بهترین کشورها برای مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چکیده:

این مقاله در مورد ۱۰ کشور جهان است که پذیرای مهاجران هستند. گو توتی آر این لیست را از بین همه کشورهای جهان بیرون کشیده است. اطلاعات ما در مورد مهاجرت از سازمان ملل و آژانس‌های مختلف دولتی و سازمان‌های غیردولتی تهیه‌شده است.

مقدمه

وقت آن است که از دیدگاه ما به ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت نگاهی تازه بیندازیم زیرا اگر در مورد مهاجرت یقین داشته باشید، باز شرایط همیشه در حال تغییر است. سیاست‌های مهاجرت ثابت نمی‌ماند و مدام تغییر می‌کند. چرخه اقتصاد بین رونق و کساد یا دوره‌های رشد و یا حتی رکود شدید در نوسان است. بحران‌ها در سرتاسر جهان و شرایط موجود روی جابجایی پناهندگان و مهاجران تأثیرگذار است؛ بنابراین برای مهاجرت به کشور دیگری باید جوانب گوناگون را مورد بررسی قرار داد.

موارد زیادی از جمله انتخابات، درگیری، جنگ تجاری، اختلافات مرزی، بحران آوارگان و موارد دیگر روی لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تأثیر می‌گذارد. این بدان معناست که انتخاب در جابجایی برای افراد در سراسر جهان تغییر می‌کند؛ بنابراین، در بحبوحه این هرج و مرج و تغییر، سؤال اصلی که باقی می‌ماند این است که مردم برای زندگی و کار به کجا می‌روند؟ آنچه تغییر می‌کند پاسخ به این سؤال است. شاید مستقیم‌ترین پاسخ این است که درنهایت این مهاجران هستند که مقصد را انتخاب می‌کنند و قادر به رفتن هستند. ما فقط می‌توانیم به شما بگوییم آن کشورهایی که بهترین شبکه‌های تأمین اجتماعی برای مهاجران را دارند، کدم‌اند و همچنین ما می‌توانیم بگوییم که انواع فرصت‌های شغلی در کجا وجود دارد.

اما بیایید ببینیم که مطابق گزارش مهاجرت سازمان ملل متحد ۲۰۱۷، مهاجران واقعاً به کجا رفتند. ۱۰ انتخاب برتر در این لیست کشورهایی هستند که مهاجران زیادی دارند و غالباً دارای جوامع مهاجرتی مستقر هستند که می‌توانند از ورود تازه‌واردان پشتیبانی کنند. آن‌ها همچنین شامل مشاغل موجود بودند. البته ممکن است همیشه مشاغل پردرآمد نباشند، اما غالباً بیشتر از آنچه در کشور محل اقامت مهاجر موجود است، پرداخت می‌شود.

۱۰. هند

هند به لحاظ تعداد مهاجران جذب شده با توجه به آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ با ۵.۲ میلیون نفر در حقیقت رتبه یازدهم را دارا است، اما ازآنجایی‌که اسپانیا و ایتالیا هر دو در رده نهم قرار دارند بنابراین هند در رده‌بندی شماره ۱۰ را به خود اختصاص می‌دهد. هند منبع عظیمی از مهاجران است و جوامع NRI در سراسر جهان در اثبات این امر هستند. حدس بزنید چه درصدی از جمعیت هند به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند؟ فقط کمی بیش از ۱٪ از متولدین هند واقع در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

۹. اسپانیا و ایتالیا

هر دو کشور اسپانیا و ایتالیا جمعیت مهاجرتی در حدود ۵.۹ میلیون نفر دارند. جمعیت کشور اسپانیا ۴۶.۷ میلیون نفر و ایتالیا ۶۰.۵۵ میلیون نفر است. تقریباً ۱۳٪ برای اسپانیا و حداقل ۱۰٪ برای ایتالیا مربوط به جمعیت مهاجر است. مهم‌ترین مسئله، کاهش زادوولد در هر دو کشور است به‌طوری‌که اسپانیا، با وجود تعداد مهاجرت شدید، جمعیت تقریباً رو به رشدی دارد در حالی که جمعیت ایتالیا در واقع حتی با وجود مهاجرت، اندکی در حال کاهش است. جمعیت آن‌ها بدون مهاجر از بین می‌رود. مهاجرت به ایتالیا مهمترین دغدغه فعلی سیاست مداران برای حفظ تعادل جمعیتی این کشور به شمار می رود.

آن‌ها اقتصادهای مدرن دارند، مشاغل موجود، به‌ویژه مشاغل حرفه‌ای، حتی برای جوانان بومی متولد شده در هر دو کشور نیز مشکل به‌حساب نمی‌آید. در سال ۲۰۱۹، نرخ بیکاری برای افراد زیر ۲۵ سال در ایتالیا به ۳۳ درصد و در اسپانیا به ۳۲.۶ درصد کاهش‌یافته است. هر دو کشور دروازه‌های جنوبی رو به اروپا هستند و بسیاری از آمریکای های لاتین ناامید که به دنبال شرایط بهتر هستند یکی از این دو کشور را انتخاب می‌کنند.

با توجه به شرایط فعلی مهاجرت به این دو کشور، هنوز تحصیل در ایتالیا و تحصیل در اسپانیا دو مسیر مهم مهاجرین به شمار می رود. البته که با وجود کنکور در ایران و درصد کم قبولی در دانشگاه های برجسته ایرانی میل زیادی به مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های این کشورها بوجود آمده است.

 

۸. استرالیا

سیستم مهاجرت مبتنی بر کانادا در بخش عمده‌ای از کشور استرالیا مستقر است؛ مانند کانادا، استرالیا کشوری عظیم و با جمعیت نسبتاً پراکنده است که در ساحل متمرکز است. استرالیا همچون کانادا دارای مناطق عظیمی است که ممکن است سرشار از مواد معدنی باشد. همچنین مانند کانادا، روحیه رو به رشدی برای محدود کردن مهاجرت در استرالیا وجود دارد، اما تاکنون استرالیا یک مقصد عالی برای مهاجران باقی‌مانده است.

استرالیا کشور متنوعی است و باید تاریخ خود را به‌عنوان مستعمره به یاد آورد؛ مانند کانادا، استرالیا با قانون محدود کردن مهاجرت در سال ۱۹۰۱، سیاست‌های مهاجرت تبعیض‌آمیز را در حدود قرن بیستم به تصویب رساند، وگرنه به‌عنوان سیاست استرالیا سفید شناخته می‌شد. این امر در اصل برای محدود کردن مهاجرت از آسیا – به‌ویژه چین – انجام‌شده است که با توجه به موقعیت استرالیا در غرب اقیانوس آرام، منبع طبیعی مهاجران است؛ بنابراین مقاومت فعلی در برابر مهاجرت به استرالیا دارای پیشروی‌هایی است که نباید به آن‌ها افتخار کرد.

استرالیا قوانین و سیاست‌های مهاجرتی خود را به شدت اعمال می‌کند، بنابراین شما باید طبق قوانین عمل کنید. این سیاست در مورد پناهندگان بدون ویزا موردانتقاد قرار گرفته است.

۷. کانادا و فرانسه

با توجه به این نکته که فهرستی از ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ر ارائه می‌کنیم، ما کانادا و فرانسه را به‌طور برابر رتبه بندی کرده‌ایم زیرا هر دو کشور حدود ۷.۹ میلیون نفر ساکن دارند که در خارج از کشور متولد شده‌اند. هر دو کشور فرانسوی صحبت می‌کنند و هر دو کشور عاشق قطارهای پرسرعت هستند.

با وجود تاریخ طولانی و میراث مشترک، کانادا و فرانسه مکان‌های بسیار متفاوتی برای مهاجران هستند. فرانسه یک کشور قدیمی اروپایی است که دارای ریشه‌های فرهنگی و زبانی عمیق است و با وجود داشتن مستعمرات در سرتاسر جهان، با ادغام جوامع مهاجر نسبتاً بزرگ خود در جامعه فرانسه با چالش‌هایی روبرو است. از سوی دیگر، کانادا از تنوع خود به‌عنوان پایه‌ای استفاده کرده است که پایه بتن آن توسط کارگران مستحکم شده است، با این وجود این دو کشور توانسته‌اند بهترین و درخشان ترین نقاط جهان را به خود اختصاص دهند. تحقیقات پیو، شهروندان فرانسه مهاجران را به‌عنوان یک امر طبیعی مثبت اما بسیار کمتر از همتایان خود در کانادا مشاهده می‌کردند.

کل جمعیت مهاجران در کانادا و فرانسه – ۷.۹ میلیون مهاجر

۶. امارات متحد عربی

به امارات متحده عربی خوش آمدید، مکانی بی‌نظیر ازنظر مهاجرت. یک گروه از اصولگرایان – برای استفاده از عباراتی که دیگر در بیشتر ایالت‌های غربی صدق نمی‌کند، جدا از مکان‌هایی مانند موناکو – جایی که جمعیت مهاجران سه برابر جمعیت بومی هستند. مکانی با بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان. مکانی با یارانه‌های سخاوتمندانه برای شهروندان امارات و جایی که کارکنان خارجی اکثر مشاغل سطح پایین را انجام می‌دهد، در حالی که شهروندان مدرک تحصیلی از دانشگاه می‌گیرند و مشاغل سطح بالاتر را می‌گیرند و اغلب با دولت کار می‌کنند.

آمار حاکی از آن است که بسیاری از کارگران مهاجر در امارات متحده عربی از جنوب آسیا هستند: بیشتر پاکستان، هند و بنگلادش. برای مقابله با مسئله رفتارهای تبعیض‌آمیز، امارات متحده عربی یک سیستم مهاجرت به خوبی سازمان یافته با یک سری ویزا و مقررات کار ایجاد کرده است.

جمعیت مهاجر امارات متحده عربی بر اساس کشور مبدأ – ۸ میلیون مهاجر

با بیش از ۸ میلیون مقیم خارجی و کمتر از ۲ میلیون شهروند بومی امارات، این کشور واقعاً بین المللی است و بیشتر افراد خارجی در ابوظبی یا دبی مستقر هستند که قطب های اصلی تجارت، انرژی، امور مالی و گردشگری و چراغ‌های ثبات در منطقه است.

۵. انگلستان

از آنجا که جهان به تلاش‌های انگلیس در Brexit توجه می‌کند و به‌عنوان درصد قابل‌توجهی از انگلیسی‌ها لحن ملی‌گرایی بیشتری را نشان می‌دهند، یادآوری تاریخ مهاجرت مدرن در انگلیس مهم است. اگر می‌خواهید یک نمونه شگفت‌انگیز از مهاجرت در انگلستان ببینید، به تیم های برتر فوتبال آن نگاه کنید. لیورپول، چلسی، آرسنال، تاتنهام و بسیاری از گروه‌های دیگر دارای لیست‌های متنوع و با استعدادی از سراسر جهان هستند، از جمله مدیران آن‌ها و همچنین صاحبان جیب‌های عمیق که اغلب خودشان مهاجر هستند.

۴. روسیه

روسیه نزدیک به ۱۲ میلیون نفر مهاجر دارد؛ اما بیشتر این افراد توسط کشورهای همسایه تشکیل می‌شوند که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی قدیمی را دربر می‌گیرد. همچنین، درگیری در قسمت شرقی اوکراین باعث مهاجرت اجباری شده است.

این بدان معنی است که ادعا می‌شود افزایش سطح مهاجرت بخشی از برنامه جدید پوتین است. با این حال، مهاجرت بیشتر بر روی برگرداندن روس‌های قومی از جمهوری‌های شوروی سابق متمرکز شده است تا بتوانند به کشور خود برگردند. با این وجود، طبق این سیاست، نوید مهاجران بیشتر از سراسر جهان می‌رسد و ظاهراً به افرادی که ۵ سال در روسیه زندگی می‌کنند، برای یادگیری زبان روسی تلاش کرده‌اند و هیچ سابقه کیفری ندارند تابعیت اعطا می‌کند.

۳. آلمان

هیچ‌کس انتظار نداشت که تعداد مهاجران – که بسیاری از آن‌ها پناهنده هستند – را که آلمان طی چند سال گذشته دریافت کرده است به بیش از ۱۲ میلیون نفر برسد. بله آلمان غربی پس از جنگ بیش از ۵۰ سال پیش مرزهای خود را برای کارگران مهاجر از ترکیه و اروپای جنوبی و جاهای دیگر باز کرد.

بنابراین حتی اگر ۵۸٪ آلمانی‌ها فکر می‌کنند که باید به مهاجران کم و بیش اجازه داده شود، در حالی که تنها ۱۰٪ فکر می‌کنند مهاجران بیشتری باید مجاز به ورود باشند، قانون کار واقعی که توسط مجلس ارائه می‌شود، حاکی از تمایل برای مقابله با موضوع مهاجرت است. به یاد داشته باشید که تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۲ میلیون مهاجر در این کشور اقامت داشته باشد. در حالی که جمعیت آلمان بالغ بر ۸۰ میلیون نفر است.

جمعیت مهاجر آلمان ۱۲۱۶۵.۰۸۳ (تقریبی) نفر است. بیشتر این کشورها از جنوب اروپا هستند. با این حال، ترکیه ده ها سال است که کارگران را به آلمان می‌فرستد، در حالی که سوریه و افغانستان با توجه به درگیری‌های مداوم در هر دو کشور، بیشتر کارگران ماهر اقدام به مهاجرت به آلمان کرده‌اند.

۲. عربستان سعودی

بحث این است که آیا عربستان سعودی واقعاً شماره دو است، اما طبق گزارش سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۷ که ما از آن به‌عنوان مبنای شماره مهاجرت کلی استفاده می‌کنیم، در آن زمان حدود ۱۲.۲ میلیون مهاجر در عربستان سعودی زندگی می‌کردند. عربستان سعودی از آلمان پیشگام است و با توجه به اینکه جمعیت این کشور در حال حاضر ۳۳ میلیون نفر است، مهاجران حدود ۳۷٪ از جمعیت فعلی را تشکیل می‌دهند. این به‌اندازه امارات متحده عربی نیست، اما تقریباً دو برابر مهاجران در کانادا است.

۱. ایالات‌متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا یک کشور آمریکای شمالی است که قدرتمندترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان است. به همین ترتیب ، اثر فرهنگی آن جهان را در بر می گیرد ، که تا حدود زیادی توسط فرهنگ عامه خود بیان شده در موسیقی ، فیلم و تلویزیون است. ایالات‌متحده که همچنین به‌عنوان “سرزمین آزاد” شناخته می‌شود، افراد بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. این کشور با داشتن یک اقتصاد و سیستم آموزشی قوی، یک کشور عالی برای مهاجرت مجردها، زوج‌ها یا خانواده‌ها است. طیف وسیعی از ایالت‌ها برای انتخاب از هر نوع چشم‌انداز، چه بیابان‌های شدید، مناطق سبز و جنگلی و چه شهرهای ساحلی، برای زندگی محیط مناسبی هستند.

با این حال، داشتن گرین کارت آمریکا شاید آرزوی دیرینه‌ی بسیاری از مهاجران است. یکی از راه‌های دستیابی به آن، حمایت مالی توسط یک عضو خانواده یا دارنده گرین کارت است. ایالات‌متحده همچنین “لاتاری” را برای کمک به مهاجران برای دستیابی به اقامت برگزار می‌کند.

در شرایطی که فارغ التحصیلان علوم، فناوری و مهندسی برای هر اقتصاد پسا صنعتی – به‌ویژه اقتصاد ایالات‌متحده – مهم هستند، این موضوع باعث نگرانی جامعه تجاری در ایالات‌متحده است. دولت ترامپ تأکید می‌کند که به دنبال حقوق فناوری‌های بومی و سایر کارگران است و بنابراین این بحث ادامه دارد.

در نهایت می توانید با مشاوران مهاجرتی موسسه تماس بگیرید و از بهترین مقاصد مناسب شرایط شما مطلع شوید.


این مقاله خلاصه شده است و می توانید مطلب کامل را در وبلاگ ما مطالعه فرمایید.

منبع مقاله :  مجله اینترنتی GO2TR

دیجیاتو
۲ نظر

ورود