بازگشت «محمود» به انتخابات ۱۴۰۰؟ [ویدیو مصاحبه جدید احمدی نژاد]

بازگشت «محمود» به انتخابات ۱۴۰۰؟ [ویدیو مصاحبه جدید احمدی نژاد]

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، احتمالا در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شمسی برگزار شود. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، اولین انتخابات جمهوری اسلامی ایران در قرن چهاردهم هجری شمسی است. از انقلاب سال ۵۷ تا کنون، دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است و رئیس جمهور فعلی (حسن روحانی)، اوایل شهریور ماه سال ۱۴۰۰، نهاد ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد.

گمانه زنه رسانه ها، افکار عمومی و هم چنین کارشناسان سیاسی داخلی و بین المللی نسبت به جایگزین حسن روحانی، افزایش یافته است. هر چه به زمان ثبت نام نامزد های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در زمستان ۱۳۹۹ یا بهار ۱۴۰۰ نزدیک می شویم، نام های مختلفی از سوی نزدیکان به چهره های شاخص احتمالی انتخابات، به گوش می رسد.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم، اولین رئیس جمهور ایران است که ۴ سال پس از ترک نهاد ریاست جمهوری، مجددا نامزد انتخابات شد و صلاحیتش برای سومین بار، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. پیش از او، اکبر هاشمی رفسنجانی، ۸ سال پس از ترک نهاد ریاست جمهوری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ شد و صلاحیتش تایید اما در دور دوم، از احمدی نژاد شکست خورد.

اگر احمدی نژاد این بار نیز نامزد ریاست جمهوری شود، از نظر تعداد نامزدی، یکی از رکورد داران عرصه ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهر سابق خواهد بود. او دفعه قبل، خود را نامزد همراه معرفی کرد که او نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرد.

محمود در جدید ترین مصاحبه با نادر طالب زاده (مجری برنامه عصر رسانه ملی)، دیدگاه هایش را مطرح کرده است که در ویدیو زیر تماشا کنید.

این تصور که در صورت بازگشت محمود احمدی نژاد به گردونه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری و تایید صلاحیتش، وی و گروه هم فکر او، رای قابل توجهی ندارند، نادرست است.در صورتی که اصولگرایان، نتوانند روی یک نامزد قوی، اجماع کنند و چهره ای در قد و قواره ابراهیم رئیسی را به گردونه انتخابات عازم نکنند، در صورت تایید صلاحیت محمود، او یک وزنه قوی برای رقبا خواهد بود. شانس او زمانی افزایش می یابد که چهره اصلاح طلبان، مورد تایید اکثریت مردم نباشد و نامزد قطعی اصولگرایان نیز، گزینه ای در سایه و ضعیف باشد.

اینکه احمدی نژاد در انتخابات شرکت کند و رای نیاورد، زیاد اهمیتی ندارد. او آمده که در صورت عبور از فیلتر شورای نگهبان برای سومین بار، ۸ سال حرف های کم تر گفته شده یا نگفته را در کارزار رقابت های انتخاباتی مطرح کرده و از تربیون های رسمی استفاده کند.

استفاده از تریبون های رسمی برای نقد دولت فعلی، رسما با استارت مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۹۹ به ریاست سردار قالیباف، کلید خورد. ۱۲ ماه طلایی در اختیار اصولگرایان تا از این تریبون مهم، برای نقد دولت و هدایت افکار عمومی استفاده کنند. محمود با سفرها وشعارها و نظراتی که مشاور رسانه ای اش (جوانفکر) ارائه می کند، از پیدا کردن فرصت برای بازگشت، خرسند است.

محمود احمدی نژاد
اولین ساعات حضور محمود احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴

بعضی معتقدند که احمدی نژاد، هر چه داشت در ۸ سال ریاست جمهوری، عرضه کرد. دوره دومش، آنقدر نابسامان بود که حسن روحانی از آن به عنوان دوره تلخ و برای جبرانش، از واژه آورابرداری استفاده کرد. موضوعی که در ویدیوهای انتقادی محمود، رد شده است.

ایران عصر ۱۴۰۰ شمسی، آغاز یک عصر طلایی و جدید برای ایران نوین است. عصری که باید به استقبال شرکت های دانش بنیان، رونق اقتصاد، افزایش روابط بین الملل، بازی دادن بیشتر زنان توانمند و دانش آموخته ایران در عرصه های علمی و سیاسی و صنعتی و هم چنین رونق بازار سرمایه و توسعه گردشگری رفت.

محمود احمدی نژاد
آخرین ساعات حضور محمود احمدی نژاد در نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲

قرن مهم و حساسی برای ایران خواهد بود. اینکه چه دولت و چه حکومتی در ایران در این عصر، بر سر کار باشد، در اصل قضیه توفیری ندارد که باید درب چاه های نفت را برای همیشه بست و ایران و ایرانیان را از اقتصاد طلای سیاه نجات داد و راه ژاپن و نروژ را پیمود. ایران عصر ۱۴۰۰ ، مثل ایران عصر ۱۳۰۰ که شاهد چند انقلاب و جنگ و تغییر رژیم ها بود، می تواند آبستن حوادثی تلخ باشد.

جمعیت ایران تا سال ۱۴۳۰، پیر ترین جمعیت کره زمین خواهد بود. از اکنون باید فکری کرد. مشکل خشکسالی از بین رفتن جنگل ها و میلیون ها بیسواد و لشکر مجردهای زیر ۴۰ سال ایران، تهدیدی برای آینده ایران عصر ۱۴۰۰ است. چه محمود بیاید، چه نیاید . ..

به نظر می رسد در ایران عصر ۱۴۰۰، باید در همه چیز، تجدید نظر کرد. ایران عصر ۱۴۰۰، فکر نو و ایده نو و آدم نو می خواهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • smal خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    محمود در جدید ترین مصاحبه با …..

    محمود؟ الان یعنی چی به اسم کوچیک میزنی؟
    مثلا روحانی رم میزنی
    حسن در مصاحبه با..

    طرفداری نمیکنم . ولی میخواین یه کسی رو بد جلوه بدین ،یکم حرفه ای تر باشین

  • سجاد خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    همشون اصول گرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباسند.
    ریس جمهور هم قدرتی نداره و نمادین هست حداقل تا حالا که همینطور بوده . در ایران هزاران تصمیم گیرنده خودمختار وجود دارد .

    • آنتی رضا ستوده خرداد ۳۰, ۱۳۹۹

      البته ظاهرا مسولین برای پر کردن جیب و کاخ نشینیشون حسابی قدرت دارن…

  • am خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    محمود چیه درست تیتر بزنید شوهر عمتون که نیس

  • soheil خرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    آقای زمانی محمود چیه ؟!؟ تو رو خدا یکم با احترام در رابطه با رییس جمهور سابق کشور حرف بزنید ، به خدا ژورنالیستای غربی هم یه زمام دار هرچه قدر هم غیر حرفه ای کار کرده باشه تو دوران کاریش به اسم کوچیک مثل بنیامین و باراک و جورج و هیلاری صدا نمیزنن، طرف هیچ فرد یا شخصیت خاصی هم نمیگیرم من، فقط تعجب کردم اسمتون رو بالای مقاله دیدم

  • جواد دی ۲۴, ۱۳۹۹

    نوگفته هات مشخصه جناحی صحبت میکنی. دکتراحمدی نژاذ اول نفره که ردصلاحیت شد امارفسنجانی ردصلاحیت نشد. مشخصه طرفدارچه قشری هستی

  • رضاصمدی آبان ۱, ۱۴۰۰

    دکترمحموداحمدی نژاد دوستت دارم همیشه در قلب ماایران

  • رضاصمدی آبان ۸, ۱۴۰۰

    سلام دکترمحموداحمدی نژاد دوستت دارم همیشه دوستت دارم همیشه در قلب ما ایرانیان