جوئل شوماخر کارگردان «پسران گمشده» و «بتمن برای همیشه» در ۸۰ سالگی درگذشت

جوئل شوماخر کارگردان «پسران گمشده» و «بتمن برای همیشه» در ۸۰ سالگی درگذشت

جوئل شوماخر (Joel Schumacher) کارگردان نامدار هالیوود در سن ۸۰ سالگی درگذشت. به گزارش مجله ورایتی، این کارگردان نامی بعد از یک سال مبارزه با بیماری سرطان در نیویورک درگذشته است. از فیلم های پرفروش و مشهور جوئل شوماخر می توان به پسران گمشده (The Lost Boys)، آتش سنت المو (St. Elmo’s Fire) و مرگ جویان (Flatliners) اشاره کرد هرچند بیشتر او را به خاطر کارگردانی مجموعه ای از فیلم های بتمن در دهه ۹۰ میلادی و پس از تیم برتون می شناسیم.

جوئل شوماخر درگذشت

او کارگردانی فیلم بتمن برای همیشه ( Batman Forever) با بازی وال کیلمر، جیم کری و نیکول کیدمن در سال ۱۹۹۵ را بر عهده داشت که در سراسر جهان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش را تجربه کرد. شوماخر دو سال بعد قسمت دیگری از مجموعه بتمن با نام بتمن و رابین (Batman & Robin) با بازی جورج کلونی در نقش اول و آرنولد شوارتزنگر در نقش شخصیت شرور آقای فریز را ساخت. این فیلم برخلاف فیلم قبلی با عدم استقبال منتقدان و شکست در گیشه مواجه شد. وی در سال ۲۰۱۷ درباره این فیلم ضعیف چنین گفت: «ببینید من عذرخواهی می کنم، می خواهم از تمام طرفدارانی که ناامید شدند عذرخواهی کنم زیرا فکر می کنم این [عذرخواهی] را به آن ها بدهکارم».

جوئل شوماخر درگذشت
پسران گمشده

بعد از کارگردانی فیلم های بتمن، جوئل شوماخر از ساخت فیلم های بلاک باستر کناره گیری کرده و به ساخت فیلم های مینیمالیستی بازگشت، از جمله فیلم باجه تلفن (Phone Booth) با بازی کالین فارل در سال ۲۰۰۰ که فیلم نسبتاً موفقی بود. شوماخر به عنوان کارگردانی شناخته می شد که به بازیگران تازه کار و چهره هایی که در ابتدای مسیر ستارگی شان قرار داشتند کمک کرده و آن ها در نقش های بزرگ قرار می داد، بازیگرانی مانند فارل، متیو مک کانهی و کیفر ساترلند که در اوایل دوران فعالیت بازیگریشان در فیلم های شوماخر بازی کردند.

جوئل شوماخر درگذشت
بتمن برای همیشه

در هنگام ساخت پسران گمشده ، شوماخر و ماریون دوهرتی که مسئولیت انتخاب بازیگران را بر عهده داشت برای بازیگران فیلم خود از کسانی که هیچ یا اندکی تجربه بازیگری داشتند تست گرفتند. او بعدها از مجموعه بازیگران این فیلم خود به عنوان بهترین انتخاب بازیگران و کسانی که باعث موفقیت فیلم شدند یاد کرد. وی علاوه بر فیلمسازی در زمینه تولید موزیک ویدیو نیز تبحر داشت که از  آن میان می توان به موزیک ویدیو آهنگ محبوب و پرفروش  Kiss from a Rose از Seal اشاره کرد که در فیلم بتمن برای همیشه نیز به کار گرفته شد.

جوئل شوماخر درگذشت

شوماخر در سال ۲۰۰۴ اقتباس سینمایی موزیکال The Phantom of the Opera از لوید وبر را کارگردانی کرد. ساخت این فیلم در سال ۱۹۸۹ اعلام شده بود اما فیلمبرداری ها تا سال ۲۰۰۲ و به دلیل مشغله کاری زیاد شوماخر آغاز نشد. علیرغم نقدهای متفاوت، این فیلم نامزد سه جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب شد. او همچنین کارگردانی تعدادی از اپیزودهای سریال خانه پوشالی (House of Cards) در سال ۲۰۱۵ را نیز بر عهده اشت.

بیشتر بخوانید: ۱۵ کارگردان سرشناس که فیلم هایشان بیشترین فروش را در باکس آفیس داشته اند

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود