شروط جدید خودروسازان برای ثبت نام در طرح پیش فروش تابستانه خودرو

شروط جدید خودروسازان برای ثبت نام در طرح پیش فروش تابستانه خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه کمیته خودرو که روز گذشته (جمعه ۲۳ خرداد ۹۹) با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شد شروطی جدید برای ثبت نام در مرحله پیش فروش فوق العاده خودرو در تابستان سال جاری در نظر گرفته شد. در این جلسه مقرر گردید که در پیش فروش های آینده خودروسازان شرط عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان به عنوان یکی از شروط اصلی در نظر گرفته شود. تا قبل از این متقاضیانی که در ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشتند، از فهرست قرعه‌کشی حذف می شدند.

پیش فروش تابستانه خودرو

یکی از شروط دیگر نیز عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده است. در این جلسه خودروسازان گزارشی از آمارهای تولید و تحویل خودروهای پیش فروش شده خود ارائه دادند که بر اساس آن ایران خودرو در زمینه تولید ۱۸ درصد و در زمینه تحویل ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته و این آمار در مورد سایپا نیز ۵۵ درصد عنوان شده است. همچنین تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان از طریق همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرگ و بانک مرکزی در کنار اقدام برای تکمیل ۴۵ هزار دستگاه خودرو ناقص که اکنون در کارخانه ها وجود دارد از دیگر مصوبات این کارگروه در روز گذشته بود.

پیش فروش تابستانه خودرو

همچنین در این جلسه بر سر قیمت خودرو بحث شده و مقرر گردید که جلسات مشترکی در این زمینه بین نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده با شورای رقابت برگزار شود. همچنین گروه ایران خودرو اعلام نمود که تحویل خودروهای فروش فوق العاده ویژه عید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد. از دیگر مصوبات این جلسه می توان به کاهش ارزبری و افزایش ساخت قطعات خودرو در داخل کشور اشاره کرد و خودروسازان نیز مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد نیاز برای این قطعات را به صورت هفتگی به کمیته خودرو اطلاع دهند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Mr. Saxobeat خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

    من درست متوجه نشدم
    بنده به عنوان یه ادم مجرد چونکه پدرم ماشین داره . بنده نمی تونم ماشین داشته باشم؟؟؟

    • میثم خرداد ۲۵, ۱۳۹۹

      بله، ولی الکیه چجوری میخوان متوجه بشن، نمیتونن

      • Mr. Saxobeat خرداد ۲۵, ۱۳۹۹

        ممنون که گفتید
        ولی فکر کنم براشون امکان پذیر هست بنا به دلایلی.
        این داستان یادم به یه انیمیشنی افتاد.توی کارتن تام و جری،تام عاشق میشه یه قسمتی هست میره یه ماشین داغون دست دو بخره.صد تا تعهد ازش میگیرن از تعهد برده بودن بگیر تا دست و پا گرو گذاشتن.
        حالا داستانم همینه به منت یه ماشین اشغال بهت میدن بعد باید صد جا تعهد بدی.
        دیگه واقعا توانایی اینو هم نداریم افسوس و گله کنیم…