چرا علیرضا بیرانوند نتوانست به بلژیک برود؟ ممنوع الخروجی؟!

چرا علیرضا بیرانوند نتوانست به بلژیک برود؟ ممنوع الخروجی؟!

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال و پرسپولیس که قرار بود به خاطر شرکت در تست های پزشکی تیم بلژیکی جدید خود راهی این کشور شود بعد از مدت ها تلاش برای تهیه بلیط، بامداد روز یکشنبه به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه کرد اما نتوانست کشور را ترک کند. این خبر خیلی زود و در همان دقایق اول به سرعت در شبکه های اجتماعی بازنشر شد تا اینکه مشخص شد قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای ورود شهروندان غیراروپایی و کسانی که ساکن این اتحادیه نیستند به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده وی نتواند سوار هواپیما شده و به بلژیک برود.

علیرضا بیرانوند

اواخر سال گذشته بود که خبر رسید علیرضا بیرانوند دروازه بان وقت تیم پرسپولیس با قراردادی سه ساله به تیم آنتورپ بلژیک پیوسته اما با شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده در سفرهای هوایی، وی نتوانست به این کشور سفر کند. بیرانوند امید داشت که طی روزهای اخیر بتواند به تیم جدید خود پیوسته و در تست های این تیم شرکت کند که تلاش های او پس از اخذ بلیط، نیز این بار به دلیل ممنوعیت ورود اتباع غیراروپایی به منطقه اتحادیه اروپا به جایی نرسید. هنوز مشخص نیست که بیرانوند چه زمانی می تواند به بلژیک سفر کند. اتحادیه اروپا به کشورهای عضو اعلام کرده که از اوایل ژوئیه (۱۱ تیر) می توانند برای دانشجویان و کسانی که دلیل ضروری برای سفر به این اتحادیه داشته باشند ویزا صادر کنند.

علیرضا بیرانوند

اتحادیه اروپا اعلام کرده این مجوز تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و از کشورهایی که وضعی مشابه یا بهتر از اروپا داشته باشند ممکن خواهد بود. با توجه به این که اکنون اوضاع شیوع کرونا در ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا همخوانی ندارد، نمی توان تاریخ دقیقی برای اجازه یافتن ورزشکاران و دانشجویان برای سفر به این منطقه متصور شد. بدین ترتیب هنوز مشخص نیست که علیرضا بیرانوند چه زمانی می تواند به تیم جدید خود در بلژیک ملحق شود. البته سرمربی تیم آنتورپ اعلام کرده که تا پایان فصل به این درواز بان ایرانی نیاز نداشته و بدین ترتیب به نظر می رسد بیرانوند تا پایان فصل جاری در پرسپولیس ماندنی است

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود