باز هم سیمپسون ها و یک پیش بینی دیگر: قطع کردن سر مجسمه کریستف کلمب

باز هم سیمپسون ها و یک پیش بینی دیگر: قطع کردن سر مجسمه کریستف کلمب

طرفداران سریال سیمپسون ها (The Simpsons) ادعا کرده اند که این سریال انیمیشن قطع کردن سر مجسمه کریستف کلمب در بوستون را نیز پیش بینی کرده بود. در فصل اول این سریال اپیزودی با عنوان The Telltale Head ، برت سیمپسون در حال کندن سر مجسمه جبدیا اسپرینگفیلد، موسس شهر داستانی کارتونی اسپرینگفیلد دیده می شود. کریستف کلمب اکنون در ایالات متحده چهره ای جنجالی به شمار می آید، بیشتر به دلیل خشونت های گسترده ای که این کاشف ایتالیایی علیه بومیان آمریکا انجام داد.

پیش بینی های سریال سیمپسون ها

بدین ترتیب طرفداران سریال سیمپسون ها خیلی زود به شباهت این سکانس از سریال مذکور با اتفاقاتی که در روزهای اخیر و در جریان اعتراضات گسترده به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان رخ می دهد اشاره کرده اند، به طور خاص پایین کشیده و شکستن مجسمه های چهره های تاریخی مشهوری که در زمینه نژادپرستی و خشونت علیه اقلیت های نژادی مورد انتقاد قرار گرفته اند. این سریال قدیمی پرطرفدار همواره به خاطر پیش بینی هایش از آینده شناخته شده است.

پیش بینی های سریال سیمپسون ها

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور ایالات متحده، اختراع ساعت های هوشمند و الحاق دو کمپانی بزرگ دیزنی و فاکس در سال ۲۰۱۹ تنها تعداد اندکی از پیش بینی هایی بود که قبل از رخ دادن در دنیای واقعی توسط این سریال انیمیشن پیش بینی شده بودند.

پیش بینی های سریال سیمپسون ها

تازه ترین پیش بینی درست کارتون سیمپسون ها مربوط به ماجرای کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس بود که البته بعدها مشخص شد واقعی نبوده است. اوایل سال جاری بسیاری از طرفداران سریال سیمپسون ها ادعا کردند که این سریال در یکی از اپیزودهای اولیه خود با عنوان Marge in Chains شیوع ویروس کرونا را نیز پیش بینی کرده بود.

پیش بینی های سریال سیمپسون ها

اما در این اپیزود ویروس مسری از اوزاکا، ژاپن به ایالات متحده منتقل می شود و نه ووهان، چین که اکنون منشأ شیوع ویروس کرونا شناخته می شود. اخیراً کلیپی از هومر سیمپسون منتشر شده که می گوید: «آیا این سال وحشتناک پایان می یابد؟» که بسیاری آن را پیش بینی بحران های جهانی حاضر در سال ۲۰۲۰ می دانند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ باری که پیشگویی های کارتون سیمپسون ها در کمال ناباوری به واقعیت پیوستند

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سمیرا خرداد ۲۵, ۱۳۹۹

    سلام
    لطفا مقاله ای بزنید که با ناخن پای گوشه کرده چه کنیم .

  • ناشناس آبان ۵, ۱۴۰۰

    مقاله‌ی جالبی بود ولی کریستوف کلمب متولد جنوای ایتالیاست ولی اکثر عمرش توی اسپانیا زندگی کرده و محل فوتش هم اسپانیا بوده به خاطر همین به نظر من کریستوف کلمب اسپانیایی بوده