۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه برای توریست هایی که در ترکیه ماسک نمی پوشند

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه برای توریست هایی که در ترکیه ماسک نمی پوشند

مرزهای ترکیه چند روزی است که به روی توریست های برخی کشورها باز شده است اما تردد این افراد در خیابان ها منوط به رعایت برخی اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک است. روز گذشته دولت این کشور اعلام کرد که کاملا در مورد استفاده از ماسک جدی است و از همین حالا کلیه توریست ها در شهرهای مختلف آن بابت نپوشیدن ماسک ۹۰۰ لیر معادل با ۱۳۱ دلار (تا امروز ۲ میلیون و ششصد هزار تومان) جریمه خواهند شد.

وزیر کشور ترکیه به فرمانداران ۸۱ استان ترکیه دستور داده که از خاطیان جریمه بگیرند.

براین اساس افرادی که از پوشیدن ماسک امتناع کنند در مرحله نخست هشدار می گیرند و اگر مجددا این کار را تکرار کنند به خاطر نپوشیدن ماسک جریمه خواهند شد. پلیس و ژاندارمری ترکیه پیشتر هشدارهایی را به افراد خاطی داده بود و حالا این سازمان ها موظف به دریافت جریمه شده اند. براساس یکی از قوانین بهداشت عمومی در ترکیه مقامات این کشور اجازه دارند افرادی که قوانین وضع شده برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس را رعایت نمی کنند جریمه نمایند. این فرمان زمانی صادر شد که فرمانداران استان های مختلف در ترکیه جریمه های مختلفی را برای رعایت نکردن قوانین بهداشتی و نپوشیدن ماسک وضع کرده بودند.

نپوشیدن ماسک

در حال حاضر پوشیدن ماسک برای افرادی که به کلیه ۴۸ استان ترکیه سفر می کنند اجباری است اما شهروندان ترک صرفا در برخی اماکن از جمله مراکز خرید، سوپرمارکت ها، رستوران ها، کافه ها و آرایشگاه های ۳۳ استان موظف به پوشیدن ماسک هستند.

ترکیه در روز یکشنبه این هفته ابتلای ۱۲۴۸ مورد جدید به کرونا ویروس را در این کشور تایید کرد. به این ترتیب کل تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خاک این کشور به رقم ۱۸۶۴۹۳ نفر رسید. همچنین در روز یکشنبه این هفته ۱۹ نفر به خاطر ابتلا به این بیماری در ترکیه جان باختند تا کل آمار کشته شدگان در این کشور به ۴۹۲۷ نفر برسد.

هفته گذشته سه شهر استانبول، آنکارا (پایتخت ترکیه) و شهر بورسا در شمال غربی ترکیه به ۴۵ استانی در این کشور ملحق شدند که پوشیدن ماسک در اماکن عمومی شان اجباری اعلام شده است.

نپوشیدن ماسک

گفتنی است طبق توافق های صورت گرفته میان دو کشور ایران و ترکیه، پروازهای مسافری میان این دو کشور از تاریخ یکم آگوست (۱۱ مرداد ماه) از سر گرفته خواهد شد. البته قرار بود که این اتفاق زودتر بیفتد اما به خاطر شدت گرفتن شیوع کووید ۱۹ به تعویق افتاد.

ترکیه از ابتدای فروردین ماه و در تلاش برای مهار کرونا کلیه مرزهای خود را به روی مسافران خارجی بست و پروازهای بین المللی اش را به حالت تعلیق آورد. پروازهای بین المللی از ترکیه به مقصد چهل کشور دنیا مدتی است که آغاز شده است اما به خاطر شدت شیوع کرونا در کشورمان از سرگیری پروازها میان ترکیه و ایران به یک ماه دیگر موکول شده.

بدون نظر

ورود