زینب سلیمانی عروس معاون اجرایی حزب الله لبنان شد

زینب سلیمانی عروس معاون اجرایی حزب الله لبنان شد

از ساعاتی قبل تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که به نظر می رسد از استوری اینستاگرام زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه برداشته شده. طبق این تصویر، زینب مغنیه از ازدواج زینب سلیمانی ، دختر سردار قاسم سلیمانی با پسر سید هاشم صفی‌ الدین، معاون اجرایی حزب‌ الله لبنان خبر داده. او در استوری اینستاگرام خود تصویری از نام زینب سلیمانی و سید رضا صفی‌ الدین با نشان قلب و عشق به اشتراک گذاشته. بر این اساس، به نظر می‌ رسد دختر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌ الله لبنان ازدواج کرده. هر چند هنوز منابع رسمی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌ اند.

ازدواج زینب سلیمانی

ازدواج دختر شهید سلیمانی با واکنش‌ های گسترده و مختلف کاربران مواجه شده. برخی انتقاد کرده‌ اند که چرا زینب سلیمانی پیش از فرا رسیدن سالگرد شهادت پدر خود ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کرده. در هر حال به عقیده ی کاربران ایرانی‌، اینکه دختر سردار سلیمانی عروس یکی از نزدیک‌ ترین مقامات به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌ الله لبنان شده، از تشکیلاتی‌ ترین و راهبردی‌ ترین ازدواج‌ های چند دهه ی اخیر محسوب می شود.

از زینب سلیمانی چه می دانیم؟

از سن و تحصیلات زینب سلیمانی اطلاعاتی در دست نیست. او یکی از چهار فرزند سردار شهید سلیمانی است و یک خواهر و دو برادر به نام های حسین و محمدرضا دارد.

زینب سلیمانی در میان فرزندان شهید سلیمانی از شهرت بیشتری برخوردار است. او بعد از شهادت پدرش سردار سلیمانی در دی ماه سال ۹۸، به دلیل حضور فعال رسانه ای اش در کانون توجه قرار گرفت.

بعد از شهادت سردار، زینب سلیمانی چندین سخنرانی در مراسم های مختلف ایراد کرد، از جمله مراسم تشییع پیکر پدرش در دانشگاه تهران که از تلویزیون ایران به صورت زنده پخش شد. او در بخشی از این سخنرانی گفته بود: «با خون پدر شهیدم در میدان نبرد حریف می طلبم.»

ازدواج زینب سلیمانی با سید رضا صفی الدین

سلیمانی در گفتگوی خود با شبکه ی لبنانی المنار گفته بود «می‌ دانم عموی عزیزم سید حسن نصرالله انتقام پدرم را می‌گیرد»، صحبتی که از نزدیکی خانواده ی سلیمانی با دبیر کل حزب الله لبنان حکایت داشت.

یکی از اتفاقاتی که نام زینب سلیمانی را به شدت بر سر زبان ها انداخت، واکنش او به اظهار نظر یکی از بازیگران درباره ی ماجرای سحر خدایاری، معروف به دختر آبی بود.

ماجرا از آن قرار بود که یکی از بازیگران زن به نام صبا کمالی در پستی اینستاگرامی، در دلنوشته ای خطاب به امام حسین نوشته بود که دختر آبی از او هم مظلوم تر است. این مقایسه واکنش تند زینب سلیمانی را به دنبال داشت و او در یک استوری صحبت های صبا کمالی را مورد انتقاد قرار داد.

بعد از این اتفاق، اینستاگرام زینب سلیمانی از دسترس خارج شد و گفته شد این شبکه اجتماعی صفحه ی او را مسدود کرد.

چندی قبل هم در اردیبهشت سال جاری، خبر انتصاب زینب سلیمانی به ریاست بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی منتشر شد. حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها در نامه‌ ای که رسماً منتشر شد انتصاب سلیمانی به این پست را اعلام کرد و تبریک گفت.

زینب سلیمانی در حال حاضر با آدرس zeinab___soleimany@ در اینستاگرام فعال است و بیشتر از ۲۸۰ هزار دنبال کننده دارد.

سید هاشم صفی‌ الدین کیست؟

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌ الله لبنان است و او را در حقیقت بعد از سید حسن نصرالله، نفر شماره ی دو حزب الله لبنان می دانند. او از سمت مادری هم با دبیر کل حزب الله لبنان نسبت نزدیک خانوادگی دارد. برادر وی با نام عبدالله صفی الدین نیز نماینده حزب الله در ایران است. گفته می شود هاشم صفی الدین همراه با سید حسن نصرالله در نجف و قم سابقه تحصیل دارند. همانطور که گفته شد وی ریاست شورای اجرایی حزب الله را بر عهده دارد و بر فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی حزب الله نظارت می کند. او در کنار نصرالله و شیخ نعیم قاسم سه نفر اصلی حزب الله لبنان را تشکیل می دهند. از سید هاشم صفی الدین به عنوان جانشین سید حسن نصرالله عنوان می شود. صفی الدین در سال ۲۰۱۸ در فهرست تحریم های ایالات متحده قرار گرفت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • یکی از ملت تیر ۸, ۱۳۹۹

    چی بگم که قابل انتشار باشه؟ ………….

  • لیلا تیر ۱۰, ۱۳۹۹

    عمو حس…. ن?????
    منم شوهر

  • ندارم تیر ۱۱, ۱۳۹۹

    دو تا کامنت مضخرف و فحشی که بالا نوشته شده رو پاک کنید…… شما نویسندگان این سایت اگر یک دهم این عبارات به خانواده تون گفته بشه، ده بار از گوینده شکایت میکنید …… .
    .
    .
    یک ذره انصاف رو در کارتون دخیل کنید… شما مخالف سیاسی کسی دیگه هستید. در زندگی شخصی دخترشون چیکار دارید؟

  • امی وبلاگ من همسرم در اروپا تیر ۱, ۱۴۰۱

    رفتی با عربا چرا اخه

  • مهندس میثم خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    درود بر شرف و غیرت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز که همیشه در دل تک تک ایرانیان زنده و باعث غرور و افتخار است و درود مجدد به خانواده محترم و عزیزشان که همواره رهرو راه آن شهید جاویدان هستند و لعنت خدا بر کسانیکه بدون هیچ اطلاعی و از روی عقده و غرب زدگی حرفهای زیادی میزنند و قضاوت‌های بناحق میکنند
    کدامیک از شماها حاضرید جان خود را برای هر مبلغی با پول معاوضه کنید
    کدامیک حاضرید مبلغی بگیرید و بدانید که توسط داعش سرتان بریده می‌شود و باز هم دل این کار را داشته باشید
    از خدا بترسید و آنقدر به خانواده های مدافع حرم و سردار دلها تهمت و افترا نزنید و توهین نکنید
    آرزوی ایرانی سربلند را دارم و دلم میخواد با خانواده شهید سلیمانی دیداری داشته باشم چون چهار سال است که غریب و تنها و یتیم شده ام