه کشی ایران خودرو در صبح امروز

در روزگار کرونایی اقتصاد ایران، بسیاری از فعالان صنعتی  و خدماتی در سراسر کشور، بخشی از خدمات خود به کارمندان و مشتریان را از طریق ویدیو کنفرانس و ابزارهای فضای مجازی ارائه کرده اند که بازار خوبی را برای کارآفرینی دیجیتالی ایجاد کرده است. بیش از ۷ میلیون نفر در قرعه کشی فروش فوق العاده ۲۵۰۰۰ دستگاه خودرو سایپا و ایران خودرو ثبت نام کردند که به نظر می رسد بخش اعظمی از متقاضیان به دید سرمایه گذاری بلند مدت، وارد این برنامه شده اند.

اینستاگرام ایران خودرو
۶ عکس جدید اینستاگرام ایران خودرو

مراسم این قرعه‌کشی در ساعت ۹ صبح  شنبه ۱۷ خرداد با حضور نهادهای نظارتی در سالن همایش‌های ساپکو برگزار شد. مشتریان محترم می‌توانستند با جستجوی آدرس صفحه رسمی ایران‌ خودرو در اینستاگرام (به آدرس ikco_ir@)، این مراسم را به‌طور زنده تماشا کرده و از کم و کیف و نتایج آن به‌طور مستقیم مطلع شوند.

ایران خودرو
تصویر صفحه لایو اینستاگرام ایران خودرو صبح امروز با ده ها هزار بیننده آنلاین

اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه‌کشی و تأیید نهادهای نظارتی به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.

قرعه کشی فروش فوق العاده ۱۵۰۰۰ دستگاه ایران خودرو صبح امروز برگزار شد.

صبح امروز ۱۵۰۰۰ نفر از حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار نفری که متقاضی خرید خودرو بودند، انتخاب شدند. بعد از راستی آزمایی اطلاعات، ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار نفر، واجد شرایط شرکت در قرعه کشی شدند که از این تعداد، ۱۵۰۰۰ نفر برنده شدند.

در طرح فرش فوق العاده خودرو، ۱۵۰۰۰ دستگاه سهم ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه سهم سایپا بود. محصولات ارائه شده ایران خودرو در این طرح، رانا، پژوپارس و ۲۰۶ معمولی و ۴۰۵ ال ایکس بود. کم ترین سهم به رانا تعلق داشت که ۶۳۰ دستگاه بود. پژو پارس نیز ۴۰۰۰ دستگاه و ۲۰۶ معمولی نیز ۶۳۷۰ دستگاه و ۴۰۵ اس ال ایکس نیز ۴۰۰۰ دستگاه به فروش رسید.

تعداد متقاضیان برای هر خودروی ایران خودرو

۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی خرید ۶۳۰ دستگاه رانا، ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی چهار هزار دستگاه پژو پارس، یک میلیون و پنجاه هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی ۶ هزار و ۳۷۰ دستگاه پژو ۲۰۶ و تعداد ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی خرید چهار هزار دستگاه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند، بر این اساس افرادی که برای خرید پژو ۴۰۵ ثبت نام کردند دارای بیشترین شانس برنده شدن و ثبت نام کنندگان پژو پارس دارای کمترین شانس برنده شدن بودند.

از هر ۴۶۹ متقاضی خودرو رانا یک نفر، از هر ۵۴۲ نفر متقاضی پژو پارس یک نفر، از هر ۱۴۹ متقاضی پژو ۲۰۶ یک نفر و از هر ۱۳۶ متقاضی پژو ۴۰۵ یک نفر و جمعاً ۱۵ هزار نفر برنده قرعه کشی ایران خودرو شدند.

اقدام ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودرو ساز کشور در پخش مراسم قرعه کشی از طریق لایو اینستاگرام، قابل تقدیر است. ایران خودرو مثل همه شرکت های بورسی، شرکت سهامی عام است و عموم سهامداران وذینفعان، باید از فرآیند فعالیت های این شرکت آگاه باشند.

این شرکت خصوصی نیست و صدها هزار سهامدار دارد و به نظر می رسد، اقدام ایران خودرو در ارائه لایو اینستاگرام، می تواند بستری برای روی آوردن این شرکت به اطلاع رسانی دقیق تر و بهتر در فضای مجازی باشد.

اکنون می توان بسیاری از مجامع ایران خودرو و دیگر شرکت های بورسی را از طریق لایو اینستاگرام مشاهده کرد. با مسئولان ایران خودرو و دیگر شرکت های بورسی از طریق لایو اینستاگرام یا چت آنلاین صحبت کرد و تبادل اطلاعات نمود.

اینستاگرام ایران خودرو
بازدید حسن روحانی از سدان K132 ایران خودرو

به کلیه شرکت های بورسی و فرابورسی ایران توصیه می شود که از ابزارهایی چون اینستاگرام و توییتر و چت آنلاین و ویدیو کنفرانس در روزگار کرونایی اقتصاد ایران، به منظور تبادل اطلاعات و ارتباطات با جامعه سهامداران و مشتریان خود استفاده کنند. این یک فرصت خوب برای شرکت های سهامی عام است که از ظرفیت های عالی فناوری اطلاعات به صورت رایگان، برای معرفی بهتر برنامه های حال و آینده خود بهره مند شوند.

همان طور که قبلا در سلسله گفتارهای بورسی روزیاتو به اطلاع مخاطبان گرامی رسید، شاخص کل بورس ایران در سال ۱۳۹۹ با رشد شارپ ۱۰۰ درصدی همراه شده است و تا پایان سال، احتمالا بالای ۲ میلیون واحد تثبیت شود.

این بدان معنی است که بسیاری از سهام بورس ایران تا اسفند ۹۹، بیش از ۱۰۰ درصد رشد قیمتی را تجربه خواهند کرد. آزاد سازی سهام عدالت از اردیبهشت ۹۹ سبب شد تا ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی، کد بورس دریافت کنند و شمار دارندگان کد معاملات آنلاین افزایش یابد.

گردش روزانه نقدینگی در بورس ایران که سال های پیش زیر ۱ میلیون دلار بود، امسال به روزانه ۱ میلیارد دلار رسیده است که نوید روزهای باورنکردنی در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ دارد. توجه داشته باشید که سهم ایران خودرو، یکی از سهام پرتفو ۳۶ شرکتی سهام عدالت است. قیمت هر سهم ایران خودرو در هفته سوم خرداد ماه ۹۹، همچنان زیر ۲۰۰ تومان است. انتظار رشد ۱۰۰۰ درصدی برای این سهم در بازه ۳ ساله داریم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود