چند ترفند ساده برای جدا کردن آدامس از مو

چند ترفند ساده برای جدا کردن آدامس از مو

آریا، دختر مارنی پولاک، مادر استرالیایی یک بسته آدامس از کیف مادرش کش رفته بود و وقتی مادرش حواسش نبود یک گلوله آدامس را به موهایش چسبانده بود.

مارنی که تصور می کرد چاره ای جز زدن موهای جلوی سر آریا ندارد حسابی ترسیده بود و در یک گروه فرزند پروری در فیسبوک از بقیه ی اعضا خواسته بود به او کمک کنند.

بعد از اینکه مارنی مشکلش را مطرح کرد، صدها کاربر به او توصیه کردند قسمتی که آدامس به موها چسبیده را با کره بادام زمینی بپوشاند و سپس به آرامی موهای دخترش را شانه کند.

مارنی وقتی دید آدامس چقدر راحت از موهای دخترش جدا شد، بسیار تعجب کرد.

این مادر استرالیایی تصاویر جداسازی موفقیت آمیز خود را در صفحه ی شخصی اش به اشتراک گذاشته و از همه ی کسانی که کمک کردند او مجبور به زدن موهای دختر کوچکش نشود تشکر کرده.

این ترفند خانگی اما بی پایه و اساس نیست و توضیحی علمی در پشت آن وجود دارد.

برای آنکه بهتر درک کنید کره بادام زمینی چطور آدامس را از موها جدا می کند، اول باید بدانید هر کدام آن ها از چه ماده ای تشکیل شدند و در تماس باهم چه واکنشی دارند.

آدامس از یک ماده پایه ی چسبنده ی طبیعی ساخته می شود که معمولاً از گیاهان یا درختان گرفته می شود و بعد با سیروپ شکر، رنگ های خوراکی و طعم دهنده ها مخلوط می شود. این ماده ی چسبنده که آن حالت جویدنی را به آدامس می دهد، به پروتئین های درون موهای خشک می چسبد. شستن موها با آب هیچ کمکی به جدا شدن آدامس نمی کند، چون ماده ی پایه ای آدامس اصطلاحاً «آب گریز» است، یعنی آب را دفع می کند و با آن مخلوط نمی شود.

جالب آنکه دقیقاً به همین دلیل آدامس نه به موی خیس، بلکه فقط به موی خشک می چسبد.

کره بادام زمینی از آسیاب و تفت بادام زمینی به دست می آید و حاوی مقادیر زیادی روغن و چربی است. این ماده هم آب گریز است.

روغن های موجود در کره بادام زمینی، ماده ی پایه ای آدامس را به خود جذب می کنند، درنتیجه به خاطر خاصیت آب گریزشان راحت تر به یکدیگر می چسبند تا پروتئین های موی خشک.

روغن های موجود در کره بادام زمینی میان موها و آدامس می لغزد، آدامس را شل می کند و به این ترتیب جدا کردن آدامس از مو را راحت تر می کند.

کره بادام زمینی زمانی بهتر عمل می کند که همه ی سطح آدامس را با آن بپوشانید و قسمت مورد نظر را آنقدر ماساژ دهید تا آدامس از آن جدا شود.

روغن سالاد و سس مایونز هم به خاطر روغنی و آب گریز بودن ماده پایه ای شان به همین شکل عمل می کنند.

اما برخی کاربران دیگر فیس بوک هم در واکنش به پست مارنی پولاک از تجربیات خود در جدا کردن آدامس از مو گفته اند.

روغن بچه، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن پخت و پز از دیگر مواردی بوده اند که کاربران از آن ها برای جدا کردن آدامس از مو استفاده کرده اند.

برخی هم کشیدن یخ روی آدامس به مدت ۱۵ دقیقه را پیشنهاد داده اند. با این کار آدامس سفت و از میزان چسبندگی آن کاسته می شود، در نتیجه به راحتی از موها جدا می شود.

تعداد دیگری از کاربران هم ریختن نوشابه روی آدامس را توصیه کرده اند. آن ها می گویند خاصیت اسیدی نوشابه باعث می شود آدامس به راحتی حل و از موها جدا شود.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود