تصاویر ماهواره ای از پارکینگ بیمارستان های ووهان نشان می دهد شیوع کرونا از مدتها قبل آغاز شده

تصاویر ماهواره ای از پارکینگ بیمارستان های ووهان نشان می دهد شیوع کرونا از مدتها قبل آغاز شده

تصاویر ماهواره ای جدیدی از اطراف بیمارستان های بزرگ ووهان در پاییز گذشته منتشر شده که نشان می دهد کرونا ویروس جدید احتمالا مدت ها قبل از آنچه تصور می شد در چین شیوع پیدا کرده است. یک تیم تحقیقاتی در دانشکده پزشکی هاروارد با استفاده از تکنیک های مشابه به سازمان های اطلاعاتی، تصاویر ماهواره ای از پارکینگ بیمارستان های ووهان را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند و دریافتند که از اواخر تابستان و اوایل پاییز سال قبل ترافیک در محدوده پنج بیمارستان بزرگ ووهان به طرز قابل توجهی زیاد شده است.

و نکته مهم اینکه این افزایش ترافیک مصادف شد با افزایش سرچ اینترنتی اهالی ووهان برای علائم بیماری کووید ۱۹ که این ثابت می کند بیماری مهلکی که حالا دامن دنیا را گرفته از مدت ها قبل از اعلام رسمی مقامات چینی شیوع یافته است.

مدیر نوآوری بیمارستان اطفال بوستون و مدیر آزمایشگاه اپیدمیولوژی محاسباتی این بیمارستان در مصاحبه ای که پیرامون این تحقیق انجام داد گفت:

در ماه اکتبر (مهر سال قبل) اتفاقاتی در ووهان در جریان بوده است. به نظر می رسد که نوعی آشوب اجتماعی در این شهر در جریان بوده تا اینکه مقامات چین رسما شیوع این بیماری جدید را اعلام کردند.

پارکینگ بیمارستان های ووهان

براساس آمار به دست آمده از دانشگاه جانز هاپکینز از آغاز شیوع کرونا ویروس جدید در چین، این بیماری بالغ بر ۷ میلیون نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر را نیز به کام مرگ کشانده است. به نظر می رسد که این بیماری از حیوانات به انسان منتقل شده و بعد از آنفلوانزای اسپانیایی که یک قرن پیش کشورهای مختلف دنیا را درگیر خود کرد حالا به مرگبارترین دنیاگیری بدل شده است.

کرونا ویروس تاکنون ۷ میلیون نفر را در کل دنیا آلوده کرده و ۴۰۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است

مقامات چینی اما تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ (یعنی اوایل زمستان سال قبل) سازمان بهداشت جهانی را در جریان این بیماری قرار ندادند با این حال سازمان های اطلاعاتی آمریکا از نوامبر گذشته (یعنی آبان ماه) شیوع این بیماری در ووهان را شناسایی کرده بودند. پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز چین را به پنهانکاری در این باره متهم کرد. ترامپ در سخنرانی ماه قبل خود مدعی شد که چین برای درگیر کردن کل دنیا پروازهایش از ووهان به کشورهای دیگر را متوقف نکرد اما ووهان را قرنطینه کرد و حالا باید به تمام دنیا غرامت بدهد.

از آنجایی که کشف منشاء این بیماری در ساخت دارو و واکسن آن بسیار اهمیت دارد حالا دانشمندان سراسر دنیا در تلاشند تا منشاء اصلی کرونا ویروس را شناسایی کنند؛ نمونه اش هم محققان دانشگاه بوستون هستند که با صرف بیش از یک ماه به بررسی عکس های ماهواره ای به دست آمده از پارکینگ بیمارستان های ووهان پرداخته اند و به این اطلاعات دست یافته اند.

به گفته محققان مردم در ووهان از ابتدای پاییز سال قبل دچار علائم تنفسی کرونا ویروس شده بودند و به پزشک مراجعه می کردند. همین باعث شلوغی محسوس پارکینگ بیمارستان ها شده اما دولت چین با پنهانکاری جهانیان را از این واقعیت بی خبر گذاشته است.

پارکینگ بیمارستان های ووهان پارکینگ بیمارستان های ووهان پارکینگ بیمارستان های ووهان پارکینگ بیمارستان های ووهان

منبع: abcnews
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود