مهمانخانه ماه نو‌ ؛ تهیه کننده اثر از دردسرهای کار با مهناز افشار می گوید

فیلمی با حضور مهناز افشار و بازیگر نقش اوشین که کارگردان و تهیه کننده را ناامید کرد

مهمانخانه ماه نو‌ ؛ تهیه کننده اثر از دردسرهای کار با مهناز افشار می گوید

شیوع کرونا ویروس ادامه فیلمبرداری بسیاری از پروژه های تلویزیونی و سینمایی در دنیا را ناممکن کرد (از جمله ادامه سریال ترکی Yasak Elma یا سیب ممنوعه) و سینماهای سراسر دنیا را به تعطیلی کشاند. به همین خاطر نیز بسیاری از فیلمسازان از جمله جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی مهمانخانه ماه نو تصمیم گرفتند که محصول خود را به صورت آنلاین اکران کنند. اما اکران آنلاین این فیلم آنطور که نوروزبیگی گفته به خاطر حضور خانم مهناز افشار در آن با حواشی بسیاری همراه بود.

این فیلم محصول مشترک ایران و ژاپن در سال ۲۰۱۹ است و کارگردانی آن را تاکفومی تسوتسویی (Takefumi Tsutsui) و نویسندگی اش را نغمه ثمینی بر عهده داشته است.

به گفته نوروزبیگی هم اکنون این فیلم زودتر از ژاپن در ایران اکران شده است، البته نسخه ژاپنی این فیلم نسبت به نسخه ایرانی آن متفاوت بوده و ۱۰ دقیقه طولانی‌تر از نسخه ایرانی است و قرار شده در ژاپن هم روی پرده سینماها برود و اکران عمومی شود.

مهمانخانه ماه نو

به گفته آقای نوروزبیگی به دنبال حواشی که برای خانم افشار ایجاد شد و از آنجا که ایشان نقش اول فیلم را داشتند، امکان آنکه تبلیغات خوبی برای آن انجام شود وجود نداشت و در نتیجه با وجود آنکه تنها ۱۰ روز از اکران آنلاین آن می گذرد مردم استقبال خوبی از فیلم مهمانخانه ماه نو نکرده اند.

نوروزبیگی در ادامه گفت:

بازیگر اصلی زن فیلم که در خارج از کشور به سر می ‌برد، مشکلات بسیاری را در مسیر اکران فیلم به‌وجود آورده است.

به گفته او کارگردان ژاپنی اصرار داشتند که خانم مهناز افشار نقش اصلی فیلم مهمانخانه ماه نو را ایفا کنند و ایشان با حواشی بسیاری به این پروژه پیوست. در نهایت پروژه فیلمبرداری و تدوین مهمانخانه ماه نو با تمام سختی هایش به پایان رسید و حتی کارگردان پروژه هم از انتخاب و حضور این بازیگر پشیمان شد.

تهیه‌کننده مهمانخانه ماه نو ادامه داد:

این بازیگر عوامل ژاپنی پروژه را بسیار اذیت می ‌کرد و بیش از هر چیز به حواشی می‌پرداخت و این در حالی است که با توجه به مهمان ‌دوستی ایرانی‌ها ما همه تلاش خود را کردیم تا این گروه با رضایت ایران را ترک کنند، اما آنها دلخور شده بودند و آنچه که از حضور در سینمای ایران تصور کرده بودند، اجرایی نشد. این بازیگر فیلم، زمانی هم که از ایران خارج شد اعمالی انجام داد که شرایط را برای نمایش فیلم ما بسیار بد کرد و با ارتباطی که با لوس ‌آنجلسی ‌ها گرفت و در برنامه آنها شرکت کرد، به سرمایه‌گذاران ما صدمه زد و موجب ضرر بیشتر ما شد.

کنایه نوروزبیگی به ارتباط خانم افشار با لوس آنجلسی ها حضور ایشان در برنامه استعدادیابی Persian Got Talent است که با حضور ابی (خواننده آنسوی آبها) و برخی دیگر از هنرپیشه های خارج نشین تهیه شد و البته خانم افشار از حضور در فصل پایانی آن انصراف داد.

مهمانخانه ماه نو

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: واقعیت این است که به‌عنوان تهیه‌کننده این بازیگر زن را در این فیلم آورده بودیم که شاید بتوانم تبلیغ مناسبی براساس حضور او برای اکران داشته باشیم اما با بی تعهدی این بازیگر نسبت به پروژه سبب شد تا نتوانیم تبلیغ مناسبی داشته باشیم و عجیب اینکه شنیده‌ام همزمان با اکران آنلاین فیلم، این بازیگر از طریق فضای مجازی، بابت بازی در این فیلم عذرخواهی کرده است! به نظرم بهتر است با توجه به پشیمانی که برای حضور در این پروژه ابراز کرده، دستمزدی که گرفته را هم عودت دهد!

اگر خانم افشار پشیمان است بهتر است دستمزد خود را پس بدهد

خانم مهناز افشار پیشتر در مصاحبه ای اینترنتی از تجربه بد سفرش به ژاپن گفت و اینکه به خاطر شلوغی و تراکم بالای جمعیت این کشور علاقه ای ندارد که برای بار دوم به آنجا سفر کند. او همچنین از حضور در فیلم مهمانخانه ماه نو نیز ابراز پشیمانی کرده بود.

تهیه‌کننده «مهمانخانه ماه نو» درباره دیگر بازیگران این فیلم گفت: همکاری با آیاکو کوبایاشی بازیگر نقش «اوشین» در این فیلم بسیار خوب بود، حتی قرار بود همزمان با اکران عمومی به ایران هم بیاید و در مراسم فرش قرمز حضور داشته باشد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه کنسل شد. همچنین ماساتوشی ناگاسه دیگر بازیگر این فیلم نیز یک هنرمند حرفه‌ای و هالیوودی است که حضور بسیار حرفه‌ای در این فیلم داشت و همکاری بسیار خوبی با ما داشته است.

 

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

مهناز افشار در کنار ابی و آرش در برنامه استعداد یابی سوئد

طلاق مهناز افشار از یاسین رامین و افشای آن با پست جنجالی

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیدم خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    گربهٔ مسکین اگر پر داشتی تخم گنجشک از زمین برداشتی ، آن دوشاخ گاو اگر خر داشتی یک شکم در آدمی نگذاشتی .