جزییات جدید از قتل یا خودکشی قاضی منصوری در رومانی و توییت محسن رضایی

جزییات جدید از قتل یا خودکشی قاضی منصوری در رومانی و توییت محسن رضایی

جسد غلامرضا منصوری قاضی دادگاه لواسانات که در پرونده اکبر طبری (معاون اجرایی سابق حوزه ریاست دستگاه قضا)، متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از اکبر طبری است، دیروز در بخارست، در هتل محل اقامتش پیدا شد.

خبر مرگ این قاضی فراری متهم در پرونده یکی از مسئولان ارشد قوه قضاییه در بهار ۹۹، بازتاب های گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشته است. سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار همکاری دولت رومانی در قتل این متهم فراری شده است.

ساعاتی پیش، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با انتشار توییتی، از دولت رومانی خواست تا مسئولیت قتل قاضی منصوری را پذیرفته و عاملان آشکار و پشت صحنه آن را به ایران معرفی کند.

توییت محسن رضایی، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی ایرانیان داشته است. هنوز مسئولین قضایی و اجرایی کشور، نسبت به مرگ مشکوک غلامرضا منصوری، چنین واکنش صریح نداشته و وزارت امور خارجه، نسبت به احضار کاردار رومانی در تهران اقدام نکرده است. پلیس بخارست گفته بود که غلامرضا منصوری، خودکشی کرده است.

با این حال، سردار هادی شیرزاد، اعلام کرد که پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.

تحقیقات پلیس ایران در خصوص پرونده مرگ قاضی منصوری ادامه دارد. رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفته که پلیس بین‌الملل ایران با ارسال نامه‌ای به پلیس اینترپل رومانی ضمن درخواست جسد متوفی، تقاضا کرد تا اطلاعات تکمیلی درباره وقوع این حادثه را ارائه دهند.
به منظور بررسی وضعیت صحنه حادثه و علت دقیق آن، تیمی از پلیس ایران تشکیل و در صورت پاسخ مثبت توسط کشور رومانی، به آن کشور اعزام خواهند شد.

محسن برهانی، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره غلامرضا منصوری در اینستاگرامش نوشته بود که او محترم و مودب بود و از نظر علمی، از سطح متوسط، پایین تر بود. حجت الاسلام امیری فر، مسئول فرهنگی سابق نهاد ریاست جمهوری هم گفته بود که غلامرضا منصوری، پرونده خیلی سنگینی با عنوان زمین خواری در خراسان داشت و اتهامات دیگری که گفته بود «قابل بیان نیست».

امیری فر گفته بود که طبق حکم دادگاه عالی انتظامی قضات، غلامرضا منصوری قرار نبود سمتی بالاتر از بازپرس داشته باشد اما ارتقا جایگاه پیدا میکند تا به سرپرستی دادسرای ناحیه یک تهران می رسد. از آنجا، بازپرس ویژه پرونده زمین های کلاک واقع در لواسان می شود. فساد در کلاک، از اتهامات پرونده اکبر طبری است.

خبرگزاری ایسنا، اعلام کرد که علاوه بر پرونده‌های سعید حنایی، فاضل لاریجانی، زمین‌های کلاک، بازداشت روزنامه‌نگاران و توقیف روزنامه‌ شرق، پرونده‌ دیگری که نام غلامرضا منصوری در آن دیده می‌شود، پرونده‌ «دختران خیابان انقلاب» است که در برخی موارد منجر به صدور احکام حبس طولانی‌مدت شد.

اعظم جنگروی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که از آنها با نام «دختران خیابان انقلاب» یاد می شود، در توییتی با تایید این موضوع نوشته است: «خودم رو آماده کرده بودم که تو دادگاه شهادت بدم تو چشمانش نگاه کنم و تمام شکنجه و آزاری که ازش دیده بودم رو تو دادگاه بگم، با تمام وجودم دلم می‌خواست محاکمه بشه.»

توییت جدید محسن رضایی درباره مقصر شمردن دولت رومانی در قتل قاضی منصوری

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا گفته که منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند.  طبق گفته های سخنگوی وزارت خارجه، غلامرضا منصوری مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد.

وی افزود: بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه کنند. آنطور که گفته می شود، گویا قاضی منصوری در هتل دوک بخارست بوده و جسدش بیرون این هتل (یا در لابی) درحالیکه از پنجره سقوط کرده پیدا شده است.

تصویری از هتل دوک، محل قتل غلامرضا منصوری

این هتل یک هتل ۳ ستاره در مرکز بخارست (منطقه بوکورتی) با هزینه اقامت شبی حدودا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و فاصله اش تا سفارت ایران حدود ۴دقیقه است.

با مرگ مبهم غلامرضا منصوری، پرونده اتهامات اکبر طبری (سلطان رشوه ایران) وارد فازهای جدیدی شده و احتمالا این پرونده یکی از جذاب ترین و جنجال ترین پرونده های قضایی سال ۹۹ باشد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود