۸ سریال تاریخی مهیج و دیدنی که طرفداران وایکینگ ها باید حتماً ببینند

۸ سریال تاریخی مهیج و دیدنی که طرفداران وایکینگ ها باید حتماً ببینند

به عنوان یکی از بهترین، مهیج ترین و پرطرفدارترین سریال های تاریخی ، سریال درام تاریخی وایکینگ ها (Vikings) از شبکه History در مورد غارتگران وایکینگ در قرن هشتم و نهم میلادی است که راهشان از شمال اروپا به سمت مناطقی جنوبی تر یافتند. مایکل هیرست، خالق وایکینگ ها ، سریالی بسیار عظیم پر از فرهنگ غنی، شخصیت های جذاب و نبردهای خونین ساخته که همگی ریشه در تاریخ واقعی شمال اروپا دارند.

سریال تاریخی وایکینگ ها

در حالی که در انتهای سال جاری شاهد انتشار آخرین اپیزودهای این سریال تاریخی خواهیم بود (اکنون در نیمه های فصل ششم و پایانی وایکینگ ها هستیم) و اسپین آفی از آن توسط سرویس نتفلیکس در حال ساخت است، به نظر می رسد بهترین زمان برای معرفی سریال های مشابهی است که می توانند بهترین جایگزین برای آن باشند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۸ سریال تاریخی دیگر آشنا کنیم که اگر طرفداران وایکینگ ها تاکنون به هر دلیلی به تماشای آن ها ننشسته اند باید در اولین فرصت در برنامه خود قرار دهند.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۱- Game of Thrones

فهرست خود را با یک انتخاب واضح شورع می کنیم: سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از شبکه HBO. در واقع از آنجایی که انتشار سریال بازی تاج و تخت چند سالی پیش از وایکینگ ها آغاز شد این امکان وجود دارد که علاقه به این سریال به اتمام رسیده مهم ترین عامل در سوق دادن مخاطبان به سمت سریال وایکینگ ها بوده باشد. اما اگر به هر دلیلی تاکنون موفق به دیدن سریال بازی تاج و تخت نشده اید باید پرسید که تاکنون کجای این دنیا بوده اید؟!! می توان گفت این سریال تنها سریالی است که در یک دهه اخیر صحنه های نبردی بهتر از وایکینگ ها داشته است. همچنین برخلاف آنچه که شاید شنیده باشید، بازی تاج و تخت به طور کامل یک سریال فانتزی نیست زیرا اگر چه پای اژدها و وایت واکر به میان می آید اما جورج آر آر مارتین خود تصدیق کرده که داستان پیچیده خود را بر اساس اتفاقات واقعی تاریخی نوشته است، به ویژه جنگ رُزها که در آن چندین خانواده به دنبال رسیدن به تاج و تخت انگلستان بودند.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۲- The Last Kingdom

از تمام سریال های تاریخی که در این فهرست آمده اند، سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) بیش از دیگران به وایکینگ ها شباهت دارد. به همین دلیل این سریال باید اولین انتخاب شما برای تماشا در دوران افسردگی ناشی از اتمام سریال قبلی باشد. این سریال تاریخی بر اساس کتاب داستان های ساکسون (Saxon Stories) نوشته برنارد کورنول ساخته شده و تقریباً با روایات وایکینگ ها (که داستان آن از سال ۷۹۳ آغاز می شود) همپوشانی دارد اما در اینجا داستان با فتح یورک توسط وایکینگ‌ها در سال ۸۶۶ آغاز می شود. قهرمان داستان جوانی به نام اوترد اهل ببانبورگ است، یک ساکسون که توسط وایکینگ های مهاجم به فرزندی پذیرفته شده و بعد از فتح وطنش به دست این مردمان جنگجو توسط آن ها بزرگ می شود. بدین ترتیب اوترد در یک دو راهی بین خون ساکسونی و سبک زندگی وایکینگی قرار می گیرد. از آنجایی که هر دو سریال اقتباسی از یک تاریخ مشترک هستند، برخی شخصیت های هر دو سریال مشترک بوده اما در عصری متفاوت.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۳- Norsemen

اگر کمی از جدیت سریال وایکینگ ها خسته شدید، از آن همه جنگ و قطع عضو و خیانت و درگیری خانواده ها به یکدیگر می توانید به سراغ سریال تاریخی کمدی مردان شمالی (Norsemen) بروید که یک سریال نروژی انگلیسی زبان است و فرهنگ وایکینگ‌ها را با مضمون طنز و به ساختاری شبیه مانتی پیتون و برادران فارلی روایت می کند. اگر چه در این سریال همه شخصیت ها پوست حیوانات و زره های تکه تکه به تن دارند اما بخشی از دیالوگ های آنان به صورت عمدی مدرن شده است، برای مثال وقتی که پیشگوی سریال می گوید: «از بازیکن متنفر باش نه از بازی» زمانی که می خواهد یکی از زنان روستا را به خوردن نوشیدنی ترکیب شده با آب دهان برای تحقق بخشیدن به یک پیشگویی ترغیب کند. این سریال تماماً طنز و لودگی بوده و هدف اصلی از ساخت آن نیز همین بوده است.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۴- Knightfall

بدنبال موفقیت سریال وایکینگ ها، شبکه History به سراغ ساخت سریال های تاریخی بیشتری رفت که حال و هوایی مشابه داشتند، سریال هایی که از تاریخ به عنوان یک مدل استفاده کرده و در ادامه درام هایی پیچیده و جذاب را حول این مدل شکل می دادند. سریال سقوط شوالیه (Knightfall) دقیقاً با همان استراتژی ساخت وایکینگ ها در سال ۲۰۱۷ آغاز شد اما این بار روایت قرن چهاردهم و شوالیه های مقدس بود. این سریال تاریخی داستان لندری دو لاوزن را روایت می کند، یک شوالیه متعلق به صلیبیون نظامی که از دورویی های دینی خسته شده اما اتفاقاتی باعث می شود که بار دیگر شور و هیجان مذهبی اش تهییج شود.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۵- Real Vikings

سریال وایکینگ ها چنان موفقیتی برای شبکه History بود که  این شبکه در سال ۲۰۱۶ تصمیم به ساخت یک سریال مستند مشابه برای کسانی گرفت که تشنه اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ واقعی وایکینگ‌ها بودند. این مستند با استفاده از پشت صحنه سریال اصلی، مصاحبه با تاریخ دانان و گفتگو با ستارگان سریال وایکینگ ها ساخته شده است. مستند وایکینگ های واقعی (Real Vikings) نقبی عمیق به تاریخچه مردمان وایکینگ می زند، از روش غارتگری تا مراسمات عرفانی و تکنولوژی دریانوردی شان. این مستند اگر چه تنها ۴ اپیزود دارد اما یک مستند آگاهی بخش است که همه طرفداران سریال اصلی و دوستداران فرهنگ وایکینگی باید ببینند.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۶- Black Sails

اگر به داستانی تاریخی شبیه وایکینگ ها اما در دل دریا علاقه دارید می توانید به سراغ سریال تاریخی بادبان های سیاه (Black Sails) با مضمون دزدان دریایی بروید. این سریال با جزییاتی دقیق به تشریح فرهنگی می پردازد که بسیاری از ما تنها اسمی از آن شنیده ایم، در شرایطی که دار و دسته های دزدان دریایی و حتی حاکمان عصر طلایی دزدان دریایی برای هدفی مشترک با یکدیگر به رقابت می پردازند. در حالی که موضوع مورد مناقشه در وایکینگ ها زمین است، در بادبان های سیاه همه درگیری ها و توطئه ها بر سر گنج رخ می دهد. بادبان های سیاه را می توان پیش درآمدی تاریک بر جزیره گنج (Treasure Island) دانست که شخصیت هایی مانند لانگ جان سیلور، کاپیتان فلینت و بیلی بونز از کتاب های رابرت لوییس استیونسون را در یک درام هیجان انگیز و دیدنی به تصویر می کشد. این سریال به اندازه سریال شبکه History سکانس های نبرد ندارد و بیشتر بر استراتژی های آدمکشانه دزدان دریایی تمرکز دارد اما وقتی که کشتی ها در دل اقیانوس های آبی با هم درگیر می شوند، برخی از بهترین سکانس های اکشن و جنگی که تاکنون در تلویزیون دیده اید شکل می گیرند.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۷- Spartacus

باید بدانید که دوست داشتن سریال وایکینگ ها به خاطر جنگ ها، خشونت ها و خونریزی هایی که در آن به تصویر کشیده می شود اصلاً اشکالی ندارد. اگر به سریالی تاریخی پر از خونریزی و نبرد تن به تن علاقه دارید توصیه ما به شما سریال اسپارتاکوس (Spartacus) از شبکه Starz است که یکی از خشن ترین سریال های تاریخ تلویزیون به شمار می آید. داستان اسپارتاکوس در سال ۷۲ پیش از میلاد مسیح و در دوران امپراطوری روم رخ داده و در آن به گلادیاتورهایی پرداخته می شود که ورزشی مرگبار را شکل داده اند، ورزشی که احتمال به تصویر کشیده شدن آن در یک اثر هنرمندانه سینمایی بسیار اندک است. پیش از دیدن این سریال به خاطر برهنگی مفرط موجود در این سریال به شما هشدار می دهیم.

سریال تاریخی وایکینگ ها

۸- The Witcher

اگر پیچیدگی دراماتیک سیاسی وایکینگ ها چیزی است که نظر شما را به خود جلب کرده، حال و هوای مشابهی را در سریال ویچر (The Witcher) از سرویس نتفلیکس خواهید یافت. با این وجود، سریال ویچر سریالی کاملاً فانتزی است که رمان های آندری ساپکوفسکی نویسنده لهستانی در مورد یک شکارچی هیولا برای تحقق بخشیدن به یک سرنوشت نامعلوم را به تصویر می کشد، در حالی که همزمان نبردی وسیع را برای قاره ای که بین یک امپراطوری بیرحم و چندین ملت-دولت مستقل قرار گرفته روایت می کند. علاوه بر این، هنری کاویل تنها شخصیتی کاریزماتیک شمشیر بدست و جنگجویی است که می تواند با تراویس فیمل برابری کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سریال تاریخی-فانتزی که قرار بود جایگزین بازی تاج و تخت باشند [قسمت اول]

منبع: tvguide
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود