سفیر آلمان سوار بر نیسان آبی با ایران خداحافظی کرد

سفیر آلمان سوار بر نیسان آبی با ایران خداحافظی کرد

سفیر آلمان در ایران با انتشار عکسی جالب از خود پایان ماموریت خود در کشور را اعلام کرد. میشائیل کلور-برشتولد که از سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری فدرال آلمان در کشور حضور داشته با انتشار عکسی از خود در حالی که پشت فرمان یک نیسان وانت آبی رنگ نشسته است با کشور خداحافظی کرد.

سفیر آلمان در ایران در سال ۱۹۹۰ به خدمت وزارت امور خارجه آلمان در آمد و از آن زمان تاکنون عهده‌دار سمت‌های گوناگونی از قبیل رئیس دفتر قائم مقام وزیر در وزارت امور خارجه بوده است. علاوه بر این او نماینده وزارت امورخارجه در امور بحران و رئیس ستاد بحران دولت فدرال در سطح سفیر بوده و معاونت رئیس اداره اطلاعات جمهوری فدرال آلمان را بر عهده داشت.

حالا با گذشت چهار سال از آغاز ماموریت سفیر آلمان در ایران او تصمیم گرفته است با سوار شدن بر ماشین محبوبش در ایران به ماموریت خود پایان دهد. سفیر آلمان با انتشار تصویری در توئیترش که او را سوار بر یک نیسان آبی نشان می‌دهد این خبر را به سمع و نظر دنبال کنندگانش رساند.

سفیر آلمان در ایران با انتشار پستی در توئیتر خود نوشت:

“بعد از ۴ سال در ایران، زمان خداحافظی فرا رسید.”

البته نیسان وانت آبی تنها علاقمندی سفیر آلمان در ایران نیست و ایشان ظاهرا شیفته فرهنگ و جامعه ایرانی است. کما اینکه تا پیش از این عکس های جالب دیگری از آقای کلور-برشتولد در کنار دیگ نذری یا چادرهای عشایر ایرانی منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سفیر آلمان در ایران برای آنکه زندگی در تهران شلوغ را با تمام وجودش حس کند گاهی ترک موتور می نشست و به شلوغ ترین بخش های پایتخت می رفت. در ادامه این مطلب توجه شما را به دیگر عکس های سفیر آلمان در ایران از جمله تعطیلات او در میان ایل بختیاری جلب می کنیم.

سفیر آلمان در ایران
سفیر آلمان در ایران در کنار دیگ نذری
سفیر آلمان در ایران
سفیر آلمان در ایران ترک موتور

سفیر آلمان در ایران سفیر آلمان در ایران سفیر آلمان در ایران سفیر آلمان در ایران سفیر آلمان در ایران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • محمد بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    اگه همه سفیرها خوب باشند و فرهنگ خوب ایرانی رو بسط بدهند خیلی خوبه معلومه این آلمانی از اون پدر ومادر داراست.

  • محمد بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

    چه سفیر خوبی مرگ بر انگلیسیها