تازه‌ترین خبرهای جرج آر آر مارتین در مورد بادهای زمستان و دنباله سریال بازی تاج و تخت

تازه‌ترین خبرهای جرج آر آر مارتین در مورد بادهای زمستان و دنباله سریال بازی تاج و تخت

شاید در نهایت زمستان راه خود را به وستروس باز کند، شاید هم نه. جرج آر آر مارتین نویسنده سرشناسی است که با انتشار کتاب چند جلدی ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) در سال ۱۹۹۶ به شهرت رسید، رمان هایی که بعدها سریال بسیار مشهور و پرطرفدار بازی تاج و تخت (Game of Thrones) بر اساس آن ساخته شد. مارتین ۷۱ ساله که اکنون در سانتافه زندگی می کند، در طی سال های اخیر بارها انتشار ششمین و آخرین کتاب از این مجموعه با عنوان بادهای زمستان (The Winds of Winter) را به تعویق انداخته است.

دنباله سریال بازی تاج و تخت

روز چهارشنبه گذشته مارتین در توییتی اعلام کرد که «قرنطینه اجباری» در دوران شیوع ویروس کرونا به او کمک کرده تا «پیشرفتی مداوم» در نوشتن کتابش داشته باشد. با این وجود مارتین نگفت که طرفداران ترانه یخ و آتش و بازی تاج و تخت چه زمانی می توانند بالاخره بادهای زمستان را بخوانند. او همچنین روز قبل با بروزرسانی وبلاگ خود چنین نوشت: «دیروز یک فصل جدید را تمام کردم، یکی دیگر را سه روز پیش، یکی دیگر نیز هفته گذشته. اما نه، این بدان معنا نیست که کتاب فردا تمام شده یا هفته آینده منتشر می شود. کتاب بزرگی خواهد بود و هنوز راه بسیار طولانی پیش روی خود دارم».

دنباله سریال بازی تاج و تخت

وی همچنین از این موضوع شکایت کرده که به دلیل شیوع کرونا و مقررات قرنطینه نتوانسته بر اساس برنامه ریزی هایش به نیوزیلند برود، اما تصریح کرده که نکات مثبتی در این اتفاق نیز وجود داشته است: «آخرین چیزی که الان نیاز دارم یک وقفه طولانی است که ممکن به است قیمت از دست دادن شتابی که تاکنون بدست آورده ام برایم تمام شود. می توانم سال آینده از ولینگتون دیدن کنم، زمانی که امیدوارم هم کووید-۱۹ و هم بادهای زمستان به پایان رسیده باشند». این تنها جایی در توییت اخیر جرج آر آر مارتین است که به اتمام آخرین کتاب از مجموعه ترانه یخ و آتش اشاره شده است. وی همچنین از طرفدارانش خواسته که «اعتنایی به وبسایت های تشنه کلیکی دوست دارند هر کلمه از پست های مرا تجزیه و تحلیل کنند» نکنند، اگر چه این رویه ای بوده که طرفداران او و نوشته هایش در سالیان اخیر همواره دنبال کرده اند.

دنباله سریال بازی تاج و تخت

دیوید مونچ، نماینده مارتین در انتشارات رندوم هاوس، از پاسخگویی به سوالات در مورد اینکه کتاب جدید چه زمانی منتشر خواهد شد خودداری کرد: «جرج مارتین برای مصاحبه در دسترس نیست، زیرا مطمئناً روی نوشتن بادهای زمستان تمرکز کرده است. هر وقت که این کتاب به پایان برسد، رندوم هاوس آن را منتشر خواهد کرد، هر زمانی که باشد». مارتین ۷۱ ساله همچنین در رشته توییت اخیرش از سلامتی خود خبر داده و گفته که برای یک مرد ۷۱ ساله در شرایط جسمانی خوبی به سر می برد. وی همچنین اعلام کرده که در تولید سریال دودمان اژدها (The House of the Dragon) که دنباله بازی تاج و تخت است و به کندی پیش می رود با شبکه اچ‌بی‌او همکاری می کند.

دنباله سریال بازی تاج و تخت

کتاب رقص با اژدهایان (A Dance With Dragons) آخرین کتاب از مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش بود که سال ۲۰۱۱ منتشر شد و در همان موقع بود که اقتباس تلویزیونی از این اثر با عنوان بازی تاج و تخت پخش خود را آغاز نمود و هشت سال ادامه داشت. اگر چه این سریال یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون بوده و در هر یک از فصول هشت گانه خود رکورد تماشاگران یک سریال تلویزیونی را جابجا می کرد اما پایان دادن زودهنگام و همراه با شتابزدگی به این سریال، یک شکست هنری برای خالقان آن محسوب می شد. مارتین در ماه های اخیر درخواست مصاحبه از نیویورک تایمز را رد کرده و تیمش به شدت سعی دارند به او کمک کنند که وقتش را برای نوشتن آخرین کتابش از مجموعه ترانه یخ و آتش اختصاص دهد.

دنباله سریال بازی تاج و تخت

مارتین که در ماه های اخیر به همراه دوستانش توانسته یک خط راه آهن را خریداری نماید، از قبل نیز مالک یک سینما در سانتافه است. به نظر می رسد که اثر مورد انتظار مارتین در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و بدین ترتیب پرونده مجموعه کتابی که نزدیک به سه دهه از عمر این نویسنده شناخته شده را به خود اختصاص داد بسته شود. البته هنوز مشخص نیست که بادهای زمستان به طور قطع آخرین جلد از این مجموعه باشد و ممکن است یک جلد دیگر نیز به این مجموعه اضافه شود.

بیشتر بخوانید: تشریح مفصل تاریخ «وستروس» و خط زمانی کامل سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت دوم]

منبع: nytimes
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محمود تیر ۷, ۱۳۹۹

    سلام
    با تشکر از پرداختن به اینگونه مطالب
    لطفا درباره جی آرآر تالکین نویسنده ارباب حلقه ها سلماریون و فرزندان هورین که در نزد ایرانیان و جهان محبوب است مطلب قرار بدین .